Bouwkeet voor de deur / rechten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Goedemiddag allen,

vorige week dinsdag stond er plotseling een bord bij ons voor de deur verboden te parkeren i.v.m. plaatsen bouwkeet. van donderdag t/m vrijdag.
Op donderdag kregen we een simpel briefje in de bus dat er renovatiewerkzaamheden gaan plaatsvinden 3 straten verderop en dat ze de containers bij ons voor op het grasveld gingen plaatsen.

Ik ben toen wezen zoeken en heb de volgende vergunning gevonden :
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-242727.html

Op vrijdag 24-06-2022 werden de containers en ook een aggegraat geplaatst op het grasveld.

Nu zijn er vandaag ook nog bouwhekkèn omheen gezet waardoor wij als bewoners eromheen moeten lopen en ook geen auto's meer in de daarvoor bedoelde plekken kunnen parkeren.

`Normaal gesproken zou ik denken prima het is voor even, maar de bedoeling is ruim 4 maanden.

Nu wil ik bezwaar indienen en ben eigenlijk benieuwd naar de mogelijkheden.
Punten die ik zelf zie:

1. De werkzaamheden vinden 3 straten verderop plaats mogen ze het dan gewoon hier neerzetten
2. Mogen ze het terrein afsluiten met bouwhekken.
3. in de vergunning staat tegenover de graszoden ( het is nu op het grasveld geplaatst met bouwhekken eromheen ook op de parkeerplaats( de rode lijn)
4. welke tijden mag de aggegraat aangezet worden.
5. nog andere tips ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tLXJWtG3NY67iwap78Zn3vXOZc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cWc5KraH8Vk39QQF7tIO0B7W.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1Rx0pPFN_LQk6T5wxBWVv2zfrw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eql8ZAuaZZBE0CNxv8HrZeVu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door theorganiser op 28-06-2022 17:31 . Reden: Dochter drukte alvast enter. ]

Beste antwoord (via theorganiser op 29-06-2022 17:12)

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 14:57
Redelijke ervaring hier met het werken in openbare ruimte.

Even uitgaande dat de aannemer zijn processen goed op orde heeft, is een en ander in overleg met de gemeente gegaan. Met name de plaatsbepaling.

Er is tevens hoogstwaarschijnlijk een vergunning aangevraagd met daarin een indelingsplan van de bouwplaats. Het gebied wat ik zie op de foto rijmt niet helemaal met de schets die je gemaakt hebt. Echter als de aannemer daadwerkelijk meer m² gebruikt of op de verkeerde plaats dan heb je wellicht een punt. Maar probeer dit te achterhalen bij de Gemeente en ga in gesprek met hen of de uitvoerder.

Tevens kan het zijn dat er een parkeerverbod is vanwege toegang (een andere vergunning dan deze), maar na overleg met gemeente is besproken de parkeerplaatsen ook te omheinen. Dit in verband met automobilisten die de auto alsnog parkeren, met veel gedoe (wegslepen etc.) tot gevolg.

De bouwhekken zijn deels tegen vandalisme en diefstal, hoewel bouwhekken daar niet altijd tegen helpen. Vaak zijn de hekken eis van de Gemeente/Opdrachtgever. De aannemer heeft een zorgplicht en moet ongeautoriseerd toegang voorkomen op de terreinen.

Je kan bezwaar indienen, maar ik schat de kans klein dat dit zin heeft.

En al is de reactie van de leidinggevende wat bot, hij heeft wel een punt. Het is wellicht even vervelend, maar gebruik maken van openbare ruimte geeft altijd overlast. Echter willen we met zijn allen een net straatbeeld en een goede infrastructuur (boven-/ondergronds). Dit leidt tot werk, en voor dit werk zijn faciliteiten nodig. En er is nooit een plaats nabij welke geen overlast veroorzaakt.

Even door de zure appel heen bijten is mijn advies.

