Scheiding tussen autostoeltjes van de kinderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07 22:07
Hopelijk is dit het goed forum :). Ik word helemaal gek van mijn 3 kinderen achterin. Ze kunnen nog geen 10 minuten naast elkaar zitten zonder dat er ruzie uitbreekt. Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Aangezien we in de zomervakantie een relatief lange rit voor de boeg hebben, begin in wat wanhopig te worden. Ik zou het liefste een scheiding willen aanbrengen tussen de stoeltjes, zodat er (hopelijk) wat rust in de tent is. Ik heb deze oplossing gevonden, maar die leveren niet naar Nederland (https://www.gotosellers.com/?product_id=53140666_23). Een groot stuk karton kan ook, maar die zal wel weer binnen no-time kapot worden getrokken.

Hebben jullie nog goede idee-en? Wellicht een soortgelijke oplossing die ik hierboven link, maar dan in Nederland verkrijgbaar?

Help. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Wij hebben maar 2 kinderen maar mede hierdoor zat ik voor met de jongste en mijn vrouw achter met de oudste.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Honesty schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:22:
Wij hebben maar 2 kinderen maar mede hierdoor zat ik voor met de jongste en mijn vrouw achter met de oudste.
Daarvoor zijn ze helaas nog te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
hahahahaha paar dikke plexiglas platen zoals bij de kassa's werden gebruikt tijdens corona een idee?
Een kleine voorin "speciale plek"na elke stop een ander en ouder achterin werkt natuurlijk ook leuk

Acties:
  • +61 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCMSPlcsv_tt9Mz-PaSaLvP6sME=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3120Ul3KAB6wtV02pyvD0zWC.jpg?f=user_large

Maar on a more serious note; 1 van jullie ertussen gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52

Reptile209

- gers -

Muncher schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:24:
[...]

Daarvoor zijn ze helaas nog te klein.
Hoezo? Kinderstoeltje kan ook op de bijrijderstoel. En als jij of je vrouw dan afwisselend achterin zitten (bij voorkeur in het midden als het formaat je auto dat een beetje toelaat), dan kan je mooi de blauwhelm uithangen op de achterbank. :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Demonstratief oordoppen indoen en ze het even laten uitzoeken, weet niet wat het leeftijdsverschil is maar kennelijk is de pikorde nog niet bepaald. Verder corrigeren op hun ongewenste gedrag 3 vechten 3 schuld wordt geen scheidsrechter.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Koop 3 ipads/tablets

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-07 17:02
Mot in de auto hoort er eenmaal bij.
Duidelijke afspraken maken dat werkt wel. ( weet niet hoe oud ze zijn )

Maar wat hebben ze ter vermaak in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:48
A. Vogel passiflora rustgevende pillen? :-)
Ik zou het niet weten, maar ik denk het ze lekker zelf laten uitzoeken misschien wel het beste is.
Of een nieuwe auto kopen met 3 zits voor: Multipla, Honda FR-V.
Of een auto met 7 zitplaatsen zoals een Mazda 5 of VW Touran.
Fijne vakantie! Het is alleen maar de rit, dus is ook wel weer te overleven.
Ik heb er ook twee die elkaar liever de hersens inslaan, dan samen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:20
Zorg dat ze wat te doen hebben??
Hang een tablet aan de hoofdsteun van de voorste stoelen. Ze mogen samen kijken als ze samen geen ruzie maken. Maken ze ruzie dan mogen ze dus alle drie niet kijken of spelen, zoiets?

Edit: alle drie.

[ Voor 5% gewijzigd door CrystalViriS op 29-06-2022 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Silent7 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:24:
hahahahaha paar dikke plexiglas platen zoals bij de kassa's werden gebruikt tijdens corona een idee?
Een kleine voorin "speciale plek"na elke stop een ander en ouder achterin werkt natuurlijk ook leuk
Dan zou ik eerder karton nemen. Ook veiliger bij een aanrijding.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Wij hebben een 7-zitter met 2 aparte stoelen op de tweede zitrij. Daar kun je desnoods een hoge koffer tussen plempen. Het derde kind kan dan op de derde zitrij.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
corporalnl schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:15:
Mot in de auto hoort er eenmaal bij.
Duidelijke afspraken maken dat werkt wel. ( weet niet hoe oud ze zijn )

Maar wat hebben ze ter vermaak in de auto?
Dat werkt niet zo goed met een 5, 3 en 1 jarige helaas.

