Mijn vraag
Een van de pc's hier in huis heeft sinds een tijdje kuren na meer dan een jaar prima te hebben gewerkt. De afgelopen weken gaf de pc regelmatig een:
"INACCESSIBLE BOOT DEVICE" BSOD
Als de pc vervolgens rebootte kwam hij rechtstreeks in de BIOS terecht en kon de SSD niet gevonden worden. Wat toen werkte was PC uit, beetje aan de SATA kabel wiebelen, opstarten en wachten op de volgende BSOD.
Een andere SATA of powerkabel lostte dit probleem niet op.
Fast forward naar het mysterie van nu:
Reguliere HDD's op dezelfde sata/powerkabel gaan prima. Echter geen enkele SSD wordt nog herkend.
Ik ben door m'n opties heen, misschien heeft iemand hier nog een goed idee? Of is het mobo een hele specifieke dood gestorven?
Relevante hardware die ik gebruik
Een van de pc's hier in huis heeft sinds een tijdje kuren na meer dan een jaar prima te hebben gewerkt. De afgelopen weken gaf de pc regelmatig een:
"INACCESSIBLE BOOT DEVICE" BSOD
Als de pc vervolgens rebootte kwam hij rechtstreeks in de BIOS terecht en kon de SSD niet gevonden worden. Wat toen werkte was PC uit, beetje aan de SATA kabel wiebelen, opstarten en wachten op de volgende BSOD.
Een andere SATA of powerkabel lostte dit probleem niet op.
Fast forward naar het mysterie van nu:
Reguliere HDD's op dezelfde sata/powerkabel gaan prima. Echter geen enkele SSD wordt nog herkend.
Ik ben door m'n opties heen, misschien heeft iemand hier nog een goed idee? Of is het mobo een hele specifieke dood gestorven?
Relevante hardware die ik gebruik
- Gigabyte Z170M-D3H
- BIOS versie: F22f
- Samsung 870 EVO / Crucial M500 SSD's
- Meerdere SSD's (Crucial M500 / Samsung 870 EVO) (werken allemaal in een ander systeem)
- BIOS geupdate
- SSD's in USB enclosure geplaatst, dan worden ze wel gevonden
- Meerdere SATA en powerkabels