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
Op welke grond wil je bezwaar indienen tegen wat de gemeente doet met de grond van de gemeente?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

Reinier

\o/

Wat is je vraag? Je kunt toch bezwaar indienen als je dat zou willen?

Je bezwaar gaat afgewezen worden, maar je kunt het toch proberen?

Edit: oh, nu is er meer tekst.

[ Voor 10% gewijzigd door Reinier op 28-06-2022 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:34
Je kunt bezwaar indienen:

Tegen de verleende vergunning kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift moet schriftelijk, gemotiveerd en ondertekend ingediend worden binnen zes weken na de bekendmaking van de vergunning aan de aanvrager bij burgemeester en wethouders, postbus 6000, 1400 HA Bussum. De werking van de verleende vergunning wordt door het indienen van een bezwaarschrift niet geschorst.

Maar mogelijk duurt de behandeling van je bezwaarschrift even lang als dat die containers ed. er staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Nu online
Excuses mijn dochter drukte te vroeg op enter.
Vandaar dat er in 1e instantie nog geen vragen stonden.

Op dit moment heb ik namens een aantal buren al een bezwaarschrift ingediend tegen de vergunning maar gezien doorlooptijden denk ik dat dat te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:13
theorganiser schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:28:

Punten die ik zelf zie:

1. De werkzaamheden vinden 3 straten verderop plaats mogen ze het dan gewoon hier neerzetten
3. in de vergunning staat tegenover de graszoden ( het is nu op het grasveld geplaatst met bouwhekken eromheen ook op de parkeerplaats( de rode lijn)
5. nog andere tips ?
Je mag, zoals hierboven ook gezegd, prima bezwaar indienen, maar ik verwacht ook niet dat je in het gelijk gesteld gaat worden.

1. Het is mij onduidelijk of de locatie van de vergunning (Huisnrs 2-12) de locatie van het grasveld is waar ze nu de containers neerzetten, of de locatie is van de werkzaamheden. Indien de eerste, dan is de vergunning gewoon prima op orde.
2. Sure.
3. Vind ik nogal vrij voor interpretatie zelf.
4. Altijd, zolang het geen overlast geeft met huidige wetgeving (dus volgens mij normaliter tussen 07.00 en 19.00)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bezwaar kan je maken.
Dat wordt aangehouden, over de zomer heen getild en eind september afgewezen.
Daar tegen kan je nogmaals bezwaar maken maar eind oktober moeten ze klaar zijn.
Heeft weinig zin.

Meer zin heeft naar de praktijk kijken wat er echt overlast geeft of niet handig staat. Stukje route er omheen of de aggregaat.
Vraag even naar een leidinggevende en heb daar een kort gesprekje over.
Bereik je meestal meer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:44
Kan je geen handhavingsverzoek indienen bij de gemeente op grond van plaatsen op verkeerde locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Nu online
sambalbaj schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:42:

Meer zin heeft naar de praktijk kijken wat er echt overlast geeft of niet handig staat. Stukje route er omheen of de aggregaat.
Vraag even naar een leidinggevende en heb daar een kort gesprekje over.
Bereik je meestal meer mee.
Het is een combinatie van alles op dit moment.
Ik heb geprobeerd een gesprek met een leidinggevende te hebben vorige week.
Die gaf aan
je hebt altijd mensen die moeilijk doen
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 20:32
Heb je wel de details van aanvraag en verkenning opgevraagd? De gegevens op die site zijn een soort samenvatting en niet leidend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 09:54
denk je dat als er een mogelijkheid was om die containers dichterbij de werkplek te zetten, dat ze dat niet zouden doen?

waar ervaar je het grootste probleem mee? welke gronden heb je voor bezwaar?

je hebt altijd een stuk gras voor je huis waar je niet direct voor hoeft te betalen, echt super! ziet er mooi uit!
nu wordt het tijdelijk voor werkzaamheden in de buurt gebruikt, en jij vind dat genoeg om een bezwaarschriftprocedure voor op te starten?

ik geloof dat die bouwhekken een wettelijke verplichting is.... iets met verantwoordelijkheden op een bouwterrein? weet niet precies waar dat uit voorkomt

gang is alles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:42
De bouwer wil het liefst zo dicht mogelijk bij het werk staan, lijkt me dus ook dat dit in samenspraak met de gemeente de beste plaats is.
Als ze niet 3 straten vanaf de bouwplaats hoeven te gaan staan doen ze dat echt niet.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

theorganiser schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:54:
[...]

