Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een vervanger voor de Redmi 4x van mijn zoontje
Eigenlijk een paar belangrijke eisen, namelijk:

• Niet te groot apparaat (kleiner dan 6 inch (eigenlijk vooral op buitenmaten niet veel groter dan de redmi 4x.Kleinere handen, dus belangrijk punt
• RAM minimaal 4Gb
• Opslag minimaal 32Gb (mits mogelijkheid tot microsd anders 64Gb+
• Android
• Accu gelijkwaardig of beter dan de Redmi 4x (+/- 4000Mah)
• Bij voorkeur snellere antutu score dan de Redmi 4x

Wat is je budget?
Tussen de 125-275 eur

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om Bellen/whatsapp/games/videos/tiktok etc

Wat heb je zelf al gevonden?
Lastig, ik kom vooral uit op oude telefoons (google pixel 2, Xiaomi Mi6, of mini versie van de Iphone (alleen bij grote voorkeur wordt het geen iphone).Alleen allemaal relatief oude telefoons, is er niet recent iets betaalbaars bijgekomen??

Bij voorkeur overigens ook geen Samsung, nu 2 keer een samsung telefoon voor mijn werk en ik ben daar zelf zwaar ontevreden over.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik denk dat alles wel redelijk duidelijk hierboven staat. Mijn zoontje kan niet een al te grote telefoon hebben gezien de fysieke beperking dat een telefoon dan niet in de handen goed vastgehouden kan worden. Dus is het niet zozeer denk ik de scherm grootte, maar meer de fysieke grote en misschien wel meer de breedte dan de lengte die van belang is.
Hij klaagt nu wel eens over lag op zijn telefoon, dus een nieuwe moet wel echt iets beter presteren, dat lijkt me echter geen probleem aangezien de redmi alweer van 5 jaar geleden is, maar toen al niet de hoogst presterende was.

Ik heb via Kimovil de bovenstaande toestellen gevonden, maar krijg doordat ik vooral oude toestellen zie het idee dat ik toestellen over het hoofd zie? Als het voor mijzelf was, zou ik voor een iets grotere gaan en is de keuze veel groter, maar het formaat lijkt dit vooral lastig te maken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:41

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hi!

Zo'n compact toestel als de Redmi 4X wordt een uitdaging. Veel toestellen zijn vandaag de dag echt een stuk groter. De Galaxy S22 komt qua grootte het meest in zicht, maar die is natuurlijk veel te duur. Om heel eerlijk te zijn; zo compact als de 4X ga je het niet vinden, dat bestaat tegenwoordig eigenlijk niet meer. Dan kom je inderdaad op oude toestellen uit; en dat is qua specificaties en updates niet aan te raden.

Eigenlijk komt het erop neer; met deze wensen gaat het niet lukken.

Edit: misschien zou de Alcatel 1B 2022 nog een idee kunnen zijn, maar vraag me af of je hier qua specificaties verder op vooruit gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Steeffoon op 27-06-2022 14:34 . Reden: Alcatel ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Steeffoon schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:32:
Hi!

Zo'n compact toestel als de Redmi 4X wordt een uitdaging. Veel toestellen zijn vandaag de dag echt een stuk groter. De Galaxy S22 komt qua grootte het meest in zicht, maar die is natuurlijk veel te duur. Om heel eerlijk te zijn; zo compact als de 4X ga je het niet vinden, dat bestaat tegenwoordig eigenlijk niet meer. Dan kom je inderdaad op oude toestellen uit; en dat is qua specificaties en updates niet aan te raden.

Eigenlijk komt het erop neer; met deze wensen gaat het niet lukken.

Edit: misschien zou de Alcatel 1B 2022 nog een idee kunnen zijn, maar vraag me af of je hier qua specificaties verder op vooruit gaat.
Bedankt, ik heb die Alcatel nog even bekeken, maar dat is inderdaad geen optie.
Echt vreemd dat eigenlijk alleen Apple nog standaard kleinere telefoons aanbied... maar die zijn eigenlijk belachelijk aan de prijs en is mijn zoontje al helemaal android minded...

