Dag allemaal.
Ook wij onderzoeken de mogelijkheden op het gebied van zonnepanelen bij ons thuis. Dit is zeker niet iets waar wij verstand van hebben dus we hopen op wat inbreng/hulp
Hieronder wat informatie.
Aan de voorkant staan wat bomen, zie ook foto.
Doel is niet om de allerkortste terugverdientijd te hebben, maar we willen graag zoveel mogelijk eigen kWh opwekken gedurende de hele dag (dus vandaar ook panelen aan beide kanten).
Verder willen we het graag in 1x laten doen en er daarna niet meer over hoeven nadenken.
Overige informatie:
Geen plannen voor elektrisch rijden, kan de auto niet voor de deur kwijt.
Elektrisch koken: wellicht ooit, nu geen plannen.
Elektrisch verwarmen: Ook niet, op termijn misschien hybride warmtepomp? Vandaar dat we nu geen zonnepanelen op de dakkapel hebben gepland, daar zou evt ooit een buitenunit kunnen komen. Ook weet ik niet of zonnepanelen op dakkapel kan en mag i.v.m. gewicht. Dakkapel is van omstreeks 2017.
Ik vind die tweede aanbieding nog best aantrekkelijk, maar ik heb zo geen idee of dit technisch in orde is, en of er grote verschillen zijn t.o.v. enphase. En of het hier om 1 of 2 strings (?) gaat.
Hulp, mening en inzichten worden allen zeer gewaardeerd.
Ook wij onderzoeken de mogelijkheden op het gebied van zonnepanelen bij ons thuis. Dit is zeker niet iets waar wij verstand van hebben dus we hopen op wat inbreng/hulp
Hieronder wat informatie.
Foto's
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Beschikbare (dak)ruimte
Members only:
Inloggen
Schaduw
Aan de achterzijde geen last van schaduw.Aan de voorkant staan wat bomen, zie ook foto.
Jaarverbruik
~4000 kwh/jaar (we zijn niet bepaald zuinig)Huidige elektriciteitsaansluiting
Mij onbekend, ik neem aan standaard aansluiting 1 fase.Budget en doel
6-8k hopelijk.Doel is niet om de allerkortste terugverdientijd te hebben, maar we willen graag zoveel mogelijk eigen kWh opwekken gedurende de hele dag (dus vandaar ook panelen aan beide kanten).
Verder willen we het graag in 1x laten doen en er daarna niet meer over hoeven nadenken.
Wie gaat het project uitvoeren
Uitbesteden.Bijhouden van data
Fijn om onafhankelijk van m'n energieleverancier te kunnen monitoren wat er opgewekt wordt, en eventueel te kunnen zien wanneer er storing is.Reeds verkregen offertes
Members only:
Inloggen
Regio
Members only:
Inloggen
Overige informatie:
Geen plannen voor elektrisch rijden, kan de auto niet voor de deur kwijt.
Elektrisch koken: wellicht ooit, nu geen plannen.
Elektrisch verwarmen: Ook niet, op termijn misschien hybride warmtepomp? Vandaar dat we nu geen zonnepanelen op de dakkapel hebben gepland, daar zou evt ooit een buitenunit kunnen komen. Ook weet ik niet of zonnepanelen op dakkapel kan en mag i.v.m. gewicht. Dakkapel is van omstreeks 2017.
Ik vind die tweede aanbieding nog best aantrekkelijk, maar ik heb zo geen idee of dit technisch in orde is, en of er grote verschillen zijn t.o.v. enphase. En of het hier om 1 of 2 strings (?) gaat.
Hulp, mening en inzichten worden allen zeer gewaardeerd.
[ Voor 22% gewijzigd door uNoTopia op 06-07-2022 20:49 ]
:strip_exif()/f/image/zEIjX9TSS3qKr0nySCXoVUOa.jpg?f=fotoalbum_large)