In onze woning is in opdracht van de woningbouwvereniging groot onderhoud gedaan, waarbij onder meer de gasleiding vervangen is.
Mijn zorgen zijn:
- gasleiding (overgang naar flexibel) rust op warm water leiding van de douche.
:strip_exif()/f/image/zaGFU5fxJCDHVjJOVHy8wPYo.jpg?f=fotoalbum_large)
- gasleiding slingert dat het een lieve lust is
:strip_exif()/f/image/zIiBar35JKzVDkmAEGpB1fAv.jpg?f=fotoalbum_large)
- dagmaat is vrij minimaal
:strip_exif()/f/image/3l0HX17GTMpH8NWXII86GOfW.jpg?f=fotoalbum_large)
- gasleiding vastgemaakt met tie-wraps aan spirobuis (geen foto van, want deze buis zit onder tussen in een koof)
- een deel van de flexibele gasleiding zit opgesloten in koof zonder ontluchting;
- een ander deel zit in een koof, met uitgang naast de trap op zolder (slaapkamer ernaast)
De flexibele gasleiding is van het merk Comap.
Is de aanleg gebeurt op de juiste manier?
Kan iemand aangeven wat de eisen zijn voor de aanleg van een gasleiding in een bestaande woning?
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, is informatie over flexibele gasleiding Tigris van Wavin. Dat is niet hetzelfde merk, maar ik ga er nu nog van uit, dat het vergelijkbaar is. Daarin staat dat aanleg boven verwarmingselementen vermeden moet worden, maar ook dat max. temperatuur 70 graden is. Onze ketel staat wat lager afgesteld.
...
Mijn zorgen zijn:
- gasleiding (overgang naar flexibel) rust op warm water leiding van de douche.
:strip_exif()/f/image/zaGFU5fxJCDHVjJOVHy8wPYo.jpg?f=fotoalbum_large)
- gasleiding slingert dat het een lieve lust is
:strip_exif()/f/image/zIiBar35JKzVDkmAEGpB1fAv.jpg?f=fotoalbum_large)
- dagmaat is vrij minimaal
:strip_exif()/f/image/3l0HX17GTMpH8NWXII86GOfW.jpg?f=fotoalbum_large)
- gasleiding vastgemaakt met tie-wraps aan spirobuis (geen foto van, want deze buis zit onder tussen in een koof)
- een deel van de flexibele gasleiding zit opgesloten in koof zonder ontluchting;
- een ander deel zit in een koof, met uitgang naast de trap op zolder (slaapkamer ernaast)
De flexibele gasleiding is van het merk Comap.
Is de aanleg gebeurt op de juiste manier?
Kan iemand aangeven wat de eisen zijn voor de aanleg van een gasleiding in een bestaande woning?
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, is informatie over flexibele gasleiding Tigris van Wavin. Dat is niet hetzelfde merk, maar ik ga er nu nog van uit, dat het vergelijkbaar is. Daarin staat dat aanleg boven verwarmingselementen vermeden moet worden, maar ook dat max. temperatuur 70 graden is. Onze ketel staat wat lager afgesteld.
...