Eigenaarhistorie occasion

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Beste Tweakers,

Ik heb een occasion op het oog, bij het nakijken van de eigenaarshistorie viel mij op dat een importeur een tijd (4 jaar) eigenaar is geweest van de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6Jt61P1shHW8-bx68ZD_c5S58c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Kr7U2atNb63K8AX09nprlEwY.png?f=fotoalbum_large

Maar er staat ook bij dat de auto niet geïmporteerd is en ook als bij kentekencheck doe bij het RDW dan komt eruit dat de auto niet is geïmporteerd.

Het gaat om een Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI GTE Connected Series uit december 2016 met 90.619 km op de teller (NAP).

Wat zou deze eigenaarshistorie kunnen betekenen voor de auto? Reden om hem te laten staan?

Dank voor jullie input alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Is dat niet dat hij als leaseauto is ingezet rechtstreeks vanuit Pon (=VAG-importeur)? Weet het niet zeker hoor, maar dat zou de huidige eigenaar toch moeten weten lijkt me? Aangezien het een 'erkend bedrijf' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:30
Klinkt eerder als dat hij naar buitenland is geweest en daarna weer terug is ingeschreven?

( iemand die bijv. in Duitsland is gaan wonen met zijn voertuig, daar ingeschreven en dan later terug naar Nederland? ) Of wat @Icephase aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:51
Vermoedelijk is het een demo auto geweest van de importeur. Dus ter beschikking gesteld voor proefritten, contacten van de dealer etc etc......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:27
Je kunt denken en gissen wat je wilt, de kans dat jehet bij het juiste eind hebt is niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
Icephase schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:55:
Is dat niet dat hij als leaseauto is ingezet rechtstreeks vanuit Pon (=VAG-importeur)? Weet het niet zeker hoor, maar dat zou de huidige eigenaar toch moeten weten lijkt me? Aangezien het een 'erkend bedrijf' is.
Thx, dat zou wel kunnen verklaren waarom de auto zo lang bij de importeur is 'geweest'.

Ik zal het ook nog even navragen bij de huidige eigenaar, maar ik dacht misschien hebben jullie ook een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
corporalnl schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:56:
Klinkt eerder als dat hij naar buitenland is geweest en daarna weer terug is ingeschreven?

( iemand die bijv. in Duitsland is gaan wonen met zijn voertuig, daar ingeschreven en dan later terug naar Nederland? ) Of wat @Icephase aangeeft.
Thx, er staat bij de kentekencheck dat de auto niet geëxporteerd is, dus ik denk niet dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
__1337__ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:57:
Vermoedelijk is het een demo auto geweest van de importeur. Dus ter beschikking gesteld voor proefritten, contacten van de dealer etc etc......
Thx, dat klinkt ook wel als een logische verklaring! Dat is niet perse een reden om het te laten staan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:51
Doofus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:46:
[...]

Thx, dat zou wel kunnen verklaren waarom de auto zo lang bij de importeur is 'geweest'.

Ik zal het ook nog even navragen bij de huidige eigenaar, maar ik dacht misschien hebben jullie ook een idee.
Dat hangt er vanaf hoe er daar mee om is gegaan. Ik ben nooit echt fan van rentals/demo auto's etc...

'even kijken hoe snel we op de top zitten John!' met de koelwater temperatuur nog op 50 graden bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
Icephase schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:55:
Ik heb het even nagevraagd bij de verkoper en deze geeft aan dat de auto afkomstig is van VW Financial services.

Dus ik denk dat dit het dan inderdaad is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke site is dat? Mijn auto loopt ook bij het voormalige VW financial services, dus ik zou dan zeggen dat ik op mijn kenteken het zelfde effect zou moeten hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
The Eagle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:19:
Welke site is dat? Mijn auto loopt ook bij het voormalige VW financial services, dus ik zou dan zeggen dat ik op mijn kenteken het zelfde effect zou moeten hebben :)
Het is de kentekencheck van Centraal Beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De mijne geeft:
Historie
APK, Eigenarenoverzicht en voertuigstatus

11-09-2020 APK gekeurd
Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

26-09-2017 Nieuwe eigenaar type:
Voertuig geregistreerd door een rechtspersoon.
Da's voor een leasebak van VWPFS (Nu XL Lease). Ben overigens de 2e berijder.

