Slimme deurbel plaatsen bij een huurwoning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 10:48
Heb gezocht op deze specifieke vraag maar ik kan helaas niet iets vinden wat mijn vraag beantwoord.

Wij wonen sinds begin dit jaar in een huurwoning in een semi-rustige straat. We hebben allebei altijd in appartementen gewoond met camera-intercoms. We merken dat we die functie steeds meer missen; dat we weten wie en waarom iemand bij ons voor de deur staat.

Een oplossing is dan uiteraard de slimme deurbel. Echter wonen we dus in een huurwoning en mogen we niks wijzigen/boren/schroeven in de gevel en kozijnen, ook al zou een volgende huurder dat over willen nemen. De gevel/kozijnen zijn een absolute no-go.

Ik zat te denken om de vaste deurbel in de gevel eraf te schroeven en hier een soort plaatje voor te maken en hier dan de slimme deurbel op te plakken en dit dan weer in de gevel te schroeven. Maar de deurbel zit dan allesbehalve veilig vast.

Zijn er mensen hier toevallig in een huurwoning met een soortgelijke clausule die op een bepaalde manier toch een slimme deurbel hebben weten te installeren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:59
de action heeft atm opplak deurbellen met batterij en wifi... kwaliteit is niet allerbeste maar je kan het proberen :)

*sorry, vanaf morgen in aanbieding (25 euro)

[ Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 28-06-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:08
Heb je een ouderwetse bel drukker? Die er afhalen, balkje aftekenen zodat de schroefgaten overeen komen. Bolkop schroefje met ring er in verzinken en daar je eigen deurbel op vast schroeven. Even schilderen en klaar!

Overigens heb ik in ons nieuwbouwhuis gewoon de drukker er afgehaald en de slimme deurbel met 1 schroef vast gezet, gaat geen kant op :D

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 28-06-2022 12:39 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59
Als je het op veilig wilt spelen, dan zou je ook nog kunnen overwegen om contact op te nemen met je verhuurder en te vragen of zij het voor je willen ophangen. Jij mag dan wel niets wijzigen, maar ze mogen je ook niet zomaar het gebruik van een dergelijk apparaat onthouden. Niet helemaal des Tweakers natuurlijk en je loopt het risico dat Jos de Beunhaas het ophangt... dus de bovenstaande opties zou ik eerder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
Toppe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:39:
Heb je een ouderwetse bel drukker? Die er afhalen, balkje aftekenen zodat de schroefgaten overeen komen. Bolkop schroefje met ring er in verzinken en daar je eigen deurbel op vast schroeven. Even schilderen en klaar!

Overigens heb ik in ons nieuwbouwhuis gewoon de drukker er afgehaald en de slimme deurbel met 1 schroef vast gezet, gaat geen kant op :D
Het is een vrij moderne deurbel met blinde bevestiging volgens mij zoals dat heet. Dus er zit zeg maar één gat in de muur waar die bel in zit geschroefd, er zijn verder geen schroefgaatjes helaas, anders was dat wel een mooie oplossing geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
99ruud99 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:25:
de action heeft atm opplak deurbellen met batterij en wifi... kwaliteit is niet allerbeste maar je kan het proberen :)

*sorry, vanaf morgen in aanbieding (25 euro)
Interessant, ik ga eens checken! Mooiste zou zijn om de vaste deurbel wel echt weg te halen voordat men niet weet welke ze in moeten drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
Archer_VC10 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:58:
Als je het op veilig wilt spelen, dan zou je ook nog kunnen overwegen om contact op te nemen met je verhuurder en te vragen of zij het voor je willen ophangen. Jij mag dan wel niets wijzigen, maar ze mogen je ook niet zomaar het gebruik van een dergelijk apparaat onthouden. Niet helemaal des Tweakers natuurlijk en je loopt het risico dat Jos de Beunhaas het ophangt... dus de bovenstaande opties zou ik eerder proberen.
Dat zou inderdaad nog een manier kunnen zijn, het is echter een groot pensioenfonds die ons huizenblok beheerd, weet niet in hoeverre zij dit soort zaken faciliteren. Heb het toevallig al eens besproken met een inspecteur van hun die toevallig in de straat was, maar die leek er in ieder geval niet heel happig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:08
Forte schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:13:
[...]

Dat zou inderdaad nog een manier kunnen zijn, het is echter een groot pensioenfonds die ons huizenblok beheerd, weet niet in hoeverre zij dit soort zaken faciliteren. Heb het toevallig al eens besproken met een inspecteur van hun die toevallig in de straat was, maar die leek er in ieder geval niet heel happig op.
De eerste inspecteur die wél happig is op dit soort zaken moet nog gevonden worden…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59
De meeste woningbouwverenigingen enzo hebben toch wel klussers in dienst of een contract met onderhoudsbedrijven voor die situaties waar reparaties nodig zijn. Je moet dat soort afdelingen hebben. Waar het natuurlijk ook nog spaak kan lopen is wanneer het gaat om gedeelde galerijen of gangen. Het kan zijn dat het pensioenfonds daar geen camera's wil hebben vanwege privacy issues van de andere bewoners. Zo te horen zou dat bij jou niet het probleem moeten zijn en dan blijf je met de technische kwestie zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:49

MeesterPieter

PnP Pinball

Houten kozijn of kunststof? Hout zou ik gewoon in boren hoor, kraait geen haan naar en eenvoudig dicht te maken als je vertrekt

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Toppe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:39:
Heb hetzelfde gedaan.
rond stukje hout gemaakt met gatenboor, die in plaats van originele drukker geplaatst en nieuwe drukker daar bovenop met kabel door de opening waar eerst een stangetje liep naar de "bel" aan de binnenkant van de deur.

die kabel loopt naar mn smart home server over de binnenkant van mn deur door de kleinste kabelgoot die ik kon vinden en langs de scharnier met een kleine service loop naar de muur.
Pagina: 1