Ze hebben iPads en weet ik veel wat nog meer allemaal. Daaraan is geen gebrek. Ze zitten te klieren en ze daarop aanspreken heeft weinig effect als ze nog zo klein zijn (behalve met die van 5).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
Reptile209 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:28:
[...]

Hoezo? Kinderstoeltje kan ook op de bijrijderstoel. En als jij of je vrouw dan afwisselend achterin zitten (bij voorkeur in het midden als het formaat je auto dat een beetje toelaat), dan kan je mooi de blauwhelm uithangen op de achterbank. :)
Ik meende dat een kind 1.35m moest zijn om voor in te mogen zitten. Blijkt niet te kloppen. Vanaf 1.35m hoeven ze niet meer op een stoeltje. Weer wat geleerd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:22
Muncher schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Ik meende dat een kind 1.35m moest zijn om voor in te mogen zitten. Blijkt niet te kloppen. Vanaf 1.35m hoeven ze niet meer op een stoeltje. Weer wat geleerd!
En let dan op het wel of niet aanstaan van de airbag van de bijrijdersstoel, afhankelijk van wie die plek inneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je linkje werkt hier niet, ik zie alleen schoenen.
Muncher schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Dat werkt niet zo goed met een 5, 3 en 1 jarige helaas.

Ze hebben iPads en weet ik veel wat nog meer allemaal. Daaraan is geen gebrek. Ze zitten te klieren en ze daarop aanspreken heeft weinig effect als ze nog zo klein zijn (behalve met die van 5).
Ik ken het, alhoewel onze kinderen normaal gesproken heel rustig in de auto zijn en goed hun best doen kan het in 1x omslaan. Dat is ook de reden dat wij een 7-zitter gekocht hebben zodat we wat ruimte extra hebben.

Een fysieke afscheiding helpt denk ik niet. Die duwen ze ook tegen elkaar, beweegt teveel, zit tegen de schouder etc. Als kinderen klagen is niets meer goed ;) Over veiligheid al niet te spreken. Het enige dat helpt is als ouders ook positieve energie houden, niet gaan schelden, rustig blijven, veel stoppen, en echt voor de kinderen een feestje van maken. Dat hoeft echt niet met iPads etc. Je wilt niet weten hoe leuk ze het vinden om onderweg bij een speeltuintje te stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat lijkt tegenwoordig inderdaad de go-to oplossing voor vrijwel alles te zijn. Maar vlak de negatieve effecten daarvan op vooral ogen niet uit.

Vroeger hadden we ook geen schermen, loste zich ook wel op.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 29-06-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07 22:08
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het enige wat hielp (en zelfs daar kwam dan nog gedoe mee) was een film of serie aanzetten en iedereen een eigen koptelefoon zodat ik niet zelf gillend gek werd van de irritante geluiden van die filmpjes.
Juist in de avond tegen de tijd dat ze moe waren wegrijden. (bleven ze alleen vaak juist bewust wakker).
En vaak genoeg stoppen zodat ze uit kunnen razen buiten de auto (en moe zijn als je weer gaat rijden)
Mijn (nu ex) vrouw kan geen autorijden maar deed ook weinig om ze te corrigeren, dus moest wel iets verzinnen.

Kinderen blijven kinderen, en lange ritten zijn gewoon een crime als ze niets hebben om ze af te leiden.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:25
Bij de eerste ruzie omdraaien en naar huis rijden }) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Kinderen beter africhten :-P

Die van mij maken ook ruzie (zo af en toe, broer en zus hè....) en dat doen ze ook in de auto.

Heel simpel ; Als ze ruzie gaan lopen maken draaien we om en gaan we naar huis :+ dan maar geen leuke dingen voor ze.

Als je een lange rit gaat rijden dan word het sowieso een uitdaging...