Het is een combinatie van alles op dit moment.
Ik heb geprobeerd een gesprek met een leidinggevende te hebben vorige week.
Die gaf aan
[...]
Een beetje gelijk heeft hij wel natuurlijk. Je bent een beetje een NIMBY.

Waarschijnlijk was dit de meest geschikt plek, ze gaan echt niet voor hun lol 3 straten verder staan.

Tevens staat het “redelijk” ver weg.

Ik zou door de zure appel heenbijten. Of in een hutje op de hei gaan wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geen tijd in gaan stoppen, je gaat dit toch nooit winnen, hooguit uitstellen en dan staan die containers er nog wat meer maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

FreakNL schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:38:
[...]
Een beetje gelijk heeft hij wel natuurlijk. Je bent een beetje een NIMBY.
[...]
Dit inderdaad. Het is maar voor 4 maanden, voor hetzelfde geld verleent de gemeente een vergunning om op dat grasveldje nog een stuk of 4/6 woningen te zetten dan ben je permanent de sjaak.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Waarom meteen krampachtig naar je rechten gaan zoeken?
Er moet gerenoveerd worden en daar hebben ze deze spullen voor nodig.

Als jij gaat renoveren of verhuizen wil je dan ook dat de buren meteen moeilijk gaan doen als je een verhuisauto op de stoep zet o.i.d.?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Japidoff schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:58:
ik geloof dat die bouwhekken een wettelijke verplichting is.... iets met verantwoordelijkheden op een bouwterrein? weet niet precies waar dat uit voorkomt
Vooral voor het eigen belang hoor: diefstal, vandalisme ;)

Idem voor de parkeerplaatsen. Als die de toegang tot de locatie vormen dan zit men er niet op te wachten dat dat geblokkeerd wordt door geparkeerde auto's en dus wordt dat erbij getrokken.

Bij het vervangen van het riool en andere werkzaamheden in onze buurt wordt ook telkens hetzelfde grasveld gebruikt. Je kunt er vanuit gaan dat betrokkenen een redelijke afweging hebben gemaakt. De kans op succesvol bezwaar is dus klein en in dit geval procedureel onzinnig tenzij een kort geding wordt aangespannen.

Als je echt betrokken bent dan zorg je dat je vergunningsaanvragen volgt en direct actie onderneemt in plaats van achteraf klaagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:53

MLLL

Palm Treo 650

Die aggregaat is vrij stil weet ik uit ervaring.
Meest logisch zou zijn dat die gebruikt wordt tijdens schaften om koffie te zetten en laptops ed van stroom te voorien
Kan mij bijna niet voorstellen dat ze een aggregaat 24/7 laten draaien voor een koelkast.
Mocht je er last van hebben kun je altijd een haspeltje uitrollen vanuit je eigen huis naar die keet, is et muisstil

Wij hebben een dieselaggregaat waarbij de hel vergaat als je hem aan slingert , dan komen de buren vanzelf naar buiten met verlengsnoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door MLLL op 28-06-2022 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Waarschijnlijk zitten er in die keet ook gewoon werkvoorbereiders en opzichters enzo en die hebben wel 8 uur per dag stroom nodig. Dus ga er maar vanuit dat het tijdens kantooruren gewoon draait.

Ik ken dit soort werkketen en eigenlijk snap ik niet zo goed dat ze (zeker gezien het langere tijdsbestek) niet gewoon aftappen van bestaande stroomvoorziening (die er heus is binnen een wijk).

