Foutmelding bij verbinden van 2 Tesla Wall Connectors

Pagina: 1
Acties:

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-11 15:13
Ik heb een vraag over het doorlussen van 2 Tesla Wall Connectors. Wij hebben straks een EV en een PHEV en ik wil graag de mogelijkheid hebben om beide auto's tegelijk op te laden. Ik zag in de handleiding dat het mogelijk is om tot 4 Tesla Wall Connectors met elkaar te verbinden (https://www.tesla.com/sit...ation-manual-nl-NL-v1.pdf).

Ik heb daarom 2 Tesla Wall Connectors Gen 2 gekocht. In de groepenkast een nieuwe 3 fase aardlekautomaat geplaatst en een nieuwe kabel naar de garage. In de garage gesplitst naar 2 aardlekschakelaars type B, zodat beide laadpalen een eigen aardlek beveiliging hebben. Los van elkaar werken beide laadpalen prima, maar als ik ze probeer te koppelen dan krijg ik een storing. Ik heb ze verbonden volgens de handleiding (twisted pair kabel, bij de "master" laadpaal op de uitgangsklemmen en bij de "slave" op de ingangsklemmen). Daarbij ook de draaischakelaar van de "slave" laadpaal aangepast naar "F" (Slave-modus). Als ik vervolgens stroom op de laadpalen zet dan blijft de bovenste lamp groen branden, maar gaat er ook een rode lamp 3x knippen. Volgens de handleiding betekent dit dat de draaischakelaar niet in de juiste positie staat, maar dat heb ik meerdere keren gecontroleerd en die staan voor de master en de slave wel goed. Iemand een idee waar het fout gaat? Of kan iemand anders die wel 2 TWC's heeft kunnen koppelen laten weten hoe dit werkend kregen is?