En daarnaast denk ik dat je het probleem alleen maar erger maakt door een scheiding tussen de kinderen te gaan plaatsen, zo ook door er zelf tussen te gaan zitten...

Kinderen...zucht...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 17:42
Bij ons thuis ging de vakantie nooit verder dan 1 uur rijden tot de jongste bijna 4 was. Voor die tijd is het bijna onmogelijk om kinderen zo lang stil te laten zitten.
Verder was het na iedere stop van plekje wisselen. Want niemand wilde in het midden zitten. Al is dat wel een heel gedoe als ze alle 3 in kinderzitjes moeten.
En als het uit de hand liep dan ging moeders achterin en de oudste voorin.

Een aantal keer snachts gereden. Kinderen slapen een groot deel van de rit en het was rustig op de weg en koel in de auto. Maar dan was het daarna wel 2 dagen bijkomen van de vermoeidheid die dat oplevert.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 15:16
Misschien een andere oplossing. Voor die 2 van mij werkt een luisterboek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-07 15:17

mmniet

De beetje weter

ik weet van de serie The A-Team dat er altijd iemand gedrogeerd werd als die in een vliegtuig gestopt moest worden. Misschien dat een idee?

Nee, valt niet mee. Echt een goede oplossing is er niet. Een iPad zorgt soms ook voor wagenziekheid. Worden ze ook rustig van overigens, maar helpt niet bij het schoonhouden van de auto.

Wij hebben er twee en dan is het makkelijk om er dingen tussen te bouwen voor een lange rit. De ervaring op jonge leeftijd was ook wel overigens dat het makkelijker ging als ze wisten dat het een lange rit zou worden. Op een of andere manier waren korte ritjes hectischer.

Verder zou ik ook niet voor plexiglas gaan. Heel duur en zolang ze elkaar kunnen zien blijft het lastig want gaan ze meppen tegen de platen en gaat het stuk.

Die van 1 is erg jong, dat is jammer, anders was autobingo een optie geweest. Is bij ons jaren een succesnummer geweest.

It's me Mario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:43:
[...]

Dat lijkt tegenwoordig inderdaad de go-to oplossing voor vrijwel alles te zijn. Maar vlak de negatieve effecten daarvan op vooral ogen niet uit.

Tja, hoe vaak maak je nou zo'n vakantierit per jaar (ik heb het dus puur alleen over deze situatie, niet over kinderen die 24/7 met een telefoon/ipad in hun klauwen lopen)? Wat betreft ogen, gewoon aan de kopsteunen hangen. Hier gaat straks ook een tablet mee op vakantie (ik verwacht een uur of 7 á 8 in de auto te zitten, inclusief pauzes). We proberen het eerst zonder (dus slapen, speelgoed e.d.), maar als onze 3 jarige op een gegeven moment lastig gaat doen dan gaat er gewoon een filmpje aan op de iPad.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:16

PB-powell

Mr. Laziness

Regelmatig stoppen, weinig/geen suikers onderweg geven (als ze ergens druk van worden), en zorgen dat ze zichzelf zo goed als mogelijk vermaken. Verder proberen de kinderen ook bij de reis te betrekken, bijvoorbeeld met borden kijken en muziek van/voor hun draaien. Als dat allemaal niet lukt dan zou ik er ook voor kiezen om 1 ouder achterin en 1 kind voorin en dat rouleren (zowel ouder als kind).
Wij hebben het voordeel van 1 van 1,5 die redelijk goed zichzelf kan vermaken met naar buiten kijken.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wil je ze dan op de vakantieplek zelf ook constant uit elkaar gaan houden?

Ik denk dat je serieus meer hebt aan een familietherapie dan dit soort lapmiddelen. #supernanny

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 29-06-2022 13:07 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Falcon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:05:
Wil je ze dan op de vakantieplek zelf ook constant uit elkaar gaan houden?

