Chip voor katten niet vindbaar in database na verhuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:55

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Recent zijn wij van CZ naar NL verhuisd. Onze 3 katten hebben in CZ een chip gekregen, en deze zou in de (een) EU database moeten staan. Deze week waren we met 1 van de katten bij de dierenarts, en die kon de kat helaas nergens terugvinden. Nu probeer ik te achterhalen hoe ik onze katten alsnog kan registreren in een database waar het aannemelijk is dat ze gevonden worden wanneer iemand in Nederland of Duitsland (we wonen dicht bij de grens) hun chip scant. Het is me echter totaal niet duidelijk hoe dit werkt, vind vooral heel veel websites over het belang van chippen, het registreren in de databases, en dat je ergens in een database kan zoeken op chip ID. Heeft iemand een idee? Onze chip leverancier is pet2me.eu (klinkt al Europees).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:51
Als de dierenarts de chip kan scannen, dan kan hij de kat toch ook opnieuw invoeren in het NL systeem?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:42
Hier al gekeken?

https://chipnummer.nl/

Onze kat is hier geregistreerd.

https://www.stichtingchip.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Niets gevonden ook niet via deze link.

Wel veel info op die tweede website. Ze zeggen dat de dierenarts zou moeten kunnen helpen. Dan toch nog maar even langswippen met de gegevens van onze katten. Snap dan niet echt dat ze ons dit zelf wilde laten doen :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

LankHoar schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:09:
Recent zijn wij van CZ naar NL verhuisd. Onze 3 katten hebben in CZ een chip gekregen, en deze zou in de (een) EU database moeten staan.
Gekke vraag om te stellen, maar ik weet dat het met chips hier vaak fout gaat:

Heb je na het plaatsen van de chip de chip zelf geregistreerd?

Er lopen onwijs veel katten en honden met een ongeregistreerde chip rond.

Vaak hoor je dan; “dat doet de dierenarts toch?”

Nou, nee…..in veel gevallen wordt de chip alleen geplaatst maar moet je zelf de registratie doen.

Weet je nog wat er bij jullie destijds is afgesproken?

[ Voor 22% gewijzigd door Fraggert op 28-06-2022 16:19 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:42
LankHoar schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:17:
[...]

Niets gevonden ook niet via deze link.

Wel veel info op die tweede website. Ze zeggen dat de dierenarts zou moeten kunnen helpen. Dan toch nog maar even langswippen met de gegevens van onze katten. Snap dan niet echt dat ze ons dit zelf wilde laten doen :?
Vind je hem hier? Dit is de Europese.

https://europetnet.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Fraggert schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:18:
[...]

Gekke vraag om te stellen, maar ik weet dat het met chips hier vaak fout gaat:

Heb je na het plaatsen van de chip de chip zelf geregistreerd?

Er lopen onwijs veel katten en honden met een ongeregistreerde chip rond.

Vaak hoor je dan; “dat doet de dierenarts toch?”

Nou, nee…..in veel gevallen wordt de chip alleen geplaatst maar moet je zelf de registratie doen.

Weet je nog wat er bij jullie destijds is afgesproken?
Ja, ik heb toen een account aangemaakt op petsme.eu en daar al onze katten geregistreerd. Gek genoeg zie ik net een email binnenkomen over registratie activatie van 1 van onze katten, nadat ik ingelogd heb. Heel apart, ik heb al veel vaker ingelogd en nergens op geklikt hierover :? Misschien gaat daar ook iets mis.. Ga ze een email sturen!
Nope, ook daar niet vindbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zie hier nu een website waar het kan, voor 6,50 per chip. Vind het raar, want heb toen in CZ al betaald voor alles. Wellicht eens met onze dierenarts daar checken, wellicht ging er iets mis..

Ben erg blij dat we hier nu achter komen overigens, en niet op het moment dat 1 van de katten zoek is. Recent nog vrienden hun kat kwijt geraakt, inmiddels al meer dan een maand weg. En mijn zusje vond afgelopen weekend juist een kat, en kon mbv de chip de eigenaar terugvinden. Was ook al 3 weken weg, dus die waren dolblij :) Enfin, goede trigger voor ons om dit even te checken, gelukkig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 14:38

BiLo

PSN: toiletcleaner

die van ons bij deze club:

https://ndg.nl/

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
De dierenarts zou jou de chipnummers moeten geven en dan kan je ze zelf registreren. Dan moet je dus wel weten waar je dat oorspronkelijk hebt gedaan, dus de site die je vanuit Tsjechië hebt gebruikt. Is er in je mailbox nog iets daarvan terug te vinden?

