Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:25
Ik heb hier een prima DSL lijn van Budget van 100Mbit en ben tevreden met die snelheid. Mijn usenet abo gaat toch niet verder dan die snelheid, dus een snelheidsverhoging is vrij zinloos. TV kijken doen we via de satelliet en mijn vrouw gebruikt nauwelijks internet.
Inmiddels hebben Delta en KPN plannen om een glasvezelnetwerk aan te leggen en ik vraag me af of mijn koperen lijn dan blijft liggen. Kan je de glasvezelkabel naar je meterkast laten trekken, terwijl je koper blijft gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:17
Meestal trekken ze hem ook naar de meterkast. Zo niet neem je toch een jaar abonnement? Ik ben er blij met glasvezel. Met name de upload snelheid. ( Heb nu ook gewoon 100mbit )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Jawel, echter grote kans dat KPN gaat stoppen met DSL aanbieden als er glasvezel van hun ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Djordjo schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:39:
Jawel, echter grote kans dat KPN gaat stoppen met DSL aanbieden als er glasvezel van hun ligt.
Even afwachten dus, uploadsnelheid is voor mij niet zo'n dealbreaker. Ik heb gewoon geen zin om meer te betalen voor het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Wat betaal je nu dan voor DSL?
En is dat incl TV?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:00
Laat gewoon alles aansluiten in huis, dan heb je alle opties.
Het koper gaat na verloop van tijd wel echt uit, KPN wil immers niet twee netwerken (glas en koper) in de lucht houden.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
corporalnl schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:46:
Wat betaal je nu dan voor DSL?
En is dat incl TV?
Ik heb een tweejarig contract voor 30 euro per maand, de eerste 5 maanden voor 24 euro. Ik zie wel eens andere bedragen bij glasvezelaanbieders. TV kijken doen we via mijn multifeedschotel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Ja oke dat scheelt iets.

Bij KPN betaal ik straks 35 euro voor 1000Mbit up en down. ( 37 als ik tv erbij wou )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
corporalnl schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:57:
Ja oke dat scheelt iets.

Bij KPN betaal ik straks 35 euro voor 1000Mbit up en down. ( 37 als ik tv erbij wou )
Dat is een eenmalig lokkertje voor 1 jaar, KPN glasvezel is daarna gewoonweg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
PP_Sound schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:01:
[...]

Dat is een eenmalig lokkertje voor 1 jaar, KPN glasvezel is daarna gewoonweg duur.
Dan stap je weer over naar een andere provider die dan weer een aanbieding heeft.
Doe ik al jaren, bespaard een hoop geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
corporalnl schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:03:
[...]

Dan stap je weer over naar een andere provider die dan weer een aanbieding heeft.
Doe ik al jaren, bespaard een hoop geld.
Die deal van 35 Euro voor een jaar gigabit ga je echt niet meer terugzien, meestal is het een half jaartje 20 Euro korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
PP_Sound schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:01:
[...]

Dat lijkt mij ook, KPN is een van de duurste providers. Mijn Budget DSL lijn gebruik ik met mijn Fritzbox via het KPN profiel. Het is gewoon dezelfde lijn voor veel minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Rocketman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:07:
[...]

Dat lijkt mij ook, KPN is een van de duurste providers. Mijn Budget DSL lijn gebruik ik met mijn Fritzbox via het KPN profiel. Het is gewoon dezelfde lijn voor veel minder geld.
Ik had een Telfort DSL lijn erg goedkoop maar KPN stopte daarmee en ben ik bij gebrek aan alternatief naar Ziggo gegaan met half jaar korting.
Inmiddels ligt er ook KPN glasvezel hier en mijn Ziggo contract loopt af.
Dat schept weer mogelijkheden om ze tegen elkaar uit te spelen.
Ze vragen er zelf om met die acties voor nieuwe klanten steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
PP_Sound schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:06:
[...]

Die deal van 35 Euro voor een jaar gigabit ga je echt niet meer terugzien, meestal is het een half jaartje 20 Euro korting
Hij is er anders nog steeds hoor de deal.

