Nieuw setje in werking, vragen over de afwerking.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 10:39
Beste mensen,

Eindelijk heb ik dan afstand gedaan van mijn oude, vertrouwde i5 3570 en wat vers gekocht:

i5 11400f
MSI mag B560 Torpedo
16 Gb Corsair Vengeance 3200Mhz (2x8)
Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 rgb
Cooler Master MWE 850 Gold V2
WD Blue 1Tb NVMe SSD
Sharkoon TG5 green
En vooralsnog de oude vertrouwde GTX 1070 Asus Dual er maar in gezet; even verder sparen om de lieve vrede hier in huis te bewaren ;)

Alles loopt en ik heb geen klachten.
Echter; ik was altijd een voorstander van "erin en laat Windows het maar regelen, lekker kaal" omdat het een pure game pc is. Zet er dan wel de laatste Nvidia driver in, maar verder; als het werkt moet je eraf blijven.

Maar misschien toch eens navragen; ik ben best wel een n00b in dit soort zaken en je uit juist wijsheid als je de experts raadpleegt, is het niet?

De site van MSI staat vol met drivers, voor alles. Ook utilities.
Is het nou "good practice" om al die drivers erin proberen te stoppen en maar zien of hij het pakt of dat hij zegt dat er al een goede/nieuwere staat, of gewoon maar niet doen?

En de utilities; zit een mooi programmaatje bij die zich met van alles kan bemoeien, "MSI Center".
Nu weet ik van heel vroeger, dat mijn zwager altijd zei dat je zoiets beter met rust kon laten omdat het zichzelf allemaal wel regelt.......
Maar ook hier; is dat nog zo, is het nuttig om te installeren enzovoorts.

Overigens heb ik wel nog MSI Afterburner geïnstalleerd voor de faxcurve, dat dan weer wel ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-10 21:25
Interceptor101 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:14:

Alles loopt en ik heb geen klachten.
Echter; ik was altijd een voorstander van "erin en laat Windows het maar regelen, lekker kaal" omdat het een pure game pc is. Zet er dan wel de laatste Nvidia driver in, maar verder; als het werkt moet je eraf blijven.
Dit is absoluut niet waar. Een PC heeft net als andere zaken onderhoud nodig.

Dat wil zeggen, drivers updaten, Windows up2date houden en spellen ook updaten.

Beste is om te kijken op de site van de fabrikant zelf en daar de drivers te downloaden.

Voor je Videokaart is dat dus Nvidia. Die kan je halen op https://www.geforce.com
Je Processor is een Intel. Dus op https://www.intel.co.uk/c...uk/en/support/detect.html check je voor o.a. je chipsetdrivers. Maar de DSA tool kan dat ook voor jouw doen.

Andere zaken die op je moederbord zitten, kan je bij de fabrikant van je moederbord halen.
Denk hierbij aan de onboard LAN, onboard SOUND, Storage drivers etc.
Die kan je mooi hierzo downloaden: https://www.msi.com/Motherboard/MAG-B560-TORPEDO/support

En je hoeft echt niet alles METEEN te updaten zodra er een nieuwe driver uit is, maar 1x in 1 a 2 maanden ff checken is een goede om aan te houden.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-10 04:03
Zoals @Wylana aangeeft is het beste om drivers van de fabrikant te gebruiken. Videokaart en geluidskaart zijn imho het belangrijkst. Chipset drivers etc. kun je gerust door Windows laten installeren, dat heeft geen impact op de prestaties.

Offtopic: Waarom gekozen voor een oudere generatie en niet een i5 12400F met B660 bordje?