Ik denk dat je serieus meer hebt aan een familietherapie dan dit soort lapmiddelen. #supernanny
Familietherapie omdat er ruzie gemaakt wordt tijdens een lange autorit? :D
Het hoort er een beetje bij met sommige leeftijden. En met 5/3/1 heeft @Muncher nog vele jaren ditzelfde 'probleem'. De beste oplossing is om in drie rijen te gaan zitten. Dan kan elk kind op zijn eigen rij, maar dan heb je een andere auto nodig. Oplossing met een vergelijkbaar resultaat alleen dan een stuk goedkoper: ga dichterbij op vakantie, dan kan een deel van het gezin met het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exaltric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 09:14
Wat bij ons hielp met twee kinderen is dvd aanzetten en omstebeurt een film laten kiezen. Nu ze wat ouder zijn 7-9 regelen ze het helemaal zelf en hebben ze ook een nintendo om zich te vermaken tijdens de lange reizen.
(+- 1100km) Ze hebben ook een eigen goodiebag met een vakantieboek, kleurtjes leesboek, zakje ships en drinken. Hiermee kunnen ze zelf kijken wat ze ermee doen naast wat we aan drinken en eten mee hebben in de auto.

Ook regelmatig stoppen en lekker uitwaaien hielp in ons geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Tehh schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:22:
[...]

Het hoort er een beetje bij met sommige leeftijden. En met 5/3/1 heeft @Muncher nog vele jaren ditzelfde 'probleem'. De beste oplossing is om in drie rijen te gaan zitten. Dan kan elk kind op zijn eigen rij, maar dan heb je een andere auto nodig. Oplossing met een vergelijkbaar resultaat alleen dan een stuk goedkoper: ga dichterbij op vakantie, dan kan een deel van het gezin met het OV.
Ik vermoed dat dit niet alleen zich voordoet tijdens deze autorit ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:22
Tehh schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:22:
[...]

De TS geeft aan dat ze nog geen 10min volhouden....
Ik weet niet maar dat klinkt wel erg heftig, ik kom uit een gezin met 4 kids en dat ging ook heel Europa door zonder ruzie in een kleine auto.

Begon er 1 vervelend te doen dan werden we bij de eerste beste plek eruit gezet en "reed pa weg".
En na 5 min kwam je dan weer jankend zitten en hield je je waffel wel.

Ik heb een jaar mogen werken als docent en kan je uit ervaring vertellen dat in veel gevallen (gelukkig niet alle) kinderen niet meer worden opgevoed maar worden omgekocht.. het is echt dramatisch hoe een 16 jarige een houding van een directeur kan aannemen omdat dit blijkbaar thuis ook altijd heeft gewerkt...

*ventilatie modus uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:02
Mijn ervaring is dat het weinig effect heeft om er iets tussen te zetten. Zelf achterin zitten is een optie, maar vind ik persoonlijk niet het juiste middel. Los van het feit dat ik zelf weiger om achterin mijn eigen auto te gaan zitten, moeten ze ook leren dat het soms gewoon even afzien is.

Er iets tussen zetten maakt ze alleen maar nieuwschierig hoe ze er toch omheen kunnen komen en elkaar alsnog kunnen irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

nldls schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:25:
Mijn ervaring is dat het weinig effect heeft om er iets tussen te zetten. Zelf achterin zitten is een optie, maar vind ik persoonlijk niet het juiste middel. Los van het feit dat ik zelf weiger om achterin mijn eigen auto te gaan zitten, moeten ze ook leren dat het soms gewoon even afzien is.

Er iets tussen zetten maakt ze alleen maar nieuwschierig hoe ze er toch omheen kunnen komen en elkaar alsnog kunnen irriteren.
Wij hebben dit probleem ook en je kunt het wel negeren, maar de oudste van 6 manoeuvreert zich half uit de stoel en leunt naar zijn broertje. Dan wordt het ook gevaarlijk. Dus het gaat niet alleen maar om klieren.

Wie kiezen dus ook voor 1 stoel op de bijrijdersstoel en 1 achterin. Enige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-07 14:16

Midas.e

Is handig met dinges

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSlY0d5wukE-WUWh5y31bgOlbYA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/w2D3EiTDID2vehMEs0eNMh3w.png?f=user_large
Niet voor de kinderen natuurlijk, je hebt er maar 2 van nodig.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Bij 2 kinderen oph... ow, te laat. :P

Hier valt het gelukkig nog wel mee met de oorlog tussen beiden. Kan je daarin niet verder helpen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-07 11:55
MikeyMan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:43:
[...]