En dan switch ik volgend jaar augustus wel weer naar een andere provider met 100 of 200 mbit. Afhankelijk van de prijs. Maar tot nu toe zit ik met 30-35 euro per maand voor 10 tot 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
corporalnl schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:12:
[...]

Hij is er anders nog steeds hoor de deal.

En dan switch ik volgend jaar augustus wel weer naar een andere provider met 100 of 200 mbit. Afhankelijk van de prijs. Maar tot nu toe zit ik met 30-35 euro per maand voor 10 tot 12 maanden.
Ik hoop het want ik ben 1 Juli weer vrij, en dan volgend jaar weer Ziggo waarschijnlijk.
Onhandig gedoe maar ja ze vragen er zelf om met dat belachelijke beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
PP_Sound schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:20:
[...]

Ik hoop het want ik ben 1 Juli weer vrij, en dan volgend jaar weer Ziggo waarschijnlijk.
Onhandig gedoe maar ja ze vragen er zelf om met dat belachelijke beleid
https://www.breedbandwinkel.nl/

Hier heb ik hem voor het laatst afgesloten. Hij is nu voor 1000Mbit 35€ en met tv 37€.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rocketman
corporalnl schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:22:
[...]

https://www.breedbandwinkel.nl/

Hier heb ik hem voor het laatst afgesloten. Hij is nu voor 1000Mbit 35€ en met tv 37€.
Mooie aanbieding, maar na een jaar moet je wegwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:01

Wildfire

Joy to the world!

Zodra KPN glasvezel heeft liggen wordt je op een gegeven moment automatisch overgezet naar de KPN glasvezel. Voor @Rocketman de bestaande koperkabel blijft gewoon liggen. Alleen als je dus een KPN abonnement zou hebben wordt je uiteindelijk wel overgezet naar glasvezel van KPN (waarbij de prijs niet verandert, enkel de manier waarop je verbinding binnen komt wijzigt dus).

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 27-06-2022 23:26 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Rocketman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:24:
[...]

Klopt. Voordat hij is afgelopen stap ik weer over. Zoals ik zei ik stap elk jaar over. Ik ga niet teveel geld betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Rocketman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:24:
[...]

Yep, dat wordt elk jaar switchen inderdaad, daarom gewoon die glasvezel laten leggen dan heb je er weer een optie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
corporalnl schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:26:
[...]

Klopt. Voordat hij is afgelopen stap ik weer over. Zoals ik zei ik stap elk jaar over. Ik ga niet teveel geld betalen.
Ben benieuwd hoe lang providers met deze onzin doorgaan in plaats van een scherpe prijs voor iedereen te berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Skynett schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:46:
Laat gewoon alles aansluiten in huis, dan heb je alle opties.
Het koper gaat na verloop van tijd wel echt uit, KPN wil immers niet twee netwerken (glas en koper) in de lucht houden.
Maar als je geen glasvezel laat aanleggen kunnen ze ook niet de koperlijn afsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Soldaatje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:35:
[...]

Maar als je geen glasvezel laat aanleggen kunnen ze ook niet de koperlijn afsluiten.
Dat gaat gewoon per wijk hoor, na een aantal jaar glasvezel gaat de koperlijn plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
[...]

dan nog uit eidenlijk krijg je vanuit je betreffende provider bericht koper netwerk uit gaat, en dat er opdracht opgestart wordt richting kpnnetwerk/glaspoort of de netwerk van 3e waar kpn oplevert. om alsnog de kabel na binnen te brengen.
dan gaat die alsnog uit

op dit moment zie je behoorlijk van deze orders voorbij komen in de plaatsen waar allang glasvezel ligt nu allemaal na aansluitingen gemaakt worden

[ Voor 17% gewijzigd door jopoh op 27-06-2022 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
PP_Sound schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:29:
[...]

Ben benieuwd hoe lang providers met deze onzin doorgaan in plaats van een scherpe prijs voor iedereen te berekenen
Mensen in dit forum zijn waarschijnlijk beter op de hoogte van alle ins en outs van de internetwereld. De meeste mensen schrikken ervoor terug om te switchen van provider, bang dat er iets fout gaat. In de energiewereld is het precies hetzelfde. De mensen die jarenlang bij een bedrijf blijven noemen ze niet voor niets "slapers"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Rocketman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:39:
[...]