Ik ga sowieso nog maar eens met hem er over hebben of het toch niet iets groter kan en mag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ja, mee eens inderdaad. Vroeger had Sony nog wel compacte (high-end-) toestellen, maar ook dat is verleden tijd.
Mocht je de loterij winnen, kan een vouwbare smartphone zoals de Flip 3, een optie zijn, maar zou inderdaad zeker overwegen om groter te kijken. Succes!

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Het Steeffoon, die zag ik ook al voorbij komen in een selectie, maar dat voldoet ook niet aan de eisen, buiten het feit dat het ver buiten budget valt, het gaat namelijk vooral om het vasthouden in de stand dat je de telefoon gebruikt, ... ze zijn veel breder geworden en dat is het probleem vooral... dat past niet met kleinere handen...

Ik heb er nu nog eentje gevonden, die ik persoonlijk al een iets betere optie vind, maar nog steeds een telefoon van ondertussen 2 jaar oud is... excuses, alweer 3 jaar oud...de -xiaomi-mi-9-se-

[ Voor 3% gewijzigd door pband op 27-06-2022 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik zou zelf niet snel kiezen voor een toestel die al ruim twee jaar oud is. Dan loop je alweer snel tegen updates en dergelijke aan. Zie hem overigens ook zo 123 nergens meer te koop. Zou dan toch concessies doen op het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Steeffoon schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:08:
Ik zou zelf niet snel kiezen voor een toestel die al ruim twee jaar oud is. Dan loop je alweer snel tegen updates en dergelijke aan. Zie hem overigens ook zo 123 nergens meer te koop. Zou dan toch concessies doen op het formaat.
Hij heeft nu al heel lang geen updates meer gekregen, tot nu toe niet echt een probleem. Maar dat is vooral aan hem, ga het overleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visophetdroge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 17:16
Heb je de Samsung Galaxy Xcover 5 gezien?

https://tweakers.net/pric...rprise-edition-zwart.html

Deze is langer dan de Redmi, maar toch flink minder dan wat normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Visophetdroge schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:33:
Heb je de Samsung Galaxy Xcover 5 gezien?

https://tweakers.net/pric...rprise-edition-zwart.html

Deze is langer dan de Redmi, maar toch flink minder dan wat normaal is.
Nee die kwam gek genoeg niet in de selecties naar voren. Ik heb ondertussen mijn zoon zover gekregen dat blijkt dat niet perse de grootte het probleem is, maar meer het gewicht en toch wel belangrijk, de specs...

Tja, als je zoon behoorlijk wat autistische trekjes heeft, dan wil hij eerst niet veranderen, dan alleen veranderen als niks verandert, maar alles wel beter wordt en pas daarna komen de consessies :o 8)7

Ik ben er wel blij om, want nu hangt hij niet zo vast aan die 5-5,7 inch, maar mag bv 6 inch ook, mits telefoon niet te zwaar wordt... lees: liever lichter dan mijn poco f1...
Dit bied veel meer mogelijkheden, tegen schappelijkere prijzen ook. _/-\o_

Wat mij betreft mag topic dan ook gesloten worden. Bedankt voor de bijdragen, dit heeft wel weer geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ah, kijk, zo kom je ergens :)

Hoewel toestellen tegenwoordig ook al aardig weer wat wegen. Succes met je keuze, benieuwd welke het geworden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Steeffoon schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:03:
Ah, kijk, zo kom je ergens :)

Hoewel toestellen tegenwoordig ook al aardig weer wat wegen. Succes met je keuze, benieuwd welke het geworden is!
IK hou van spijkers met koppen.... dus gisteravond direct in samenspraak met mijn zoontje de M4 Pro 4g besteld, de 8gb/256gb variant die was leuk in de aanbieding, is net iets smaller dan mijn f1 (1,3 mm, 4,4 mm langer dan de f1, maar weer tikkeltje dunner (8,1 mm vs 8,8 mm) en 5 gram lichter (waar spreken we over... lijkt allemaal niks)... maar dat had de goedkeuring, natuurlijk vooral de opmerking dat papa dan wel een beetje jaloers zou zijn op die telefoon... dat trok hem over de streep :+

Ik denk dat hij er wel heel blij mee gaat zijn... is hij het niet, dan geeft hij de telefoon maar lekker aan papa en gaan we verder zoeken :o

Met een weekje moet hij in huis zijn, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hahaha, mooi!
Goed om te horen! :)

Pagina: 1