Goed ik ben op zeer korte termijn (deze week) opzoek naar onderdelen voor het bouwen van een complete pc.
Ik heb denk ik redelijk mijn huiswerk gedaan maar er zijn toch nog wat dingen waar ik graag jullie input voor zou gebruiken! waarvoor alvast mijn dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De basis moet hij zeker kunnen. Daarnaast toekomst proof en kwa spellen die ik speel CIV6 CitySkyline World of Warships en af en toe e en AAA titel die mij aanspreekt
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn Budget is 1800 Euro komt niet op de 50 euro aan maar 1900+ moet een hele goede reden voor zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen heb ik 2x Lenovo G27-20 een 3de kunnen aansluiten zou grappig zijn geen must de verder rand apparatuur is muis en ramplank niets bijzonder
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn voorkeur gaat uit naar 32GB RAM maar welke?
Daarnaast de GPU hier twijfel ik tussen GTX3060Ti, 3070Ti of GTX3080
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
GEEN RGB of van dat geneuzel. Daarnaast Stil, Stil Stiller Stilst!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat Stil al was gezegd maar kan het niet genoeg zeggen. In de toekomst zou ik 1 van de schermen wel willen upgraden naar 4k.
Ga je overklokken?
Ik ben geen eeuwig tuner of overclocker maar wil wel iets meer kunnen instellen dan basis instelling en kleine optimalisaties doen verder is het juist instellen en daarna niet te druk om maken.
Wat verwacht je van ons?
Zoals al geschreven twijfel ik welke video kaart, houd ik deze of doe ik een downgrade naar GTX3060Ti?
of misschien een rebuild maar dan met een GTX380 maar bezuinigen op andere componenten. Hebben jullie inzichten?
Geheugen vind ik nog een lastig ding deze heb ik uitgezocht aan de hand van wat artikelen en uitleg over DDR4 en DDR5 en de kloksnelheden maar vraag me af of ik goed begrepen heb. en hoe merk afhankelijk is het?
Is de 850Watt voeding wel voldoende?
De kast deze vind ik er oke uit zien. En ook redelijk positieve reviews maar ben er niet mee getrouwd. En als ik deze zou nemen nog extra case fans bij aankopen? Of hebbben jullie tips ervaring met een stille kast?
Als laatste struikel ik ook over de cpu fan wat raden jullie aan?
Ik heb denk ik redelijk mijn huiswerk gedaan maar er zijn toch nog wat dingen waar ik graag jullie input voor zou gebruiken! waarvoor alvast mijn dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De basis moet hij zeker kunnen. Daarnaast toekomst proof en kwa spellen die ik speel CIV6 CitySkyline World of Warships en af en toe e en AAA titel die mij aanspreekt
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn Budget is 1800 Euro komt niet op de 50 euro aan maar 1900+ moet een hele goede reden voor zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen heb ik 2x Lenovo G27-20 een 3de kunnen aansluiten zou grappig zijn geen must de verder rand apparatuur is muis en ramplank niets bijzonder
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn voorkeur gaat uit naar 32GB RAM maar welke?
Daarnaast de GPU hier twijfel ik tussen GTX3060Ti, 3070Ti of GTX3080
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
GEEN RGB of van dat geneuzel. Daarnaast Stil, Stil Stiller Stilst!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat Stil al was gezegd maar kan het niet genoeg zeggen. In de toekomst zou ik 1 van de schermen wel willen upgraden naar 4k.
Ga je overklokken?
Ik ben geen eeuwig tuner of overclocker maar wil wel iets meer kunnen instellen dan basis instelling en kleine optimalisaties doen verder is het juist instellen en daarna niet te druk om maken.
Wat verwacht je van ons?
Zoals al geschreven twijfel ik welke video kaart, houd ik deze of doe ik een downgrade naar GTX3060Ti?
of misschien een rebuild maar dan met een GTX380 maar bezuinigen op andere componenten. Hebben jullie inzichten?
Geheugen vind ik nog een lastig ding deze heb ik uitgezocht aan de hand van wat artikelen en uitleg over DDR4 en DDR5 en de kloksnelheden maar vraag me af of ik goed begrepen heb. en hoe merk afhankelijk is het?
Is de 850Watt voeding wel voldoende?
De kast deze vind ik er oke uit zien. En ook redelijk positieve reviews maar ben er niet mee getrouwd. En als ik deze zou nemen nog extra case fans bij aankopen? Of hebbben jullie tips ervaring met een stille kast?
Als laatste struikel ik ook over de cpu fan wat raden jullie aan?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600KF Boxed | € 279,90 | € 279,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0) | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G | € 799,- | € 799,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 500GB | € 96,09 | € 96,09 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.796,89 | ||
"Life is a game. The only thing that matters is whether you're a pawn or a player."