Mensen in dit forum zijn waarschijnlijk beter op de hoogte van alle ins en outs van de internetwereld. De meeste mensen schrikken ervoor terug om te switchen van provider, bang dat er iets fout gaat. In de energiewereld is het precies hetzelfde. De mensen die jarenlang bij een bedrijf blijven noemen ze niet voor niets "slapers"
Een week of 2 overlap bij overstappen van internet is wel aan te raden.
Bij energiecontracten is de laatste tijd gebleken dat steeds switchen ook risicovol kan zijn bij failliete leverancier.

[ Voor 80% gewijzigd door PP_Sound op 27-06-2022 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
[...]

Dat kunnen ze wel. Het zou van de gekke zijn om twee netwerken in de lucht te houden voor 1 klant die per se op DSL wil blijven.
In de lucht houden van netwerken kost ook gewoon geld. (en energie!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Maar goed , ik heb inspiratie gekregen van dit topic en ga morgen Ziggo eens lastig vallen aan de telefoon met korting bedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Skynett schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:46:
[...]

Dat kunnen ze wel. Het zou van de gekke zijn om twee netwerken in de lucht te houden voor 1 klant die per se op DSL wil blijven.
In de lucht houden van netwerken kost ook gewoon geld. (en energie!)
Ook als je nog een contract hebt lopen over de dsl-lijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Soldaatje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:52:
[...]

Yes, lees mij bericht verder terug na boven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Soldaatje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:52:
[...]

Zeker. Dan wordt je alsnog gewoon op glas overgezet. Zie reactie van @jopoh eerder in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Dan ben ik maar een slaper. Ik heb het er niet voor over. Zit al jaren bij Ziggo en mijn overstap naar Greenchoice vanaf Eneco van afgelopen oktober was ook alleen omdat ik het gedoe zag aankomen. Dan praat je dus echt over hinderden euro’s. Maar voor een paar tientjes stap ik niet over. Elk jaar van provider wisselen, pffff, moet er niet aan denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Tsja, zoals het nu gaat wordt het elk jaar bellen naar de opzegdesk en dan kijken hoeveel korting ze deze keer willen geven.
En zorgen voor zoveel mogelijk kabels in de meterkast. Gewoon nog een 2e glasvezel erbij, waarom niet. 8)

[ Voor 30% gewijzigd door PP_Sound op 28-06-2022 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
FreakNL schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 00:29:
[...]

Dan ben ik maar een slaper. Ik heb het er niet voor over. Zit al jaren bij Ziggo en mijn overstap naar Greenchoice vanaf Eneco van afgelopen oktober was ook alleen omdat ik het gedoe zag aankomen. Dan praat je dus echt over hinderden euro’s. Maar voor een paar tientjes stap ik niet over. Elk jaar van provider wisselen, pffff, moet er niet aan denken.
Ik denk toch dat het de moeite waard is om even te bellen met Ziggo. Zeg dat je een mooie aanbieding hebt van Budget of T-mobile en er over denkt om over te stappen. Dan komen ze waarschijnlijk over de brug met korting en ben jij geen slaper meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:51
[...]

Ik zie een heleboel reacties, voornamelijk over die koperlijn. Een aantal correcte en een aantal niet correct.
De waarheid is als volgt: Zodra je glasaansluiting binnen is afgemonteerd gaat een periode van 36 maanden lopen. Na die periode gaat je DSL verbinding uit. Zonder voorbehoud.

Laat je de aansluiting niet binnen afmonteren maar de kabel buiten liggen en er zijn verder geen technische belemmeringen (dus alleen jouw toestemming ontbreekt, of je reageert nergens op), ook dan gaat die periode van drie jaar in vanaf het moment dat die aansluiting als "klaar bij gevel of in de stoep" wordt afgemeld. En ook dan gaat de DSL aansluiting na die drie jaar zonder voorbehoud uit.

In beide gevallen geldt dat na 1 jaar ook geen nieuw abonnement meer kan worden afgesloten. En weer 2 jaar later dus de lijn wordt afgesloten. In totaal 3 jaar.