Die oplossingen van vroeger werken ook nog steeds, als ze het snappen. 1x de auto omdraaien op weg naar iets is vaak al voldoende. :+

Wij gebruiken op zich wel tablets, maar eigenlijk alleen op echt lange ritten. Binnen Nederland eigenlijk nooit, is genoeg moois om naar te kijken of te tellen... :P

@Muncher Echte oplossingen anders dan een andere/grotere auto kan ik zo snel niet bedenken, een fysieke afscheiding zou ik persoonlijk niet voor kiezen, hinderlijk in geval van nood en kan ook nog eens gevaarlijk zijn bij een ongeval.

Bij ons zitten ze nu 1 voor 2 achter, en Mama daar eventueel tussen, daar zijn we eigenlijk mee gestart toen het kon. Je 5-jarige kun je ook in zo'n zitverhoger met rugleuning voorin zetten.

Is overigens ook niet zaligmakend hoor, want soms zitten ze nog steeds met z'n 3en naast elkaar achterin. Op echt lange ritten heb ik liever een extra paar ogen dan wat extra afleiding naast me, :+ maar dat wisselen we ook wel een beetje af.

[ Voor 19% gewijzigd door TIGER1125 op 29-06-2022 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:47
Luisterverhaaltjes! Werkt hier echt super goed, Spotify staat er vol mee. Kareltje en Sjonnie, Missie Voelspriet, Ridder Muis, Kikker en Vriendjes, enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:44

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Scheding niet aan beginnen (is nog duur ook ;) ), maar koop voor de oudse twee (en voor die prijs wellicht ook voor de jongste) een koptelefoon en laat ze op een eigen ding, naar muziek/luisterverhalen/hoorspelen luisteren.
Wij hebben de oude mp3 spelers afgestoft, speciaal voor dit soort gelegenheden. En als ze hetzelfde willen horen als de anderen, is dat met deze koptelefoons ook erg makkelijk die kan je doorkoppelen.

Eigenlijk het enige dat help is namelijk er voor zorgen dat ze niet zichzelf hoeven te vermaken, maar in de auto is kijken naar een scherm niet altijd handig en dan doen wij het zo. Een zomerboek is nog net wat te vroeg vermoed ik, maar zoiets kan ook. Inmiddels zijn ze bij ons ook al ouder, en is het niet meer altijd een probleem. maar zeker bij langere ritten (meer dan een uur) is dit voor ons een uitkomst

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:35
Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.
Wat heb je al geprobeerd? Afhankelijk van hoe je het brengt kan het ook een primer zijn om juist ruzie te gaan maken.

"Hier heb je een boekje, en nu van je broertje afblijven hè!"

Als je een beetje tegendraads kind hebt is dat juist een uitnodiging om irritant te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Geen oplossing, maar ben altijd blij met onze Honda FR-V met 6 stoelen en drie kinderen. Die kunnen er ook wat van. Middelste stoel gaat plat en twee weekendtassen gaan daar bovenop.

Helaas een uitstervend ras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 17:41
maurice_l schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:51:
Middelste stoel gaat plat en twee weekendtassen gaan daar bovenop.
Dit hield mij en mijn zus als kind niet tegen alsnog duwoorlogen te voeren ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-07 07:37
Inderdaad wat al vaker is gezegd. gewoon omdraaien, dan maar niet meer naar de dierentuin. Uiteraard wel eerst een waarschuwing.
Als je ergens mee dreigt dan ook altijd waarmaken en niet nogmaals een waarschuwing. Ze gaan met je aan de haal....

Ik ben naar Zuid Frankrijk gereden sinds de oudste 1 was en ga nu weer (nu 9 en 6) maar rij altijd om 0.00 weg of zelfs nog iets eerder. dan ben ik al bijna bij Dijon voor ze wakker worden.

Maar ik moet afkloppen, ze hebben zelden ruzie in de auto, ik gebruik nooit tablets, telefoons oid, daar worden ze ziek van.

