Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:55
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een vervangende accu voor mijn pricewatch: Samsung NX300M + 18-55mm f/3.5-5.6 OIS i-Function + SEF-8A Flitse... , dat zou de pricewatch: Samsung ED-BP1130 moeten zijn.
helaas is de originele Samsung accu niet meer te krijgen, hetzelfde aantal mAh schijnbaar ook niet meer (de defecte accu die er nu in zat had 1130 mAh, ik zie ze nu niet hoger dan 900, ook alleen maar vage merken waar ik weinig vertrouwen in heb.
Nu gaat mijn vraag eigenlijk over dit specifieke type, maar ook in het algemeen vraag ik me af, Hoe koop ik een betrouwbare accu en filter ik slechte (mogelijk zelfs gevaarlijke) exemplaren eruit ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Samsung NX300M + 18-55mm f/3.5-5.6 OIS i-Function + SEF-8A Flitse...
pricewatch: Samsung ED-BP1130

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled, bij Samsung zelf gekeken of ze dit partnr nog konden leveren

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Af gaan op veel goede reviews en toch maar de gok wagen denk ik...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Zelfs al zou je een accu kopen die niet goed is, we hebben het over een camera van 7-8 jaar oud, die destijds zo'n €500 heeft gekost, zo te zien. Natuurlijk zou het balen zijn als 'ie kapot zou gaan (kleine kans, eerder dat je nieuwe accu het gewoon niet heel lang volhoudt), maar die camera is geen honderden euro's meer waard.

Via Google Shopping kom ik flink wat vervangende accu's tegen. Pak een website die je vertrouwt, en als het even kan een accu met wat reviews, en waag de gok.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:55
Hahn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:53:
Zelfs al zou je een accu kopen die niet goed is, we hebben het over een camera van 7-8 jaar oud, die destijds zo'n €500 heeft gekost, zo te zien. Natuurlijk zou het balen zijn als 'ie kapot zou gaan (kleine kans, eerder dat je nieuwe accu het gewoon niet heel lang volhoudt), maar die camera is geen honderden euro's meer waard.

Via Google Shopping kom ik flink wat vervangende accu's tegen. Pak een website die je vertrouwt, en als het even kan een accu met wat reviews, en waag de gok.
het ging me meer om een accu die ook een beetje betrouwbaar is, camera gaat mee op 1e verre vakantie in 5 jaar, zou zonde zijn als ik daar geen foto's kan maken vanwege brakke accu.
Ik denk dat ik voor de zekerheid twee verschillende merken koop, dan zit er vast 1 goede bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou vooral ook kijken naar welke partij verkoopt hem is die betrouwbaar.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:15
Ik haal batterijen van "B-merken" altijd bij Replace Direct.

https://www.replacedirect...tml?prrel=7902035#product

Heb daar tot nu toe altijd goede ervaringen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:42
Zoek en Jupio of Hama vervangende accu. Daar kun je je geen hele grote buil aan vallen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08
Idem, ik wilde net Jupio ook noemen. Ik gebruik vervangende accu's van dat merk in mijn Nikon en dat werkt prima.
Pagina: 1