KPN is vooralsnog de enige die ik ken die een glas-only beleid voert waar mogelijk. Dus zodra glas beschikbaar is kan je bij KPN zelf niet meer op DSL. Maakt ook niet uit want de prijs is daar al jaren hetzelfde voor beide soorten verbindingen.
Je zou dus inderdaad nog een paar jaar bij een DSL provider kunnen blijven maar weet dat na het eerste jaar je niet meer kan overstappen (want geblokkeerd voor nieuwe abonnementen), behalve naar de glasverbinding.

In alle gevallen zou ik adviseren om de FttH aansluiting wel binnen te laten maken als de mogelijkheid er is. Dat scheelt een na-aansluiting op het moment dat het echt nodig is.

Budget zal jou niet snel pro-actief proberen over te zetten op die FttH aansluiting zolang DSL voordeliger is, en zolang het niet perse moet in verband met het aflopen van die genoemde drie jaar. Dus ja, je kan de FttH aansluiting laten maken maar voorlopig nog een tijd op je DSL lijn blijven zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 30-06-2022 11:50 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Barre73 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:26:
[...]

Ik zie een heleboel reacties, voornamelijk over die koperlijn. Een aantal correcte en een aantal niet correct.
De waarheid is als volgt: Zodra je glasaansluiting binnen is afgemonteerd gaat een periode van 36 maanden lopen. Na die periode gaat je DSL verbinding uit. Zonder voorbehoud.

Laat je de aansluiting niet binnen afmonteren maar de kabel buiten liggen en er zijn verder geen technische belemmeringen (dus alleen jouw toestemming ontbreekt, of je reageert nergens op), ook dan gaat die periode van drie jaar in vanaf het moment dat die aansluiting als "klaar bij gevel of in de stoep" wordt afgemeld. En ook dan gaat de DSL aansluiting na die drie jaar zonder voorbehoud uit.

In beide gevallen geldt dat na 1 jaar ook geen nieuw abonnement meer kan worden afgesloten. En weer 2 jaar later dus de lijn wordt afgesloten. In totaal 3 jaar.

KPN is vooralsnog de enige die ik ken die een glas-only beleid voert waar mogelijk. Dus zodra glas beschikbaar is kan je bij KPN zelf niet meer op DSL. Maakt ook niet uit want de prijs is daar al jaren hetzelfde voor beide soorten verbindingen.
Je zou dus inderdaad nog een paar jaar bij een DSL provider kunnen blijven maar weet dat na het eerste jaar je niet meer kan overstappen (want geblokkeerd voor nieuwe abonnementen), behalve naar de glasverbinding.

In alle gevallen zou ik adviseren om de FttH aansluiting wel binnen te laten maken als de mogelijkheid er is. Dat scheelt een na-aansluiting op het moment dat het echt nodig is.
toon volledige bericht
Helder verhaal, ik kan dus op mijn gemak beoordelen wat mij het beste uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Rocketman schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:49:
[...]

Helder verhaal, ik kan dus op mijn gemak beoordelen wat mij het beste uitkomt.
Ja. Ik heb net nog een regel toegevoegd aan mijn post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Rocketman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:58:
[...]

Ik denk toch dat het de moeite waard is om even te bellen met Ziggo. Zeg dat je een mooie aanbieding hebt van Budget of T-mobile en er over denkt om over te stappen. Dan komen ze waarschijnlijk over de brug met korting en ben jij geen slaper meer.
Ja tot je net die persoon aan de lijn treft die zegt OK, prima dan gaan we de opzegging voor u regelen.

Hier lees ik altijd die grootse verhalen dat de kortingen je om de oren vliegen als je even belt en zegt dat ej denkt aan opzeggen of een andere aanbieding gekregen hebt. Ondertussen ken ik al meerdere personen die dat gedaan hebben en waarbij de opzegging gewoon geregeld werd. Niks retentie medewerkers of korting.

Ook geen probleem want de concurrent heeft ook wel een aanbieding maar ik neem deze verhalen sindsdien met een flinke schep zout.

Ik herken @FreakNL wel, ik ben een energie-slaper maar krijgt daardoor één of andere loyaliteitskorting waardoor het verschil met prijsvechters ipv de "honderden euro's per jaar" wat geroepen word nog maar tientjes-werk is.

