Losse keukenkastjes kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomboo91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02-2024
Beste tweakers,

Ik heb een nieuw huis aangekocht. Hierin zit een hagel nieuwe, luxe, maar enorm lelijke keuken. Nu kan ik via het werk voor een erg goede prijs een prachtig keukenblad aanschaffen en wil de 1 jaar oude apparatuur, spoelbak en quooker hergebruiken.

Long story short, ik wil enkel kastjes (en wat toebehoren). Installatie doe ik zelf.

Nu ben ik afgelopen weken bij diverse winkels geweest om het ea uit te zoeken, maar hier merk ik dat ze op veel plekken niet echt zitten te wachten op iemand zoals ik. Hoewel ik eigenlijk ook niet perse verwacht van een verkoper dat die met mij een keuken samenstellen is het vaak ook niet mogelijk zelf je keuken samen te stellen. De partijen die dit wel doen zijn vaak uit het doe het zelf assortiment (bouwmarkt / Ikea) en ik ben opzoek naar iets met meer kwaliteit.

Ideaal gezien zou ik dan ook een boekje meekrijgen met de opties/afmetingen, prijzen. Zou ik mijn lijstje inleveren bij een winkel en maken ze een prijs. De keuken branche lijkt echter zo niet te werken. :/

De enige partij die ik tot nu toe heb gevonden die in mijn ogen nette kastjes maakt is Kvik,

Nu ben ik benieuwd of iemand op vergelijkbare manier een keuken heeft samengesteld. Enige suggestie voor winkels/merken die dit wel doen? Ik ben hier wel opzoek naar iets meer kwaliteit dan een Ikea of bouwmarkt keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Misschien zoiets: https://www.keukenkastenfabriek.nl/ ?
Zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Doe wat ik bij een vriend gedaan heb;
Licht opschuren en breng naar een lokale autospuiterij; vraag om het hoogglans te laten spuiten.
Wil je nieuwe knoppen? Monteer die eerst en vul zo nodig oude gaten op.

Zo van hout naar ultra modern gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
Bedankt, ga er is naar kijken.
Donderstraaltje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:46:
Doe wat ik bij een vriend gedaan heb;
Licht opschuren en breng naar een lokale autospuiterij; vraag om het hoogglans te laten spuiten.
Wil je nieuwe knoppen? Monteer die eerst en vul zo nodig oude gaten op.

Zo van hout naar ultra modern gegaan.
Goede tip, maar helaas zal dat lastig gaan met facet deurtjes. Als ik dan toch nieuwe deurtjes zou laten maken, ga ik liever gelijk voor nieuwe kastjes zodat ik nog wat kan spelen met de inrichting.

[ Voor 16% gewijzigd door tomboo91 op 27-06-2022 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja je moet niet bij de Mandemaker keukenboeren (die op de boulevards) aan komen, die willen je alles of niets aanbieden en vandaag nog tekenen bij het kruisje.
Beter dus zoeken naar kleinschalige meubelmakers die alles kunnen maken wat je wil.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-06-2022 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-05 22:14
Volgens mij heb je bij de Hornbach mooie keukens te koop, hebben een veel uitgebreider assortiment dan verwacht. Zij doen ook alleen kasten als ik het goed heb. IKEA natuurlijk ook als ze hebben wat je zoekt.

Succes met de zoektocht.

[ Voor 14% gewijzigd door peter13579 op 28-06-2022 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 11:18
Volgens mij zijn er best wel wat keuken renovatie bedrijven zoals https://www.dekeukenvernieuwers.nl/. Die kunnen dit denk ik voor je regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andre208
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:07
Een paar jaar geleden hier 3 kasten besteld. https://www.keukenpakket.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:35
Ik heb een gebruikte Bruynzeel keuken gekocht en kan daar bij Bruynzeel gewoon onderdelen en kastjes voor bijbestellen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik heb wel vaker gehoord dat timmerbedrijven handgemaakte deurtjes combineren met ikea kastjes. Mogelijk kun je het in die hoek zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Vroeger had ik een collega die altijd zijn eigen keukens installeerde. Die nam bijna nooit vakantie, spaarde overuren en liet dan zijn overuren uitbetalen voor grote uitgaven. Dan kocht hij een keuken in Duitsland zonder montage en nam hij 3 weken vakantie op. Dan huurde hij voor weinig een vakantiehuisje voor 1,5 week om de hoek en ging hij op zijn gemakje zelf zijn oude keuken eruit slopen en de nieuwe plaatsen.