[ Voor 33% gewijzigd door FreakNL op 28-06-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ze hadden ook een solar / wind unit kunnen zetten.. stuk lelijker...

maakt ook geluid.. en een stuk groter.. nog meer ruimte om af te hekken!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:46
Uit de door jezelf gevonden bekendmaking:
bla bla bla...

verzonden: 24 mei 2022).

.....bla bla bla...

Bezwaar:

Tegen de verleende vergunning kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift moet schriftelijk, gemotiveerd en ondertekend ingediend worden binnen zes weken na de bekendmaking van de vergunning aan de aanvrager bij burgemeester en wethouders, postbus 6000, 1400 HA Bussum. De werking van de verleende vergunning wordt door het indienen van een bezwaarschrift niet geschorst.
Oftewel je hebt niet 't lokale suffertje gelezen en bent nu te laat met bezwaar maken.

Wel kan je nog informeren naar de uitvoering en dan bedoel ik voornamelijk over het toeeigenen van parkeerplekken. Dat staat niet in de vergunning, dus dat zou heel goed een wat enthoust wat meer ruimte gepakt kunnen hebben voor zijn eigen gemak.
Even simpel gerekend, parkeerplek is 10 ~12,5m2. Je aangegeven gebied is zo'n 11 parkeerplekken breed x 3 plekken diep, minus een hoek van 4 tot 6 auto's. In het meest zuinige geval al zo'n 270m2.
Eeen beetje extra ruimte voor 't hek tot daar aan toe, maar dit is 2 tot 3 keer zoveel als in de aanvraag.

Gemeente bellen dat ze de vergunning strakker moeten handhaven heeft m.i. meer succes dan buiten de bezwaarprocedure nog bezwaar gaan maken.
5. nog andere tips ?
1. ja
2. ja, binnen 't redelijke. maar 6 parkeerplekken toeeigenen is niet reëel.
3. Risicootje, misschien wil de gemeente 't helemaal niet op 't gras hebben. Dus ben je straks een speelveldje rijker en 10 parkeerplekken à 130m2 armer voor de komende vier maanden.
4. Vergunning spreekt niet over verruiming van de (geluids)overlast, dus de normale regels.
5. Zie bovenaan.

Tot slot
Normaal gesproken zou ik denken prima het is voor even, maar de bedoeling is ruim 4 maanden.
Hoewel ik de uitvoerder wel buiten de vergunning vind opereren, proef ik ook een sterke not-in-my-backyard gehalte. Overal moet wel eens werk verzet worden, en daar hebben we allemaal wel eens meer of minder last van. Vier maanden is voor een beetje bouwproject niks.

[ Voor 7% gewijzigd door PROnline op 28-06-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 20:20
Installeer de app BuitenBeter op je mobiel, en doe daar een melding in.
Het is mijn ervaring dat daar vrij snel op gereageert wordt. Misschien krijg je geen gelijk, maar wel duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:10
Aanvullend op bovenstaande tips. Nadat je een bezwaarschrift hebt ingediend, kun je bij de rechtbank een schoringsverzoek indienen. Zodat nog geen gebruik gemaakt kan worden van de vergunning. Meer info: https://www.rechtspraak.n...6-418e-b17e-0ac97bd385fe9

Inhoudelijk kan ik niet beoordelen, maar je hebt wel een spoedeisend belang nu de containers al geplaatst zijn. Voor een gemeente is dit vaak wel een reden om te kijken naar een acceptabele oplossing voor alle partijen. Mijn tip is om hiervoor open te staan, kijk of je de grootste (overlastgevende) bezwaarpunten kunt elimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

sambalbaj schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:42:
Bezwaar kan je maken.
Dat wordt aangehouden, over de zomer heen getild en eind september afgewezen.
Daar tegen kan je nogmaals bezwaar maken maar eind oktober moeten ze klaar zijn.
Heeft weinig zin.
Direct nadat je bezwaar maakt, kun je naar de voorzieningenrechter voor een voorlopige voorziening in een geval van onverwijlde spoed (art. 8:81 Awb). De bezwaartermijn is nog niet verstreken. Een voorlopige voorziening kost €184 griffierecht maar dan heeft hij binnen een paar weken een uitspraak. Dat is vrijwel zeker een ongegrondverklaring, dat dan weer wel.
Punten die ik zelf zie:

