Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 13:54
Ook lijkt er een schurend en "whining" geluid vanaf te komen. Is mijn kaart aan het overlijden of is dit nog te fixen?

Overigens heb ik zelf geen aanpassingen gedaan in drivers of andere zaken. Ik startte enkel een spel op en toen begon het probleem. Nu gebeurd het ook wanneer ik simpelweg de desktop opstart.

Op het moment van schrijven is de kaart weer stil (geen raar geluid) maar zodra ik een app/game open draait 'ie weer op volle toeren ondanks dat de temperatuur gewoon op 40 graden blijft.

Graag hoor ik of ik meer info dien aan te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Is er met MSI Afterburner nog wat te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Uszka schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:59:
Is er met MSI Afterburner nog wat te regelen?
Zowel met Gigabyte EXTREME ENGINE en Afterburner vanalles geprobeerd maar niks mocht baten.

Ik denk dat je het wellicht het beste kan omschrijven als een "revving probleem"?

Misschien dat de temp ook niet meer correct wordt aangegeven. Ik heb echter nog nooit hardware matig met videokaarten gewerkt dus nieuwe thermal paste en dergelijke aanbrengen... Lastig. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Doorgaans betekent 100% fan speed maar wel met beeld een kapotte temperatuursensor. Je hebt twee opties:

- koeler vervangen
- nieuwe kaart kopen

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
nelizmastr schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:02:
Doorgaans betekent 100% fan speed maar wel met beeld een kapotte temperatuursensor. Je hebt twee opties:

- koeler vervangen
- nieuwe kaart kopen
Denk dat ik nu inderdaad voor optie twee ga.

Heeft deze kaart verder nog waarde voor een hobbyist die er nog wat mee kan? Dan gooi ik 'em namelijk hier bij V&A (met alle toebehoren). Wat zou dan een redelijke prijs zijn (als ik er uberhaupt nog wat voor mag vragen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:10

Coldcat

HODL

Een beunoplossing wellicht, oude koeler eraf halen en er twee 120mm fans onder hangen met wat tie wraps. Die zou je dan via het moederbord goed kunnen instellen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Overigens zie ik in XTREME ENGINE dat de fan speed van 0 rpm naar 300 gaat en dan naar 1000 en dan 0.

Dit hoor ik dan verder niet? Als ik nu een game op start dan blijft de kaart stil (fans gaan wel wat harder) maar dit lijkt zoals vanouds.

Ik snap er niet zoveel meer van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZl4A4FNY4isdWqGYx0UqtgZuiQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AdsMTsmHhWjLZX8tm9F7bDxc.png?f=user_large
Pagina: 1