Wel met @PP_Sound eens dat het beleid belachelijk is. Ik heb wel eens met Ziggo gebeld met een gekke bek dat ik met een bepaalde actie mee wilde doen als bestaande klant (gratis tablet ofzo) maar kreeg te horen dat het alleen voor nieuwe klanten was. Dat wist ik maar beetje stangen en proberen en was benieuwd hoever ik zou komen. Enige wat ik ooit van Ziggo gekregen heb is een TV pakket, nadat ik aangegeven had dat ik geen TV keek |:(
Toen glas werd aangelegd overgestapt naar KPN met een leuke actie en daarna nog nooit zó veel post ontvangen van Ziggo met lokkertjes 8)7
In plaats van eens kijken naar de klanten die je al hebt ....

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 19:09
[...]

Die koperlijn gaat hoe dan ook vroeg of laat plat, uiteindelijk stopt KPN met leveren.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22
Bij ons is er inmiddels geen dienst meer af te nemen over de koperkabel, en wordt deze miv volgend jaar afgekoppeld. Het is jammer, want het beperkt wel met name in de laag budget de opties. Terwijl de wijkkast juist een upgrade naar VDSL2 heeft gehad en ik hier uitstekende 100mbit kon verwachten.

Alleen als ik een abbo had gehad, hadden ze de afkoppeling uitgesteld. Kwam hier net te laat achter.

100mbit is 100mbit, over koper of glas maakt niets uit.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Brent, die beperkte laag budget opties met glasvezel zijn inderdaad iets waar ik van baal. Het is wel zo dat 100 mbit bij glasvezel ook geldt voor de upload, maar veel uploaden doet niet iedereen, ik in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Rocketman schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:52:
Brent, die beperkte laag budget opties met glasvezel zijn inderdaad iets waar ik van baal. Het is wel zo dat 100 mbit bij glasvezel ook geldt voor de upload, maar veel uploaden doet niet iedereen, ik in ieder geval niet.
Het is wel zo dat het KN voorstel dat sinds april bij de ACM inhoudt dat de prijs van FttH aansluitingen richting Wholesale providers (waaronder Budget) met 10 tot 30% daalt. Dat maakt het huidige verschil met een VDSL lijn nog niet goed maar het komt dichter bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:08

MsG

Forumzwerver

Hier ook bij Budget Internet voor 32,50 op VDSL. Binnenkort ook over op glas, maar als ik dat zo lees zit ik dus nog 36 maanden goed. Het viel me al op dat KPN in haar reclame-uitingen overal schreeuwt dat het aansluiten gratis is, maar de gemiddelde abonnementen zijn flink duurder. 32,50 100/30 Mbit gaat je nergens structureel lukken met glas, en dan moet je dus telkens verplicht overstappen vanwege de aanbieding.

Met energie stapte ik altijd jaarlijks over (behalve in deze gekke tijden) maar met internet heb je daadwerkelijk een dienstverlening die wordt stopgezet, en weer wordt geactiveerd door een ander, waardoor ik jaarlijks overstappen voor de beste internetdeal eigenlijk niet van plan was.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
PP_Sound schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:49:
Maar goed , ik heb inspiratie gekregen van dit topic en ga morgen Ziggo eens lastig vallen aan de telefoon met korting bedingen.
9 maanden 20 Euro korting gekregen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
PP_Sound schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:45:
[...]

9 maanden 20 Euro korting gekregen. ;)
Zie je wel? Scheelt weer 180 eurootjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Rocketman schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:52:
[...]

Zie je wel? Scheelt weer 180 eurootjes.
3 maanden meer dan vorige keer maar toen lag er nog geen glasvezel hier.
Voor die 3 maanden langer moest wel even overlegd worden.
Kom nu uit op ongeveer de prijs van de KPN aanbieding met lagere snelheid maar dat boeit me niet zo.

[ Voor 14% gewijzigd door PP_Sound op 30-06-2022 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
MsG schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:42:
Hier ook bij Budget Internet voor 32,50 op VDSL. Binnenkort ook over op glas, maar als ik dat zo lees zit ik dus nog 36 maanden goed. Het viel me al op dat KPN in haar reclame-uitingen overal schreeuwt dat het aansluiten gratis is, maar de gemiddelde abonnementen zijn flink duurder. 32,50 100/30 Mbit gaat je nergens structureel lukken met glas, en dan moet je dus telkens verplicht overstappen vanwege de aanbieding.