Hij kocht in Duitsland om 2 redenen:
- prijs
- mentaliteit (In Duitsland ben je als klant toch net iets meer koning)

Bij zaken van DMG hoef je inderdaad niet te proberen om gewoon een pakket te bestellen zonder montage. Daar beginnen ze niet aan. Een boekje met prijzen en opties kun je daar ook wel vergeten. Die liggen in de winkel, waar ze samen met jou een ontwerp in elkaar knutselen.

Maar als die keuken echt heel goed is, en het gaat je alleen om het blad en de frontjes.... waarom heb je dan kastjes nodig? Dan ben je in principe natuurlijk gewoon klaar met een nieuw blad, nieuwe frontjes en een nieuw plintje. Een kastje is natuurlijk maar een kastje. Je ziet alleen de binnenkant als je het deurtje open doet en van binnen lijken ze akelig veel op elkaar.

Kun je niet beter de bestaande keuken verkopen zonder de apparatuur en dan in DE een hele nieuwe keuken kopen? Kost je waarschijnlijk iets meer, dan heb je wel 1 passend geheel in plaats van een "bij elkaar geraapt zooitje". Als het inderdaad een bijna nieuwe keuken is en geen heel speciaal ontwerp, dan raak je die waarschijnlijk wel kwijt aan een koopjesjager die een huis moet opknappen "on a budget".

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 28-06-2022 07:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47

FreakNL

Well do ya punk?

Is het geen idee om het "merk" van de keuken uit te vinden en dan gewoon nieuwe "frontjes", deuren en lades te kopen? Dan kun je het geraamte gewoon laten staan...

Wat @Anoniem: 39993 ook zegt dus.

[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 28-06-2022 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL Mike
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
tomboo91 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:52:
[...]

Bedankt, ga er is naar kijken.
Daar heb ik mijn keukenkasten gekocht , niks mis mee ! Dat is wel veel meer kwaliteit dan Ikea .
Is wel al 5 jaar geleden.

Ik heb toen de tijd alles apart besteld. Apparatuur , kastjes, blad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07
Praat eens met een goeie timmerman; die hebben vaak heel goeie ideeën om met relatief weinig werk (dus geld) prachtige dingen te maken.
Prijs valt ook best mee; om een idee te geven: we hebben een ikea keuken incl toestellen geplaatst na verbouwing; timmerman die uitbouw heeft gemaakt gaf ter info eens een offerte voor de keuken met alles op maat en kwam op dezelfde prijs uit (maar dan zonder toestellen). Een logische meerprijs imho.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amp9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03 13:38
Kijk eens bij KVIK (gewoon een catalogus met prijzen, wel beperkte keuze) of Reddy. Kvik bied zelf de optie aan om de keuken zelf te plaatsen en Reddy is ook meestal niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:40
Ben deze ook wel eens tegen gekomen in het verleden toen ik mijn keukenkastjes wilde laten verven.

https://123keukendeurtjes.nl/

Ben ze daarna wel vaker tegengekomen in winkels waar ze mee samen werken.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
https://keukenwarenhuis.nl/keukenrenovatie/keukenkastjes/

Stond nog in mijn bladwijzers . Had ooit hetzelfde idee, maar is er door omstandigheden nooit van gekomen dus kwaliteit etc weet ik niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:21
Keuken wrappen? Hoef je niet een hele nieuwe keuken te kopen. Stel je koopt een nieuwe auto, omdat de kleur niet meer mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 22:17
SlqmLqck schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:37:
Keuken wrappen? Hoef je niet een hele nieuwe keuken te kopen. Stel je koopt een nieuwe auto, omdat de kleur niet meer mooi is.
Er wordt niet gezegd dat het alleen om de kleur gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:21
Nopheros schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:40:
[...]

Er wordt niet gezegd dat het alleen om de kleur gaat?
Handvatjes zijn ook zo te koop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

ligt natuurlijk een beetje aan je budget

Wij hebben een keuken op maat laten maken door een meubelmaker, gewoon alles ouderwets handgemaakt met hout en metaal. Dan kun je het precies zo krijgen als je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

tomboo91 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:41:
...De partijen die dit wel doen zijn vaak uit het doe het zelf assortiment (bouwmarkt / Ikea) ...
Dan is dat toch precies wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Firestorm schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:56:
[...]

