Toon posts:

Mijn processor wordt veel te warm! :(

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
Asus A7V133
AMD 1100MHz
256Mb RAM (133MHz)
40.9Gb harddisk
Geforce 2 Ultra
en nog wat niet relevante hardware...

Mijn processor wordt tussen de 65 en 73 graden! Zeker na het gamen (diabloII) wordt de processor na een tijdje nog weleens 72-73 graden. Het moederbord wordt regelmatig 44-45 graden!

Ik heb een coolermaster op mijn processor zitten en ik denk dat die zijn werk niet zo goed doet. Ik kan wel andere koeling erbij hangen (niet teveel, dat is teveel herrie en hij is toch niet overclocked), maar hij maakt nu al behoorlijk wat lawaai! Graag jullie tips!

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
als je mobo al 44-45 graden wordt.. misschien case-fan's installeren..? Je cpu temp zit volgens mij meestal tussen de 20 en 25 graden hoger als je mobo-temp..

Verwijderd

Topicstarter
Tja moet toch niet nodig zijn? Pc kast staat helemaal vrij en er is niks overclocked, belachelijk dat er dan extra koeling in moet. Die fuck AMD's worden echt belachelijk warm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Koelpasta gebruikt ?? Beetje fatsoenlijk kastkoeling/airflow ??

Met CoolerMaster zijn temperaturen van 50-60C max best mogelijk. Zeker voor een AMD 1.1

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 11:33 schreef virNocte het volgende:
Die fuck AMD's worden echt belachelijk warm!
Onzin, bij mij stressed met dit weer MAX 54 graden
Gooi er gewoon wat coolers in man.. als je maar een windje in je kast hebt lopen (hoeft niet meer te zijn dan 2 coolers)

• Subz
  • Niet online
wat dacht je van een beetje pasta over je core smeren |:( en dan een fatsoenlijke koeler kopen (een beetje lawaai is niet erg doe je het geluid maar wat harder) een dragon orb 3 ofzo tenminste iets met een kopere core ofzo......

Verwijderd

Zit er garantie op?

zo ja, dan fikt ie maar lekker door, dan kun je gewoon een nieuwe halen omdat ie niet goed werkt.
Als je niet overklokt en het wordt te heet en gaat kapot heb je gewoon recht op een nieuwe! :)

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
Amd's kunnen gewoon iets warmer worden als de rest, maar daar staat wel tegenover dat je de beste performance hebt, voor de laagste prijs.. En als je een beetje extra koelt, valt die warmte ook wel mee..

Verwijderd

AMD - GeForce DDR combo staat al tijden bekent om de hitte productie

Verwijderd

Die ASUS'en staan er (bij mij althans) bekend om een veeel te hoge temperatuur aan te geven. Iemand met een ASUS haalde met een Duron 700 al de 70 graden. Of iemand die met een Athlon 1400 85 (!) graden haalde.

Beetje Astronomisch hoog, terwijl de temperatuur van de koeler meeviel (geleiding CPU-koeler was goed)

Hecht dus niet teveel (wel een beetje) waarde aan die temperaturen

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 11:41 schreef SoDM2k het volgende:

[..]

Onzin, bij mij stressed met dit weer MAX 54 graden
Gooi er gewoon wat coolers in man.. als je maar een windje in je kast hebt lopen (hoeft niet meer te zijn dan 2 coolers)
Bij mij ook ongeveer, hij wil nog wel eens oplopen tot hooguit 61 graden. Moet ik er wel bij vertellen dat ik op dat moment bezig was met meerdere dingen:
-Film coderen naar DivX,
-Kwaliteit controleren van een andere DivX film,
-Mp3 player stond aan,
-Ik had daarvoor al ff zitten gamen.
>:) >:)

Dus ja, dan wil ie wel eens warm worden, maar toch echt niet meer dan die 61!!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
M'n amd 900 + asus a7v266 wordt 67,5 graad.
En ik heb gvd continue crashes/freezes in max payne & battle for dune.

Ik snap het niet, want ik had tot 2 weken geleden een msi k7t pro2a met dezelfde cooler (coolermaster van 25 piek) & processor en die werd stressed ~55 graden.

