Toon posts:

Asus P2L97-DS welke CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een asus P2L97-DS en op de site van asus staat dat er max. een cel4366 in kan..

deze MOBO ondersteunt 60/100 MHZ bus speed...dus welke CPU kan er MAX erin.....hebergens ook een Intel Pentium III 800E (Slot 1, 100MHz)gezien kna deze CPU op mijn MOBO.

iemand hiermee ervaring met deze MOBO en welke CPU..

Graag wat reactie A.u.b.

Verwijderd

Hmmmm.... ik heb hier nog zo'n boekje van dat moederbord en daar staat in dat ie 60/66/75/83MHz fsb ondersteunt door middel van jumpers. Ik zie niets over 100MHz. Ook geven ze hierin aan dat dit bord maar tot 333MHz processors aankan.
Zal wel een oudere versie zijn.

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Er is misschien wel de mogelijkheid om een 100MHz bus te selecteren, maar dit moederbord heeft een LX chipset, alleen bedoeld dus voor 66MHz, 100 trekt ie waarschijnlijk niet.
En al trekt hij het wel, dan is het nog maar hopen dat je pci op 50mhz (!!!!nooit!!!) wil draaien en je agp op 100 (kan misschien wel.)

100 kan je dus wel vergeten. Misschien dat hij celeron2's aan kan, kijk ff op de asussite of stuur ze een mailtje. Anders kan je er niet hoger dan celeron 533 in zetten.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 26 augustus 2001 11:25 schreef radjis het volgende:
IK heb een asus P2L97-DS en op de site van asus staat dat er max. een cel4366 in kan..

...
wat bedoel je, een celeron 433 of 466 of 366 ??

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

P2L serie is een LX serie, kunnen alleen 66mhz CPU's op, celeron 1 werkte bij mij goed, een Celeron 300 en een celeron 466 op dat bord gehad(weleenswaar de niet DS versie, geen dual en geen SCSI, maar opzich zouden de borden hetzelfde moeten zijn.
celeron 466 kan je er op zetten met een slot 1 converter naar socket 370, heb ik ook gedaan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Je kan er de snelste 'oude' (Mendocino, 0.25m) Celeron in steken, da's een 533MHz. Let wel, dat is dus niet de huidige, Coppermine-based 0.18m Celeron, want die is ook in 533(A) variant verkrijgbaar. Het voordeel van die 'oude' t.o.v. de huidige Celeron's is dat je ze wél kunt laten SMP'en met de juiste convertor (gezien jouw bord).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentiumpro/P2l97-ds/p2l97ds-jumper.html

hierop staat dat je Bus speed kunt regelen vanaf 50MHZ tot 100 MHZ...

Maar toch bedankt..ik ga nu opzoek naar twee 'oude' (Mendocino, 0.25m) Celeron 533MHz.

als iemand die ergens weet te vinden dan hoor ik het graag....

groetjes en een lekkere warme weekend....B-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip: neem niet de 533, maar de 433, en zet de FSB op 75- dan krijg je 541MHz (wat bijna altijd lukt), door de hogere FSB een flink stuk sneller. De PCI trekt 37.5 meestal wel (muv 100Mb NICs in veel gevallen). En 433 is makkelijker te vinden dan 533 (en goedkoper). Let wel: neem niet de Slot1 versie, want die kan nou net niet SMPen. Ik ben zelf het meest over de Soltek convertor te spreken. Mooi blauw :9

Oslik, blyat! Oslik!

• Abbadon
Op zondag 26 augustus 2001 13:11 schreef dion_b het volgende:
Let wel: neem niet de Slot1 versie, want die kan nou net niet SMPen. Ik ben zelf het meest over de Soltek convertor te spreken. Mooi blauw :9
'Gelukkig' bestaan er geen Slot 1 (SEPP) versies van de 433 en hoger, dus dat maakt het makkelijker.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 26 augustus 2001 13:31 schreef abbadon het volgende:

[..]

'Gelukkig' bestaan er geen Slot 1 (SEPP) versies van de 433 en hoger, dus dat maakt het makkelijker.
Eh, stond gisteren oog in oog met een 466 SEPP op de PC-Dump en op m'n werk zit ik achter een 433 SEPP. Ze zijn nooit in de retail gegaan, maar OEMs hebben ze wel gehad. en tegenwoordig kom je ze hier en daar best wel tegen.

Blijven ondingen, dus waarschuwing wel gepast.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Heej, dat bord heb ik hier draaien en een FSB van 100 kun je iig vergeten... ;)

Ik heb er twee P2-333 procjes inzitten en die draaien beide superstabiel op 375 Mhz (83*4.5)... :9

Ik had ook nog 5* geprobeerd, maar dat werkt dus niet...

Alleen was het ff zoeken naar de juiste jumperinstellingen, want er zat natuurlijk nog een boekje bij van een 'gewone' L97 en niet de DS die ik hier heb...

Maar het is allemaal gelukt... en loopt als een... trein ? 8-)

• Abbadon
Op zondag 26 augustus 2001 14:36 schreef dion_b het volgende:

[..]

Eh, stond gisteren oog in oog met een 466 SEPP op de PC-Dump en op m'n werk zit ik achter een 433 SEPP. Ze zijn nooit in de retail gegaan, maar OEMs hebben ze wel gehad. en tegenwoordig kom je ze hier en daar best wel tegen.

Blijven ondingen, dus waarschuwing wel gepast.
Oh, als ik hier kijk bestaan ze niet (ook niet in OEM variant). Nou ja, kan je de Intel site ook al niet meer vertrouwen.

Pagina: 1