1. Het college van burgemeester en wethouders heeft dit vermoedelijk al meegewogen en geen geschiktere locatie gevonden.
2. Artikel 2:10 van de APV zegt dat je een vergunning moet hebben om de hekken te plaatsen. Je moet dus de vergunning opvragen en kijken of de hekken daarin staan vermeld.
3. De bekendmaking van de vergunning in het gemeenteblad spreekt van graszoden, maar er zijn geen graszoden. Je moet de vergunning erop naslaan om te zien wat er precies is vergund.
4. Dat hangt af van het geluidsniveau.

Met de vergunning is op het eerste oog juridisch niets mis. Voor een succesvol bezwaar/beroep moet je aantonen dat de vergunning geen wettelijke basis heeft of dat de algemene beginselen van behoorlijk bestuur niet in acht zijn genomen. Dat zijn heel andere argumenten dan die jij noemt. Besturen is afwegingen maken. Zolang die afweging niet onredelijk is en via de juiste procedures tot stand is gekomen kun je daar juridisch niets tegen doen. Via de gemeenteraadsverkiezingen heb je wel invloed.

Wel is het de vraag of de situatie volgens de vergunning is toegestaan. Je moet daarvoor de vergunning opvragen. Mogelijk dat je op basis van de vergunning wat tegen de hekken kunt doen. Met de situatie op de foto lijkt niet zoveel aan de hand te zijn, dus als blijkt dat de containers eigenlijk op de weg moeten staan, bestaat altijd de mogelijkheid dat het college een nieuwe vergunning verleent (legalisatie).

Ondanks dat er een vergunning is verleend kun je soms aanspraak maken op schadevergoeding door onrechtmatige hinder. In dit geval denk ik niet er sprake is van onrechtmatige hinder.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
PROnline schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:51:
[...]

[...]

Oftewel je hebt niet 't lokale suffertje gelezen en bent nu te laat met bezwaar maken.

Wel kan je nog informeren naar de uitvoering en dan bedoel ik voornamelijk over het toeeigenen van parkeerplekken. Dat staat niet in de vergunning, dus dat zou heel goed een wat enthoust wat meer ruimte gepakt kunnen hebben voor zijn eigen gemak.
Even simpel gerekend, parkeerplek is 10 ~12,5m2. Je aangegeven gebied is zo'n 11 parkeerplekken breed x 3 plekken diep, minus een hoek van 4 tot 6 auto's. In het meest zuinige geval al zo'n 270m2.
Eeen beetje extra ruimte voor 't hek tot daar aan toe, maar dit is 2 tot 3 keer zoveel als in de aanvraag.

Gemeente bellen dat ze de vergunning strakker moeten handhaven heeft m.i. meer succes dan buiten de bezwaarprocedure nog bezwaar gaan maken.

[...]

1. ja
2. ja, binnen 't redelijke. maar 6 parkeerplekken toeeigenen is niet reëel.
3. Risicootje, misschien wil de gemeente 't helemaal niet op 't gras hebben. Dus ben je straks een speelveldje rijker en 10 parkeerplekken à 130m2 armer voor de komende vier maanden.
4. Vergunning spreekt niet over verruiming van de (geluids)overlast, dus de normale regels.
5. Zie bovenaan.

Tot slot

[...]

Hoewel ik de uitvoerder wel buiten de vergunning vind opereren, proef ik ook een sterke not-in-my-backyard gehalte. Overal moet wel eens werk verzet worden, en daar hebben we allemaal wel eens meer of minder last van. Vier maanden is voor een beetje bouwproject niks.
Hoezo te laat, TS zit nog binnen 6 weken na 24 mei?
En in de publicatie staat ook hoe een verzoek voorlopige voorziening wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Bas.013 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:29:
[...]