Met energie stapte ik altijd jaarlijks over (behalve in deze gekke tijden) maar met internet heb je daadwerkelijk een dienstverlening die wordt stopgezet, en weer wordt geactiveerd door een ander, waardoor ik jaarlijks overstappen voor de beste internetdeal eigenlijk niet van plan was.
Als je met KPN bedoelt: KPN Netwerk, ja, dan mogen ze roepen dat de aansluiting kosteloos is. Dat is ook zo. En KPN Netwerk heeft niets te maken met de prijzen van providers. Tegenwoordig bieden ze zelfs geen prijsvergelijker mee, om maar alle connecties met providers en diensten te vermijden.
Als KPN als provider roept dat het kosteloos is dan hoeven die ook niks te roepen over de prijs van een glasabonnement want bij hen is dat even duur als DSL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:08

MsG

Forumzwerver

Barre73 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:15:
[...]

Als je met KPN bedoelt: KPN Netwerk, ja, dan mogen ze roepen dat de aansluiting kosteloos is. Dat is ook zo. En KPN Netwerk heeft niets te maken met de prijzen van providers. Tegenwoordig bieden ze zelfs geen prijsvergelijker mee, om maar alle connecties met providers en diensten te vermijden.
Als KPN als provider roept dat het kosteloos is dan hoeven die ook niks te roepen over de prijs van een glasabonnement want bij hen is dat even duur als DSL.
Ze zijn ook transportleverancier voor de miljoenen aansluitingen in het land, dus schreeuwerig in de marketingfolders doen alsof het geen impact heeft is natuurlijk onzin. De wholesale-tarieven voor glas zijn vele malen hoger dan bij VDSL, dus voor de meesten heeft het wel degelijk impact. Maar een minderheid die veel wil betalen zit rechtstreeks bij KPN.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 23:02
MsG schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:31:
[...]

Ze zijn ook transportleverancier voor de miljoenen aansluitingen in het land, dus schreeuwerig in de marketingfolders doen alsof het geen impact heeft is natuurlijk onzin. De wholesale-tarieven voor glas zijn vele malen hoger dan bij VDSL, dus voor de meesten heeft het wel degelijk impact. Maar een minderheid die veel wil betalen zit rechtstreeks bij KPN.
Je gaat bijzonder weinig mensen vinden die veel willen betalen. Vaak is het een kwestie van niet weten wat er op de markt is, slechte ervaringen met budgetaanbieders, gewoon tevreden met wat KPN doet of ze maken gebruik van de service en dienstverlening die KPN biedt wat een andere provider niet doet. Vergis je niet hoeveel mensen hun provider bellen voor iets als wifi, een KPN biedt daar oplossingen en monteurs voor terwijl een budgetaanbieder (terecht) zegt dat dat hun zaak niet is. En ja, daar staat een prijsverschil voor tegenover wat voor sommigen het geld gewoon waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Aiii

何これ

Andros schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:35:
[...]

Je gaat bijzonder weinig mensen vinden die veel willen betalen. Vaak is het een kwestie van niet weten wat er op de markt is, slechte ervaringen met budgetaanbieders, gewoon tevreden met wat KPN doet of ze maken gebruik van de service en dienstverlening die KPN biedt wat een andere provider niet doet. Vergis je niet hoeveel mensen hun provider bellen voor iets als wifi, een KPN biedt daar oplossingen en monteurs voor terwijl een budgetaanbieder (terecht) zegt dat dat hun zaak niet is. En ja, daar staat een prijsverschil voor tegenover wat voor sommigen het geld gewoon waard is.
Daar komt nog een factor bij, en dat is dat de vergrijzende bevolking helemaal geen zin heeft om nieuwe televisiekastje te leren, uit te zoeken waar hun zenders gebleven zijn, etc.

Ik zou het mijn moeder niet aandoen, een overstap naar een andere aanbieder, ook al zou het haar een tientje per maand schelen, laat gauw zitten.
Pagina: 1