Moet ook wel zeggen dat wij altijd zeggen: ga maar slapen dan zijn we er sneller. en dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-07 12:41
O my, dit is zo herkenbaar. Ik heb er ook 3 die qua leeftijd vlakbij elkaar zitten en dit was altijd een probleem op lange ritten. Niet dat ze constant ruzie hadden, maar ook als ze gewoon aan het donderen zijn kan dat de bestuurder al flink afleiden. Het zorgt er in ieder geval voor, dat ik als ouder niet relaxed op vakantie ging. Lapmiddelen werken maar een beetje. Dreigen om terug te rijden werkt bijvoorbeeld niet meer p de terugweg.

Ik heb er vaak over nagedacht om inderdaad schotjes ertussen te maken. Maar die moeten dan wel ondoorzichtig zijn, anders zien ze elkaar en gaan ze alsnog lopen donderen. Maar dan zit de middelste wel heel erg ingepakt met geen enkel uitzicht. Ook maakte ik me zorgen om de veiligheid van die schotjes, hoe gedraagt het zich bij een aanrijding?

Ik had ook een 7-zitter, maar als je gaat kamperen heb je vaak zoveel spullen bij je dat een kind op de achterste rij al snel teveel bagageruimte kost. Bovendien zit dat kind dan tussen de bagage, dat lijkt me ook niet echt veilig. Zo'n campingkoelkastje komt best hard aan...

Zorgen dat ze genoeg te doen hebben en wat vaker stoppen is denk ik het enige wat je kunt doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:02
Hann1BaL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:28:
[...]

Wij hebben dit probleem ook en je kunt het wel negeren, maar de oudste van 6 manoeuvreert zich half uit de stoel en leunt naar zijn broertje. Dan wordt het ook gevaarlijk. Dus het gaat niet alleen maar om klieren.

Wie kiezen dus ook voor 1 stoel op de bijrijdersstoel en 1 achterin. Enige oplossing.
Dat heeft er bij mij ook 1tje een keer geprobeerd. op een goed moment vol in de ankers, auto op de vluchtstrook en ff duidelijk maken dat dit absoluut de laatste keer was, maakte genoeg indruk om dat in het vervolg te voorkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

nldls schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:45:
[...]

Dat heeft er bij mij ook 1tje een keer geprobeerd. op een goed moment vol in de ankers, auto op de vluchtstrook en ff duidelijk maken dat dit absoluut de laatste keer was, maakte genoeg indruk om dat in het vervolg te voorkomen.
Dat maakt helaas meer indruk op mijn vrouw dan op mijn zoon.

Dan heb ik nog iemand om mee te dealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:48
Eén ding dat alles een stuk rustiger maakte toen ik zelf nog kind was, is niks met suiker vlak voor en tijdens de autorit. Die energie kunnen ze gewoon niet kwijt, met druk gedoe en een vervelende stemming tot gevolg.

Toen mijn ouders achter deze "truc" kwamen, waren wij als kinderen er natuurlijk niet meteen blij mee, maar we merkten zelf bij de eerste autorit al dat het eigenlijk een stuk prettiger was, ook voor ons en waren dus zelf ook direct verkocht dat dit voortaan the way to go was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:37
5 valt al mee te praten, maar 1 & 3, da’s een ander verhaal.

Tussenschotten zou ik niet doen, niet veilig en het is geen oplossing.

Met wat kan je hen entertainen? Autospellen? Films? Luisterverhalen? (Kut)muziek?

Mijn tactiek op die leeftijd was ‘straal negeren behalve als er bloed te zien is’. De kinderen zijn ondertussen 12 en 14 en ze zijn nog niet afgenomen door de sociale dienst, dus zo erg zal het niet geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hann1BaL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:53:
[...]

Dat maakt helaas meer indruk op mijn vrouw dan op mijn zoon.