Hoezo te laat, TS zit nog binnen 6 weken na 24 mei?
En in de publicatie staat ook hoe een verzoek voorlopige voorziening wordt gedaan.
Het is zelfs nog iets ruimer: 6 weken na 30 mei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas.013
fopjurist schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:30:
[...]

Het is zelfs nog iets ruimer: 6 weken na 30 mei.
Dat is een misvatting, gaat om de datum van verzending aan de aanvrager. Niet de datum van publicatie, dat is alleen als de 3:4 Awb procedure van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Wat gaan ze doen? Is toch extreem onhandig om je keet 3 straten verderop te hebben? Je loopt je een ongeluk als bouwvakker zou ik denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Bas.013 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:33:
[...]

Dat is een misvatting, gaat om de datum van verzending aan de aanvrager. Niet de datum van publicatie, dat is alleen als de 3:4 Awb procedure van toepassing is.
Touché, dan is het 25 mei (art 6:8 Awb).

Mijn professor bestuursrecht waarschuwde in zijn laatste college al om nooit zelf een bestuursrechtzaak te doen tenzij je je in het bestuursrecht zou specialiseren. Hoe ouder ik word, hoe meer ik hem daarin gelijk moet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:46
Even een wilde gok: Er komen werkzaamheden in opdracht van de gemeente en daarvoor word ruimte gebruikt waarvan diezelfde gemeente eigenaar is? Zolang de rest volgens de regels verloopt zal er geen reden zijn om jouw bezwaar goed te keuren.

Zoekerman, zoek op meerdere zoekmachines tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

Bezulba

Formerly known as Eendje

Japidoff schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:58:
denk je dat als er een mogelijkheid was om die containers dichterbij de werkplek te zetten, dat ze dat niet zouden doen?

waar ervaar je het grootste probleem mee? welke gronden heb je voor bezwaar?

je hebt altijd een stuk gras voor je huis waar je niet direct voor hoeft te betalen, echt super! ziet er mooi uit!
nu wordt het tijdelijk voor werkzaamheden in de buurt gebruikt, en jij vind dat genoeg om een bezwaarschriftprocedure voor op te starten?

Het probleem is dat er nu iets voor de deur staat dat daar niet "hoort" en dat het stom is en dat het geluid maakt en allemaal vervelend. Dat zou verboden moeten worden! Ze zijn toch allemaal nette mensen en dat dit, dit kan echt niet.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024

Waar vinden de werkzaamheden plaats dan?
Ik denk dat dit gewoon de meest strategisch optie is geweest, ik denk dat hun er ook niet om te zitten springen om telkens 3 straten te moeten lopen.
Er zijn zeker ook andere plekken waar ze die keet kunnen plaatsen, maar dat is alleen het probleem verplaatsen naar iemand anders. Nu is het Pietje die klaagt, maar dan verplaats je het en gaat Klaasje klagen. Er is in die wijk naar mijn inzien geen betere en logischere locatie (afhankelijk van waar de werkzaamheden plaats vinden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Steek je tijd in iets anders, waar gewerkt wordt is soms wat ongemak. 99% van de tijd heb je dat hondenveldje voor de deur, nu even een paar maandjes niet.

Andere mensen hebben geeneens een hondenveldje voor de deur.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +8 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 14:57
Redelijke ervaring hier met het werken in openbare ruimte.

Even uitgaande dat de aannemer zijn processen goed op orde heeft, is een en ander in overleg met de gemeente gegaan. Met name de plaatsbepaling.

Er is tevens hoogstwaarschijnlijk een vergunning aangevraagd met daarin een indelingsplan van de bouwplaats. Het gebied wat ik zie op de foto rijmt niet helemaal met de schets die je gemaakt hebt. Echter als de aannemer daadwerkelijk meer m² gebruikt of op de verkeerde plaats dan heb je wellicht een punt. Maar probeer dit te achterhalen bij de Gemeente en ga in gesprek met hen of de uitvoerder.

