LHR heeft dit invloed op andere processen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieAndereGozer
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-08-2022
Beste allen,

Ik zit te kijken naar een upgrade voor mijn render PC(davinci resolve en blender, mogelijk andere in de toekomst) en ik vroeg mij af of LHR echt alleen op cryptomining invloed heeft. Aangezien het blijkbaar deels software en deels hardware is, vraag ik mij af of er geen situaties zijn waarin LHR roet in het eten gooit.

Heeft iemand hier ervaring mee / weet iemand hier iets van? Want google levert niet echt veel anders op dan reacties zoals:"Als het zo zal zijn dan...." reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:13
Nee, is wel eens getest en heeft verder nergens invloed op. Koop gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieAndereGozer
Dank voor je reactie, maar ik stelde de vraag omdat ik online eigenlijk alleen antwoorden zoals de jouw kon vinden. Er wordt gezegd dat het getest is, maar niemand geeft echt een link o.i.d.

En als ik wat opzoek kom ik alleen op game benchmarks uit, maar andere toepassingen wordt heel erg vermeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 17:30
dieAndereGozer schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 06:06:
Dank voor je reactie, maar ik stelde de vraag omdat ik online eigenlijk alleen antwoorden zoals de jouw kon vinden. Er wordt gezegd dat het getest is, maar niemand geeft echt een link o.i.d.

En als ik wat opzoek kom ik alleen op game benchmarks uit, maar andere toepassingen wordt heel erg vermeden.
Als dit zo nadelig zou zijn voor andere toepassingen behalve mining zou daar dan niet de halve media bol van staan en zou je dit makkelijk kunnen terug vinden met 1 google search ;)
Neem gerust een LHR kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieAndereGozer
MaXeRs schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 06:15:
[...]

Als dit zo nadelig zou zijn voor andere toepassingen behalve mining zou daar dan niet de halve media bol van staan en zou je dit makkelijk kunnen terug vinden met 1 google search ;)
Neem gerust een LHR kaart.
In de OP schrijf ik dat dit soort antwoorden de enige zijn die je kan vinden. Maar verder lijkt het niet echt alsof mensen het echt aan het testen zijn behalve op games.
Ik werk zelf in de hardware / software wereld, en je ziet vaak dat als je x doet het invloed heeft op y. Dat men het niet zoekt of niet gevonden heeft, zegt mij niet zo heel veel als ik eerlijk ben.
En als het uitkomt, zie ik nVidia er ook niet zo heel veel aan gaan doen.

Vandaar dat ik vraag of iemand misschien wel de grote vergelijken op een hele rij aan vergelijken heeft gezien / gedaan. Dus meer dan alleen een beetje GTA V spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:19
Hier is echt heel veel research naar gedaan, kun je vinden met een simpele Google of Youtube search.

https://www.google.nl/sea...e=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-nl

https://www.cgdirector.com/nvidia-lhr-gpus/

Antwoord: je kunt gerust een LHR kaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieAndereGozer
Die cgdirector kijkt eigenlijk naar games en 1 benchmark, doet geen echte render jobs. Voor de rest is er via google eigenlijk alleen maar game vergelijkingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:13
Staat toch duidelijk in dat artikel dat er meerder progs getest zijn en binnen margin of error vallen.

[ Voor 119% gewijzigd door meljor op 29-06-2022 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:10
Je zou misschien op fora voor Distributed Computing (Folding@Home, bijvoorbeeld) kunnen kijken of LHR effect heeft, daar worden GPU's voor niet-grafische taken ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09 09:01
Ik denk dat je ongerust aan het maken bent om niets.
Was dit echt zo dan waren er genoeg artikelen over dit probleem te vinden op het internet.

Dat die er niet zijn is al genoeg indicatie dat je jezelf onterecht een probleem aan het aanpraten bent.

[ Voor 9% gewijzigd door D-dark op 29-06-2022 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 18:24
Ga voor een non-LHR videokaart, als je het niet vertrouwt ;)

The devil is in the details.

Pagina: 1