Abit KT7a boot problemen

Pagina: 1
Acties:

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Ik heb nu mijn KT7a al een half jaar, en ik heb nu dus een heel vaag probleem tijdens het booten...

Als ik mijn computer aan wil zetten start alles op, maar ik krijg geen beeld, en ik hoor geen piep (speaker). De harde schijven spinnen op, en de koelers draaien allemaal netjes. Ik moet dan de powerkabel losmaken voor een seconde of 3, en dan weer aansluiten, en dan kan ik mijn computer weer normaal aanzetten.

Het moederbord is 2 keer teruggestuurd naar Gistron, en die konden geen probleem vinden.

Het gekke is dat als ik mijn computer een tijd uit heb staan, en meteen zonder mijn computer aan te zetten de power kabel loshaal, en dan weer aanzet, het dus niet werkt.

De voeding is een 300 watt Antec voeding, dus dat moet okee zijn. Je kunt in mijn signature zien wat ik er verder in heb hangen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees http://go.to/kt7faq eens door. Veel mensen met een KT7A(-RAID) zeggen dat de nieuwe 3R BIOS bijna alle problemen oplost, maar het probleem wat jij beschrijft kan ook te maken hebben met de AGP Driving Value. Lees de KT7 FAQ door en kijk dan bij de AGP sectie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Thanx ga ik nu doen... Ik was op de hoogte van die FAQ, alleen ik ben meteen naar de "Boot" sectie gegaan...

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Het gaat weer lekker klooien worden ben ik bang... Het probleem is waarschijnlijk dat de AGP Drive level niet goet ingesteld staat... Beetje vaag allemaal...

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Iemand hier ervaring mee?

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
CMOS gereset en het werkt weer... stond dus goed beschreven in de officiele FAQ van Abit... Thanx!!!!

Verwijderd

en toch vind ik dat, als je je mamaplank binnengeeft voor nazicht, zij toch ook die problemen zouden moeten kennen, en het cmos zouden moeten resetten!

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
ben ik het mee eens... ik vond het ook niet zo'n nette afhandeling...

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb ook dat ie wel aangaat maar verder niets doet maar de Cmos resetten wou niet echt helpen.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Zonder videokaart gaat ie ook niet piepen! hij hoort volgens mij dan te gaan piepen toch?

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Hmmm als ie niet gaat piepen is er meestal iets anders mis... Voeding, processor zit niet goed in z'n voetje... Maar gaat ie bij jou nooit aan of soms niet?

Pagina: 1