Maar je zou ze ook gewoon even kunnen bellen, die info geven ze meestal wel, kunnen ze zo nakijken :)

Mijn gok is dat ie besteld is als leasebak. Meeste leasemij's leveren niet in 2016 uit wegens datum op kenteken, maar ik gok dat ie in dec 2016 geregistreerd is vanwege die datum, mogelijk iets met bijtellingeregels voor hybrids ofzo.
Oftewel: registreren zodra je een VIN nummer hebt, want dan heb je die datum. Omdat ie dan al op kenteken staat, kan ie niet zomaar van de fabriek naar importeur, maar moet ie geimporteerd worden door een andere bedrijfsentiteit die de import af gaat handelen. Dus zie je op 5-1-17 dat ie op naam van die entiteit gezet wordt, vervolgens geimporteerd. op 15-9 en toen ook meteen op naam van bedrijf (leasemij, uiteindelijke eigenaar). Op 17 mei zal ie van Leasemij naar hun bedrijfsonderdeel voor occasionlease of eigen verkoop zijn gegaan, daar niks opgeleverd, toen richting verkopend autobedrijf waar jij hem op het oog hebt.
Er zitten wat aannames in, maar dat klinkt vrij plausibel allemaal als ik eerlijk ben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
nvm, niet goed gelezen

Uit het bovenste deel van het overzicht maakte ik op dat de auto na de import direct is overgeschreven op een (ander) bedrijf. In het onderste deel staat echter wel expliciet dat de importeur vier jaar eigenaar is geweest.

[ Voor 191% gewijzigd door TBTL op 29-06-2022 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
The Eagle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:48:
De mijne geeft:

[...]

Da's voor een leasebak van VWPFS (Nu XL Lease). Ben overigens de 2e berijder.

Maar je zou ze ook gewoon even kunnen bellen, die info geven ze meestal wel, kunnen ze zo nakijken :)

Mijn gok is dat ie besteld is als leasebak. Meeste leasemij's leveren niet in 2016 uit wegens datum op kenteken, maar ik gok dat ie in dec 2016 geregistreerd is vanwege die datum, mogelijk iets met bijtellingeregels voor hybrids ofzo.
Oftewel: registreren zodra je een VIN nummer hebt, want dan heb je die datum. Omdat ie dan al op kenteken staat, kan ie niet zomaar van de fabriek naar importeur, maar moet ie geimporteerd worden door een andere bedrijfsentiteit die de import af gaat handelen. Dus zie je op 5-1-17 dat ie op naam van die entiteit gezet wordt, vervolgens geimporteerd. op 15-9 en toen ook meteen op naam van bedrijf (leasemij, uiteindelijke eigenaar). Op 17 mei zal ie van Leasemij naar hun bedrijfsonderdeel voor occasionlease of eigen verkoop zijn gegaan, daar niks opgeleverd, toen richting verkopend autobedrijf waar jij hem op het oog hebt.
Er zitten wat aannames in, maar dat klinkt vrij plausibel allemaal als ik eerlijk ben :)
Thx!

Bedoel je dan bellen met VWPFS?

De registratie daar een (erkend) autobedrijf op 15-9 is dan de leasemaatschappij denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
TBTL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:48:
nvm, niet goed gelezen

Uit het bovenste deel van het overzicht maakte ik op dat de auto na de import direct is overgeschreven op een (ander) bedrijf. In het onderste deel staat echter wel expliciet dat de importeur vier jaar eigenaar is geweest.
Ja, dat is ook weer apart he
Pagina: 1