Verwijderd

Ipv zo een rommel cooler er op te zetten , moet je er een deftige cooler opzetten zoals swiftech en andere koperen coolers. Een CAK38 maakt veel lawijt maar kost niks en koelt goed. Indien je dit niet doet moet je niet komen klagen dat je zeer hoge temperaturen hebt hé. En anders plaats je een paar case fans die zorgen voor airflow en is de zaak ook opgelost.

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 11:28 schreef virNocte het volgende:
Mijn systeem:
Asus A7V133
AMD 1100MHz
256Mb RAM (133MHz)
40.9Gb harddisk
Geforce 2 Ultra
en nog wat niet relevante hardware...

Mijn processor wordt tussen de 65 en 73 graden! Zeker na het gamen (diabloII) wordt de processor na een tijdje nog weleens 72-73 graden. Het moederbord wordt regelmatig 44-45 graden!

Ik heb een coolermaster op mijn processor zitten en ik denk dat die zijn werk niet zo goed doet. Ik kan wel andere koeling erbij hangen (niet teveel, dat is teveel herrie en hij is toch niet overclocked), maar hij maakt nu al behoorlijk wat lawaai! Graag jullie tips!
dit is algemeen bekent
ik heb nu een alpha cooler erin
kost wel fl.100,00 maar dan heb je ook wat de mijne komt niet boven de 48 graden uit
had eerst een vulcano II toen had ik hetzelfde probleem
gewoon andere cooler kopen cooler om je had scheelt je ook erg veel warmte in je kast mbm 5 installen en op de site kijken bij je moederbord hoe je hem in moet stellen dat gaat een stuk beter
waarom denk je dat ik 2 bleu orbs,drie casefans een extra coolstrips op mijn videokaart en geheugen heb hangen in mijn kast heb hangen???

niet voor mijn lol maar voor de cooling :)
maar het werkt wel!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

mijn dondervogeltje 1100@1200 wordt lekker idle 27°C en stressed 40°C. Mooie tempratuurtjes duzzzz

Verwijderd

he ik lijk wel een klein kind.... :(

Verwijderd

Zeg dan meteen wat voor koelinstallatie je er omheen hebt zitten.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 22:37 schreef Arthur_ het volgende:
Zeg dan meteen wat voor koelinstallatie je er omheen hebt zitten.
Een 6x6 fan met aluminium kern en een 8x8 case fan. Ik wil trouwens nog een 6x6 koelertje maar daar is een beetje moeilijk aan te komen.... :(

Verwijderd

Die Coolermasters zijn de best hoor je moet hem alleen gewoon goed met koelpasta monteren...

TB 1,2@1,4 Stressed 55 graden met ook maar 2 casefans

Dus gewoon een beetje goed opletten bij de montage en dan komt alles goed >:)

Ik heb er wel vier casefans inzitten maar er staan er maar twee aan
alleen de 2 80mm

Verwijderd

als je koelpasta gebruikt een HEEL klein beetje!!!! Het is namelijk alleen om de oneffenheden op te vullen.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 21:35 schreef Raven- het volgende:
M'n amd 900 + asus a7v266 wordt 67,5 graad.
En ik heb gvd continue crashes/freezes in max payne & battle for dune.

Ik snap het niet, want ik had tot 2 weken geleden een msi k7t pro2a met dezelfde cooler (coolermaster van 25 piek) & processor en die werd stressed ~55 graden.
uh, een 200 Mhz AMD in een 266 bus??

Verwijderd

Hoge temperaturen vindt de Athlon helemaal niet erg, maar persoonlijk streef ik ernaar 'm onder de 60 graden te houden.
Dit heb ik zelf gedaan door het plaatsen van een outtake fan achter de processor. Bij de meeste moderne kasten is daar een speciale plaats voor.
Doordat je de warme lucht(45graden) afvoert, zal je kasttemperatuur waarschijnlijk tot een graad of 30-35 dalen. De lucht waarmee de koelermaster koelt is dan ook kouder en liet bij mij de temperatuur vd cpu met ruim 10 graden zakken. Misschien is het een idee de nieuwste coolermaster te halen. (29,-), maar een outtakefan zal het gemakkelijkst resultaat opleveren.:)

• zwahiel
  • Laatst online: 00:55

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmm ja hoge temperaturen hé... :(

Ik heb een AMD K6-2 400 ik had een Jamicon (???) cooler erop zitten en ik produceerde met regelmaat van de klok temperaturen van 70 ~ 80 graden, een paar keer is mijn cpu af geslagen....

