Mijn vraag
Ik kreeg een telefoontje van mijn provider dat ze konden zien dat er een backdoor mozi.A url op mijn ip stond te draaien. Ik heb geen idee hoe ik dit moet vinden en met name IOT devices.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Alleen onze werk computers kunnen virusscanners draaien, de ipads en iphones niet (maar daar ben ik niet zo bang voor), wel heb ik een aantal internet gateways voor smarthome toepassingen
Somfy connexoon (krijgt regelmatig een update)
Ikea tradfri hub (regelmatig updates)
Tado verwarming bridge (weet niet hoe ik update kan checken)
Aqara hubs (regelmatig updates)
Ik gebruik een tp-link deco p9 wifi systeem.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geen idee. Provider helpdesk medewerker zei dat ik alles moet virusscannen, en verder kwam hij niet. Stekker eruit halen en vragen of ze konden zien of het ophield kon ook niet want de backdoor zou niet altijd actief zijn. Dus niet een geschikte methode.
...
Ik kreeg een telefoontje van mijn provider dat ze konden zien dat er een backdoor mozi.A url op mijn ip stond te draaien. Ik heb geen idee hoe ik dit moet vinden en met name IOT devices.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Alleen onze werk computers kunnen virusscanners draaien, de ipads en iphones niet (maar daar ben ik niet zo bang voor), wel heb ik een aantal internet gateways voor smarthome toepassingen
Somfy connexoon (krijgt regelmatig een update)
Ikea tradfri hub (regelmatig updates)
Tado verwarming bridge (weet niet hoe ik update kan checken)
Aqara hubs (regelmatig updates)
Ik gebruik een tp-link deco p9 wifi systeem.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geen idee. Provider helpdesk medewerker zei dat ik alles moet virusscannen, en verder kwam hij niet. Stekker eruit halen en vragen of ze konden zien of het ophield kon ook niet want de backdoor zou niet altijd actief zijn. Dus niet een geschikte methode.
...