Advies afwerking binnenzijde kozijnen nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:40
Beste Tweakers,

Afgelopen vrijdag is mijn huis opgeleverd en nu heb ik gisteren van degene die de gietvloer komt leggen, te horen gekregen dat ik van te voren plinten/vensterbanken moet neerleggen, voor de werkzaamheden begin week 29 kunnen starten.

Ik heb al geprobeerd om wat informatie online in te winnen, maar ik kan niks over deze specifieke situatie vinden.

Ik heb twee snel geschoten foto's toegevoegd, maar het lastigste punt vind ik dat de ruimte vanaf het laagste punt in de kleinere kozijnen naar het draai/kiepraam maar 25mm is. Op welke manier kan ik het beste deze delen egaliseren om er daarna een plint/vensterbank bovenop vast te lijmen?

Ik heb ook alvast een aantal natuursteen bedrijven een mail gestuurd met de maten die ik nodig heb en heb daarbij ook om advies gevraagd.

Tips zijn zeer welkom!

Groet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPtoJvLaWQ5kDy-VS2aDWeotNzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzTYvktDoQnRIxrYRIYMC5SF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vF5oWhysiH1zVJvqbeGrmrb2L7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3RwYzcv2dRcF1QjXndvTz50.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Grifoendor op 28-06-2022 21:03 ]

Verwijderd

Waarom kan hij niet de gietvloer tegen de kozijnen aanleggen? Dat lijkt me het mooist en meest logisch. Dat zou je namelijk met een ander type vloer ook doen in dit geval.

• Grifoendor
Er wordt na het projectbezoek van gisteren aangegeven dat de overgangen niet geschikt zijn om op te gieten.

a. Op deze overgang kan niet worden gegoten
b. Er dient vooraf een plint geplaatst te worden
(zijkanten mogen niet rond zijn) door opdrachtgever,
die minimaal 5 mm uitsteekt boven de vloer zodat
.. er tegen aan kan gieten. Schilderen
van de plint mag na in gebruik name gietvloer
C. De plint dient net zo breed te zijn als kozijn en bij
voorkeur iets door te lopen over/ op de vloer (band)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Stuk composiet van de steenhouwer ? En dan zo hoog mogelijk zodat je er tegen kan werken maar zo laag dat je kiepraam nog kan kiepen. 15mm ofzo

[ Voor 23% gewijzigd door BCC op 28-06-2022 20:59 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28
Wat voor een gietvloer wordt het precies? Het voornaamste is dat het daarbij past.

Hoeveel ruimte heb je onder die openslaande deuren?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Grifoendor
BCC schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:56:
Stuk composiet van de steenhouwer ? En dan zo hoog mogelijk zodat je er tegen kan werken.
Bedankt voor je reactie, dat kan inderdaad wel bij het grote kozijn, maar bij de twee kozijnen met draai/kiepramen heb ik maar maximaal 25mm ruimte. Het meeste natuursteen wat ik zie begint bij 20mm dikte.
Xander schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:59:
Wat voor een gietvloer wordt het precies? Het voornaamste is dat het daarbij past.

Hoeveel ruimte heb je onder die openslaande deuren?
Het gaat om een PU grijsachtige gietvloer. Onder de openslaande deuren heb ik helaas maar maximaal 25mm ruimte..

• BCC
  • Nu online

BCC

Grifoendor schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:01:
[...]

Bedankt voor je reactie, dat kan inderdaad wel bij het grote kozijn, maar bij de twee kozijnen met draai/kiepramen heb ik maar maximaal 25mm ruimte. Het meeste natuursteen wat ik zie begint bij 20mm dikte.
Composiet is geen natuursteen - ik heb bij de steenhouwerij zwolle ooit dorpeltjes van 12mm laten maken van composiet, dus ik zou er gewoon eens even een bellen. Composiet keukenbladen zijn er ook in 12mm. Levertijd is wel een ding waarschijnlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 28-06-2022 21:06 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Grifoendor schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:23:
Beste Tweakers,

Afgelopen vrijdag is mijn huis opgeleverd en nu heb ik gisteren van degene die de gietvloer komt leggen, te horen gekregen dat ik van te voren plinten/vensterbanken moet neerleggen, voor de werkzaamheden begin week 29 kunnen starten.

Ik heb al geprobeerd om wat informatie online in te winnen, maar ik kan niks over deze specifieke situatie vinden.