Ik heb het ook via Chipnummer.nl gedaan toen ik was verhuisd. Kreeg de nummers van de dierenarts en de verwijzing maar je moet het wel echt zelf doen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Als ik dit zo lees is het wel een rotzooitje, terwijl je er grof voor moet betalen. Ik was, geloof ik, €35,- kwijt voor chippen en dan zou het kunnen dat mijn kat ook nog nooit is geregistreerd. Want ik heb dat niet gedaan en er is mij ook niet verteld dat ik dat zou moeten doen.

Komt de registratie via al die verschillende sites wel in 1 database?
Of moet je een stuk of 5 databases raadplegen als je een kat of hond vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SmurfLink schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:22:
De dierenarts zou jou de chipnummers moeten geven en dan kan je ze zelf registreren. Dan moet je dus wel weten waar je dat oorspronkelijk hebt gedaan, dus de site die je vanuit Tsjechië hebt gebruikt. Is er in je mailbox nog iets daarvan terug te vinden?

Ik heb het ook via Chipnummer.nl gedaan toen ik was verhuisd. Kreeg de nummers van de dierenarts en de verwijzing maar je moet het wel echt zelf doen.
Ik heb alle nummers, die staan in mijn account van de website die de dierenarts ons toen gaf. Maar dat blijkt dus enkel op die website te staan, en gek genoeg niet in de EU database (hoewel het een .eu website is). De dierenarts heeft hier ons ook niet over ingelicht. Heb die website gemaild, en ben benieuwd naar hun reactie.
JukeboxBill schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:52:
Als ik dit zo lees is het wel een rotzooitje, terwijl je er grof voor moet betalen. Ik was, geloof ik, €35,- kwijt voor chippen en dan zou het kunnen dat mijn kat ook nog nooit is geregistreerd. Want ik heb dat niet gedaan en er is mij ook niet verteld dat ik dat zou moeten doen.

Komt de registratie via al die verschillende sites wel in 1 database?
Of moet je een stuk of 5 databases raadplegen als je een kat of hond vind.
Kun je zo even nalopen indien je de ID hebt van de chips, gewoon even opzoeken via 1 van de links die eerder gepost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:11:
[...]

Ik heb alle nummers, die staan in mijn account van de website die de dierenarts ons toen gaf. Maar dat blijkt dus enkel op die website te staan, en gek genoeg niet in de EU database (hoewel het een .eu website is). De dierenarts heeft hier ons ook niet over ingelicht. Heb die website gemaild, en ben benieuwd naar hun reactie.
Klinkt alsof ze inderdaad nooit geregistreerd zijn. Hopen dat het alsnog kan, dan ben je in ieder geval snel klaar.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:13
Mijn hond heeft in NL, de VS, Ierland en nu weer NL gewoond (don't ask) en alleen chipnummer.nl laat z'n huidige correcte adres zien. In de VS kon ik hem 'afmelden' maar de meeste EU websites laten nog steeds zien dat hij in Ierland zou wonen.

Erg handig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Registeren kun je in de meeste databases gewoon zelf doen. Waar het niet kan, kan de dierenarts het doen.

Chipnummer heb je wel neem ik aan? Zoniet, dan even uit laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Ik heb mij er nooit zo in verdiept, maar ik begrijp nu dat er tal van databases zijn en dat www.chipnummer.nl de centrale toegang is tot al die databases?

Zojuist mijn huidige kat opgezocht. Deze is ooit door het dierenasiel gechipt en ingevoerd bij BackHome Club. Er staat alleen een telefoonnummer bij. Vermoedelijk mijn oude nummer.
Mijn kat komt in principe niet buiten, maar zou een keer kunnen ontsnappen. Is een keer gebeurd, maar was in de loop van de nacht weer terug. Toch maar eens ergens aanmelden of de gegevens bij BackHome wijzigen.

Weer wat geleerd ;) Toch wel nuttig, dat Tweakers.

Pagina: 1