Tevens kan het zijn dat er een parkeerverbod is vanwege toegang (een andere vergunning dan deze), maar na overleg met gemeente is besproken de parkeerplaatsen ook te omheinen. Dit in verband met automobilisten die de auto alsnog parkeren, met veel gedoe (wegslepen etc.) tot gevolg.

De bouwhekken zijn deels tegen vandalisme en diefstal, hoewel bouwhekken daar niet altijd tegen helpen. Vaak zijn de hekken eis van de Gemeente/Opdrachtgever. De aannemer heeft een zorgplicht en moet ongeautoriseerd toegang voorkomen op de terreinen.

Je kan bezwaar indienen, maar ik schat de kans klein dat dit zin heeft.

En al is de reactie van de leidinggevende wat bot, hij heeft wel een punt. Het is wellicht even vervelend, maar gebruik maken van openbare ruimte geeft altijd overlast. Echter willen we met zijn allen een net straatbeeld en een goede infrastructuur (boven-/ondergronds). Dit leidt tot werk, en voor dit werk zijn faciliteiten nodig. En er is nooit een plaats nabij welke geen overlast veroorzaakt.

Even door de zure appel heen bijten is mijn advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:22
Bezwaar maken is redelijk kansloos.
De aggregaat mak draaien van 7 uur tot 19 uur (https://www.infomil.nl/on...aire/#Blootstellingsdagen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Tegen de tijd dat dit topic 'eindigt' zijn de 4 maanden ook voorbij :')

Verder ben ik vooral benieuwd naar de TS, die hebben we al even niet gehoord; @theorganiser heb je alle reacties gelezen? Wat zijn je gedachten, wat is je plan?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
  • Nu online
iedereen bedankt voor de reacties, verder op in de straat zit een groot (niet) gebruikt parkeerterein wat naar mijn mening prima gebruikt had kunnen worden.

De opmerkingen over NIMBY, tjaa liever niet!
ik snap dat het ergens neergezet wordt alleen de manier waarop erger ik me aan.

De aggregraat wordt s'ochtends om 06:30 aangezet, hierover zal ik nog even met aannemer in gesprek gaan of dit iets later kan.

Tevens wacht ik ook nog op een reactie vanuit de gemeente, maar ik snap de opmerkingen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul

Oftewel je hebt niet 't lokale suffertje gelezen
Dat hoeft ook helemaal niet.

Op de gelinkte site staat een knop abonneren waarmee je vergunningsaanvragen en verleningen gemaild krijgt voor een bepaalde afstand rond een postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mocht je de voorzieningrechterpaden gaan bewandelen, besef je dan dat als je de boel laat stilleggen en de bezwaren ongegrond worden verklaard (zeer waarschijnlijk resultaat) je afgezien van het draaien van het aggregaat lánger last hebt van de boel voor je huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

theorganiser schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:12:
iedereen bedankt voor de reacties, verder op in de straat zit een groot (niet) gebruikt parkeerterein wat naar mijn mening prima gebruikt had kunnen worden.

De aggregraat wordt s'ochtends om 06:30 aangezet, hierover zal ik nog even met aannemer in gesprek gaan of dit iets later kan.

Tevens wacht ik ook nog op een reactie vanuit de gemeente, maar ik snap de opmerkingen hier.
Wat is er mis met de manier waarop? Er is netjes vergunning aangevraagd en verleend. Dit is allemaal gepubliceerd dus je had dat kunnen weten. Dat je hierdoor wordt verrast is omdat je jezelf niet informeert dus snap ik je ergernis niet zo.

