Heb ik een router/accespoint/extender of repeater nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Hi Tweakers.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik woon sinds kort in een onzelfstandige studio. Het huis waar mijn kamer onderdeel van uitmaakt heeft een razendsnelle 5ghz wifi (200mbs). Hierop hebben alle andere bewoners al hun chromecasts en speakers op aangesloten.

Ik zoek een?

Ik wil liever een eigen draadloos netwerk. (+ bedrade aansluiting voor hue bridge) zodat ik al mijn smart devices kan aansluiten, zonder dat deze te besturen en/of zien zijn door medebewoners.

Wat heb ik al aan apparatuur?
pricewatch: TP-Link TL-WR702N
pricewatch: TP-Link Archer C1200

Wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb de TP link nano router als 'ontvanger' ingesteld. Die zet dus het wifi signaal om naar ethernet. Deze ethernet is vervolgens aangesloten op de C1200 router, die er een wifi netwerk van maakt.

Deze 'constructie' werkt, maar van het signaal blijft nog maar 4mbs down over. Aan de langzame kant

Wat is je budget?
Ik ben bereid er 50 euro voor uit te geven op marktplaats/VA. Worst case koop ik een nieuw device

Hoeveel technische kennis heb je
Niet veel op het gebied van netwerken. Zolang ik de 'standaard' configuratie van de router kan volgen kom ik er uit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.

Keep it cool

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:53
Het probleem zit 'm in je travel router, deze is best oud en heeft geen ondersteuning voor latere Wifi standaarden. Een van z'n opvolgers de TP-Link TL-WR902AC is sneller. Welke router voorziet in de Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empheria
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-08-2023
Als ik het goed begrijp heb je geen mogelijkheden om een kabel richting je eigen ruimte te trekken. En daarom wil je het draadloze signaal afvangen en overbruggen naar ethernet en een eigen draadloos netwerk, correct?

De WR902AC die al door @martyw genoemd is beschikt over een range extender modus, waarmee je dit waarschijnlijk met meer succes kunt doen. In theorie heb je dan de Archer C1200 alleen nog nodig als network switch en zou je daarop de WiFi kunnen uitzetten.

Mocht je wel op een of andere manier de optie hebben om een kabeltje te leggen, dan is het het makkelijkste om de Archer C1200 te gebruiken als accesspoint.

Fractal Design Vector RS ║ ASUS ROG STRIX B550-F Gaming WiFi II ║ AMD Ryzen 9 5900X ║ be quiet Dark Rock 4 ║ G.SKILL Trident Z RGB F4-3200C16-32G ║ Samsung 980 Pro 2TB ║ 2x Seagate EXOS 16TB ║ ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 12GB║ ASUS ROG THOR 850W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Hi all,

Dank voor jullie hulp. Ik heb helaas geen fysieke toegang tot de 'huisrouter'.

Ik heb op aanraden van een vriend de pricewatch: TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650 gekocht 2e hands. Ik heb daarmee het wifi netwerk 'gekopieerd'. Door een andere SSID in te stellen hoopte ik dat er een losstaand netwerk zou ontstaan, maar alle apparaten kunnen elkaar over een weer zien.

In de instellingen van de RE650 kan ik wel iets vinden over DHCP. ligt hierin de oplossing? TP link heeft een emulator tool online staan. Wellicht kunnen jullie het vinden.
https://emulator.tp-link.com/re650-eu-v2/index.html

Ik heb wat rondgekeken in de instellingen van andere TP link apparaten. Heb ik een apparaat nodig wat een wireless bridge kan maken?

[ Voor 8% gewijzigd door Valentijn op 04-07-2022 10:36 ]

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-05 11:53
Valentijn schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:33:
Hi all,

Dank voor jullie hulp. Ik heb helaas geen fysieke toegang tot de 'huisrouter'.

Ik heb op aanraden van een vriend de pricewatch: TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650 gekocht 2e hands. Ik heb daarmee het wifi netwerk 'gekopieerd'. Door een andere SSID in te stellen hoopte ik dat er een losstaand netwerk zou ontstaan, maar alle apparaten kunnen elkaar over een weer zien.

In de instellingen van de RE650 kan ik wel iets vinden over DHCP. ligt hierin de oplossing? TP link heeft een emulator tool online staan. Wellicht kunnen jullie het vinden.
https://emulator.tp-link.com/re650-eu-v2/index.html

Ik heb wat rondgekeken in de instellingen van andere TP link apparaten. Heb ik een apparaat nodig wat een wireless bridge kan maken?
Nee dat werkt niet. De RE650 is nu extender, en bereidt dus alleen het netwerk uit.
Je zou de wan poort van de c1200 aan de ethernet poort van de c1200 kunnen knopen om je eigen netwerk te creëeren. Verdient niet echt de schoonheidsprijs, dubbele nat en of het snel is is de vraag… maar het zal wel werken.
mooiste is idd een netwerk kabeltje trekken. Wellicht gewoon eens in overleg met je huurbaas of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Valentijn schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:33:
Als je geen bedrade verbinding kan maken met het "huisnetwerk" heb je inderdaad een wireless bridge nodig, net zoals je de TP link nano gebruikte.
Ik heb dat hier ook zo gedaan, wel met een andere extender (Netgear EX3800)
Je kan als het goed is hetzelfde bereiken met de nieuwe(re) RE650 , deze kan je dan verbinden met het 5Ghz netwerk en zou dan in principe natuurlijk een snellere verbinding moeten geven.
Door de RE650 dan op je C1200 (WAN) aan te sluiten heb je je eigen gescheiden netwerk (WiFi/bedraad).
Je kan dan ook het WiFi extender signaal uitzetten zodat je alleen de connectie WiFi bridge naar ethernet hebt.

Let dan wel op dat je nog bij de extender kan komen en dat alles goed is ingesteld!
Gewoon stap voor stap testen, zorg eerst dat je WiFi ethernet bridge verbinding goed werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYy49pbQBrL5YVCNsazqH90wWgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2T4f11498oxuqr546650b9aP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 05-07-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Dank allen voor de hulp. ik ben eruit

Keep it cool

Pagina: 1