Ik heb twee snel geschoten foto's toegevoegd, maar het lastigste punt vind ik dat de ruimte vanaf het laagste punt in de kleinere kozijnen naar het draai/kiepraam maar 25mm is. Op welke manier kan ik het beste deze delen egaliseren om er daarna een plint/vensterbank bovenop vast te lijmen?

Ik heb ook alvast een aantal natuursteen bedrijven een mail gestuurd met de maten die ik nodig heb en heb daarbij ook om advies gevraagd.

Tips zijn zeer welkom!
Je kan eventueel ook "ventserbanken" bij hornbach ofzo kopen (ook op maat te bestellen) vaak worden vensterbanken gewoon met pur "vastgeplakt." na het stellen. Flex tegellijm of hightec kan ook, het is afhankelijk van de ondergrond wat ik zou nemen.

offtopic : Je mist een valbeveiliging bij je raam (of hij is niet zichtbaar) :+

[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 28-06-2022 21:20 ]

• Grifoendor
twain4me schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:18:
[...]

Je kan eventueel ook "ventserbanken" bij hornbach ofzo kopen (ook op maat te bestellen) vaak worden vensterbanken gewoon met pur "vastgeplakt." na het stellen. Flex tegellijm of hightec kan ook, het is afhankelijk van de ondergrond wat ik zou nemen.

offtopic : Je mist een valbeveiliging bij je raam (of hij is niet zichtbaar) :+
Zou ik zo'n flex tegellijm ook kunnen gebruiken voor het egaliseren? Volgens mij zijn de composiet/natuurstenen vensterbanken bij de Hornbach alleen niet volledig op maat te krijgen.

Haha het eerste wat ik dacht bij oplevering, maar zit een doorzichte afscherming voor!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Grifoendor schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:33:
[...]

Zou ik zo'n flex tegellijm ook kunnen gebruiken voor het egaliseren? Volgens mij zijn de composiet/natuurstenen vensterbanken bij de Hornbach alleen niet volledig op maat te krijgen.

Haha het eerste wat ik dacht bij oplevering, maar zit een doorzichte afscherming voor!
ja dat kan, je kan de vensterbank gewoon in de tegellijm stellen ook, moet je wel een beetje gevoel voor hebben, je krijgt zoon lap natuursteen er niet makkelijk uit als die lijm eenmaal grip heeft. wat voor ondergrond is het? ik denk dat ik dampdichtings tape zie. en wat nog meer?

• BCC
  • Nu online

BCC

Misschien een heel simpel idee, maar kun je niet gewoon zelf dicht tegelen met wat random 15x15 ongeglazuurde tegels, waarna je daaroverheen laat egaliseren? Kost je wel een cm maar dan kun je daarna wel tot aan 't kozijn. Maar ik gok dat de gietvloer meneer bang is voor werking hier en dan is een plint wel het veiligst.

[ Voor 41% gewijzigd door BCC op 28-06-2022 23:14 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Ik was ook in de richting van @BCC aan het denken; een uitzetprofiel voorzien op de juiste hoogte van de gietvloer, en dan mee laten gieten is mss een optie (al mag die groene isolatie niet teveel werken, dun laagje beton onder gieten?
Best nog even pingpongen met de gietvloerman; die mensen moeten hele dagen klanten overtuigen dat een uitzetvoeg in de ondervloer ook doorgezet moet worden in de afwerkvloer (dus in deuropeningen en dergelijke) en ik kan me voorstellen dat ze dat wel eens moe zijn en gewoon "kan niet" zeggen. Al je aangeeft dat je weet dat een uitzetvoeg moet komen (al is het een lijntje silicone) en je weet dat dat zichtbaar zal zijn, is zijn zorg mss al opgelost.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:38
Je kan er toch een hardhouten lat op zetten die de hele sparing uitvult. Dan eindigt je gietvloer in lijn met de muren. Of, als je dat later pas wil/kan doen zou je ook een RVS of aluminium hoekprofiel plaatsen zodat de vloergieter in ieder geval verder kan mocht een natuurstenen dorpel te lang erover doen.

Zo voorkom je ook dat de gietvloer naden krijgt bij de verschillende overgangen tussen de zwevende dekvloer en het deel ernaast.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Grifoendor
Het wordt een RVS/aluminium hoekprofiel zodat ik op m'n gemak opzoek kan naar een mooie oplossing. Erg kort dag om deze specifieke maten te krijgen. Bedankt voor het meedenken allemaal!
Pagina: 1