Ik me maar afvragen waarom dat ie zo'n temps bereikte en waarom windows me bestookte met foutmeldingen en zo...

Vandaag is mijn Thermaltake Chrome Orb binnen gekomen... :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

I'm happy! JAHA! Einelijk normale temperatuurtjes van rond de 40 ~ 50 graden... :9 :)

Ik heb dat oude ding maar meteen naar mijn P1 75 verbannen :D duzzz, mijn dag is weer goed.

Ok het maakt een beetje meer lawaai maar ja, je moet er wat voor over hebben! Het ding lijkt net een vliegtuig wat weg wil vliegen!

Check it out op www.wielgoesonline.net/pc
(onderaan de page staat mijn oude cooler)

Kunnen jullie 'm zien! :)

Greetz Zwa... :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
misschien zo :)
[topic=215530/1]

• Paquito
  • Niet online
Ik heb m'n freeze probleem van een paar messages hierboven alweer opgelost...
Had ff een dikke xt cooler ervoor gezet, (meteen proc 10 graden kouder) maar nog steeds crashes.
Daarna ff nvidia drivers 6.50 geinstalleerd (had hiervor 12.41) en tada.. geen crashes meer :)

Verwijderd

Gheeez... vooral die ambient temperatuur is veel te hoog. Da's ook niet goed voor je chipset/videokaart. Zit je misschien op een veel te warme zolder met je computer ofzo, de case temp zou niet veel hoger mogen zijn dan de kamertemperatuur. (max een graad of 10)

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Afgelopen zaterdag een thermalright sk6 in mijn kast geplakt, met arctic silver erop ...
Dit verving mijn coolermaster met thermoplakkertje ...

resultaat ... 30c mobo & 66c proc met kassie open en coolermaster zonder }:O
33c mobo & 60c proc met kassie dicht en thermalright met }:O

Ikke heel blij en ikke dikke fan erbij plakken in de kast om warme lucht weg te halen ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

...
...
probeer het eens met je kast open! Ik had afgelopen week (bij de tropische temperaturen) ook ongeveer deze waarden. M'n kast open zetten scheelde bij mij 8 - 10 graden, zowel voor m'n moederbord als voor m'n processor. Ben dus ook wel héél erg van plan extra case-fans te plaatsen, waardoor de temperatuur in de kast meer richting kamertemperatuur zal gaan.

Volgens mij zorgt m'n coolermaster koeler ervoor dat het temperatuurverschil tussen de processor en het moederbord (=kast temperatuur) ongeveer 20 graden is/blijft. Dus door de kast temperatuur te verlagen, zal m'n processor temperatuur ook lager worden!

Verwijderd

Hola, niets tegen AMD,...

Je kast is gewoon te klein, mijn SLOT1 Celeron 300A in een mini-tower + Quantum harddisk + Banshee en een AOpen CDROM. Bij mij warmde de CPU de harddisk, de harddisk en banshee samen blokkerde de airflow, alle hitte zat in de onderste gedeelte van die fuckkast,...

Oplossing is een Midi of Big Tower gaan kopen, Case-fans niet vergeten, die dingen zijn zeker nodig. In mijn Big-Tower zijn zelfs hete DonderVogels koud te krijgen,...

Big-Tower rulez,...

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
laat gewoon de behuizing van je kast af ! in het begin heb je dan wel een beetje last van de lawaai, maar als je de muziek wat harder zet ofzo merk je er niets meer van.

daar komt nog eens bij dat het dan makkelijker is om hardware te installeren of te verwijderen. bovendien kan alle rotzooi (stof e.d) meteen uit de kast geblazen worden, want het is niet alleen maar lucht die door je kast gepompt wordt.
Pagina: 1