Dan heb ik nog iemand om mee te dealen.
Hahahah. Dit is zó herkenbaar dat ik er hardop om moest lachen :)

Verder: hier ook 3 kinderen en een 7-zitter. De puber van 15 zit achterin op de derde rij.
Op de tweede rij afwisselend zoon van 8 en dochter van 4, of mama met de dochter van 4. Mijn zoon wisselt dus de passagiersstoel af met z'n moeder. Dat gaat redelijk goed. Alle 3 naast elkaar is een recept voor ellende inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-07 01:00

MLLL

Palm Treo 650

Moeders gaf een gniep als we vervelend waren, werkte goed.
Draai om de oren ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:00

JME

zeg maar Jamie

PhilipsFan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:03:
Ik had ook een 7-zitter, maar als je gaat kamperen heb je vaak zoveel spullen bij je dat een kind op de achterste rij al snel teveel bagageruimte kost. Bovendien zit dat kind dan tussen de bagage, dat lijkt me ook niet echt veilig. Zo'n campingkoelkastje komt best hard aan...
Tip: neem een dakkoffer! Hier ook een 7-zitter en we gaan met de 2 kinderen én opa en oma gewoon met z'n zessen in 1 auto op vakantie. Beetje slim inpakken, geen onnodige zooi mee, handig gebruikmaken van de laatste vierkante cm's achter de achterste rij, moet jij eens opletten wat er allemaal mee kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 16:52
Wij hebben 2 zoontjes 5 en 9...Vorigjaar een rit van 12 uur, ging perfect.

Net als enkele hier de jongste in zijn kinderstoel (Cybex) voorin en de oudste met ze moeder achterin. Zit voor mijn vrouw erg fijn, want veel beenruimte. Achterin op zijn switch of tablet.

En we doen om de 3 uur een pauze.

Jaar ervoor zaten ze beide achterin...poahhhh ik keur elke vorm van geweld af, maar ik had me meer dan eens om willen draaien en een kaaaaammeeeeehaaaameeeehaaaaaa willen geven :+ ...nondeju zeg om niks ruzie maken ppfff.

Maar een vliegtuig vllucht van 12.5 uur is dan weer geen enkel probleem. Ik denk gewoon de kleine ruimte.

Suc6, enige wat ik me kan bedenken is dat de middelste van 3 voorin gaat zitten in zijn stoeltje met airbag uit. De jongste en oudste naast elkaar in de stoel en een ouder ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-07 12:41
JME schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Tip: neem een dakkoffer! Hier ook een 7-zitter en we gaan met de 2 kinderen én opa en oma gewoon met z'n zessen in 1 auto op vakantie. Beetje slim inpakken, geen onnodige zooi mee, handig gebruikmaken van de laatste vierkante cm's achter de achterste rij, moet jij eens opletten wat er allemaal mee kan!
Die had ik al :) en zat ook mutjevol. Kamperen met tent en 3 kleine kinderen, dan moet je best veel spullen mee. Soms ook nog met fietsenrek. Die auto heeft het beslist zwaar te verduren gehad. Ik gebruikte zelfs de opbergvakken achterin. En de velg van het reservewiel, daar past toch weer een setje campingborden in plus een paar handdoeken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-07 18:54

blitzkrieg

Whoop Whoop!

MLLL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:24:
Moeders gaf een gniep als we vervelend waren, werkte goed.
Draai om de oren ook trouwens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXcDiYAA9_Gc8MlNW7LmPerNLPM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xyqFf4YyPC422Y675aVN9PsA.png?f=user_large

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:15
Bij onze kids (4 en 7) werkt een luisterboek goed (o.a. de Gorgels). Wij rijden 2x per jaar naar Oostenrijk/Tsjechië/Frankrijk etc. en dat gaat meestal prima. Af en toe bakkeleien op de achterbank, maar dat is gelukkig de uitzondering.

Wat ik zelf wel prettig vind is gewoon vroeg wegrijden (3u 's nachts), dan slapen de kids nog meerdere uren, is het rustig op de weg en kun je lekker meters maken. Daarna zijn ze druk met ontbijt, en zien ze al een andere omgeving waardoor ze ook wat afgeleid zijn.
Terugweg wintersport is andersom, na (vroeg en snel) avondeten rij ik weg en zijn we om 2u thuis, laatste uren slapen de kids dan.

Niet voor iedereen (voor sommigen is zo vroeg opstaan killing) maar misschien voor de TS wel een optie.
Pagina: 1