Dat aggregaat gaat om 6:30 aan omdat de mannen om 7:00 uur beginnen en graag een bakkie doen voor het werk. Ik geef je weinig kans dat ze dat veel later gaan doen maar je kunt allicht aanbieden om zelf 4 maanden de ochtendkoffie voor ze te verzorgen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Overigens bedoelen ze met "3. in de vergunning staat tegenover de graszoden ( het is nu op het grasveld geplaatst met bouwhekken eromheen ook op de parkeerplaats( de rode lijn)" dat de genoemde adressen tegenover de graszoden liggen, niet waar de spullen komen te staan. Heb je ook de tekening van de vergunning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
theorganiser schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:12:

Vraag wanneer de bouwstroom aansluiting komt.
Of bied ze aan tegen een vergoeding stroom van jou te gebruiken. De aggregaat kost ook €5/u aan brandstof = €40/dg = €200/wk. Als ze jou daar nu eens €100/wk voor geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:46
Juridisch is het vragen van een voorlopige voorziening verstandig. In een geval als dit is de spoedeisendheid duidelijk en zal er heel snel (al dan niet voorlopig) beslist worden, is mijn ervaring.

Inhoudelijk: 'niet de beste plek' is geen goed juridisch argument en met 'ze staan niet naast maar op het gras' levert de buurt vooral een hoop parkeerplaatsen in.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:14
Als dat alles is, ik heb 1,5 jaar de bouwwerf van het bouwen van appartementen naast m'n huis gehad. Toen dat klaar was werden er tegenover appartementen gebouwd. Toen kwam de directiekeet en opslag naast m'n huis, 2 jaar lang. Dacht ik er vanaf te zijn werd wat later de straat opnieuw ingericht, duurde krap een jaar, ook weer directiekeet naast me. En toen dat af was werden er 3 straten verder een lange straat opnieuw ingericht door de dezelfde wegenbouwer. Weer een jaar de keet naast me. En dat begint officieel om 7 uuur, maar ze zijn er vaak al om 6.30 om te lossen dus dan werd mijn vrouw al wakker.

En bij beide bouwen werd er smorgens vroeg het materiaal wat die dag verwerkt werd afgeleverd. Grote opleggers in de straat.
Ik ben altijd vriendelijk in overleg gebleven als me iets niet beviel.
Mar nu genieten we van de rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bezwaar maken tegen het verstrekken van de vergunning (en een eventuele gang naar de voorzieningsrechter) lijken mij redelijk kansloos. Ze moeten het spul toch ergens kwijt en heel ongebruikelijk is het niet dat ze deze dingen op een "ruime plek in de buurt" neerzetten. Bij ons in de buurt hebben we het geluk dat er aan de rand van de wijk een hotel ligt met een enorme publieke parkeerplaats erbij. De alternatieven zijn eigenlijk allemaal beschermde stukjes natuur). Meestal komt "de zooi" daar te staan.

Het enige wat je kunt doen, is handhavingsverzoeken indienen bij de gemeente als men zich niet aan de vergunning houdt of inderdaad om 6:30 uur al begint met een bak herrie. Maar als ze bijvoorbeeld volgens de vergunning (tekeningen bekijken) de spullen op de parkeerplaats moeten zetten en ze zetten het op het gras, dan ben je dus in overtreding. Maar voor het inzien van die vergunning zou je zomaar eens op afspraak naar het gemeentehuis moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een beetje laat misschien maar handig voor anderen die hier ook mee te maken krijgen:

Bouwstroom vanuit een bestaande laadpaal: https://www.bouwendnederl...dieselaggregaat-overbodig

Solar generator met accu: https://volta-energy.com/

Stille stroomvoorziening neemt een groot deel van (verwachte) overlast weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 17:51
[...]

[...]

Je kunt je ook aanmelden voor vergunningen etc
, je krijgt deze per mail toegestuurd: https://www.officielebekendmakingen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10
Als ze geen grote zaag machines in de containers hebben staan, een groepje vanuit jou huis aanleveren en €75/€100 ofzo vragen in de week. Verdien jij er op en is alles mooi stil.
En voor de uitvoerder een stuk goedkoper.
Alleen als het groepje uitvalt is het vaak lastig :-)
Pagina: 1