Dan is dat toch precies wat je zoekt?
Kwaliteit van meubels uit de bouwmarkt is niet echt high end, afwerking en levensduur van de scharnieren en lades etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 10:25
Als het een hagelnieuwe keuken is dan kan je van hetzelfde merk gewoon andere deurtjes kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

IKEA, perfect. IKEA doet helemaal niet onder voor de meeste 'standaard' keukens. Dan heb ik niet over Bulthaup of een Siematic.

[ Voor 84% gewijzigd door pizzacabonara op 28-06-2022 14:46 ]

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Als dat ding er helemaal uit moet kan je toch een keuken laten samenstellen zonder apparatuur? installatie is vaak een keuze maar heeft een aparte meerprijs meestal. Dus dat is allemaal onderhandelbaar.

Als je niet wil pingelen moet je naar een kleinere locale leverancier gaan of naar IKEA.

Maar wellicht handig voor de meedenkers: is de layout van die keuken ruk of is hij Pimpelpaars met gele plinten en leren handvaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:37
Yucon schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 06:32:
Ik heb wel vaker gehoord dat timmerbedrijven handgemaakte deurtjes combineren met ikea kastjes. Mogelijk kun je het in die hoek zoeken.
Klopt. Hebben wij gedaan. Ikea kastjes met houten frontjes (https://koakdesign.com/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:08
Informeer eens bij een interieurbouwer. Die kan mogelijk een combi maken van herbruikbaar kastmateriaal uit de huidige keuken en nieuw te produceren materiaal naar jouw wens?
In het keukentopic zijn ook interieurbouwers actief, misschien daar je licht ook opsteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-03 14:02
Ik heb ook wel eens gehoord over dat je de keuken kan wrappen met folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 20:08
Hier al eerder gemeld, Kvik heeft nette kastjes en kan je ook zonder apparatuur / blad kopen. Zelf 2 jaar geleden zo ook mijn keuken samengesteld. Apparatuur van vorige eigenaar overgezet en blad gekocht bij de keukenbladen fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:09

Floor-is

5.2

Hoi 👋

Interieurbouwer hier :)
Ik wil wel voor je kijken wat ik kan doen, een keuken zonder blad en apparatuur is niet echt een probleem voor mij. Scheelt me weer gedoe met het blad en de apparatuur ;)

De reden dat andere partijen dit niet willen is meerledig:
1. Alles bij elkaar is meer marge
2. Als het niet past krijgen zij het gedoe denken ze
3. Er is zoveel vraag dat een nee verkopen eigenlijk geen pijn doet

Stuur me gerust een berichtje, gaan we samen kijken naar de hoe en wat :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
Bedankt voor alle reacties! Ik ben momenteel in gesprek met een lokale meubel maker om een deel van de kastjes te voorzien van nieuwe fronten en een aantal kastjes om te bouwen tot lade kasten. Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:09

Floor-is

5.2

tomboo91 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 01:14:
Bedankt voor alle reacties! Ik ben momenteel in gesprek met een lokale meubel maker om een deel van de kastjes te voorzien van nieuwe fronten en een aantal kastjes om te bouwen tot lade kasten. Wordt vervolgd!
Oh joh, is dat alles?

Lades kan je zelf configureren bij onder andere Duovorm.
Fronten hangt nogal af van je wensen, maar daar zijn best oplossingen voor :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomboo91
Floor-is schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:10:
[...]

Oh joh, is dat alles?

Lades kan je zelf configureren bij onder andere Duovorm.
Fronten hangt nogal af van je wensen, maar daar zijn best oplossingen voor :)
Aanvankelijk was ik van plan alle kasten te vervangen omdat de elementen lelijke fronten had en te weinig elementen voor de opstelling die ik wil hebben. Door een aantal goede suggesties hier ben ik wat creatiever gaan kijken naar de mogelijkheid deze te hergebruiken.

Ik ben hierdoor met een lokale meubelmaker in gesprek gegaan en die gaf aan de plankenkasten (althans een aantal) om te kunnen bouwen naar lade kasten en twee kasten (hoekkast/ladekast) extra bij kon maken. Het binnenwerk zal hierdoor iets afwijken, maar de zicht zijde is dan compleet in lijn en naar mijn smaak. Ik kan de kastjes hierdoor anders indelen en met die paar maatkasten/fronten ben ik uiteindelijk een stuk goedkoper uit.
Pagina: 1