Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STYLUS3530
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-01-2024
Hello Folks

Sinds kort is het zo dat mijn Android 9.0 toetsel warmer word en de batterij snel leeg is. Ik heb reeds met Kaspersky internet suite gescand, maar deze vind niks. Ik heb ook nog Malwarebytes uitgevoerd en deze heeft ook niks gevonden. Ook is het zo dat de interne batterij app aangeeft dat er geen enkele gebruiker abnormaal energie afneemt.

Weet er iemand een goed scansoftware of zou het misschien zelfs kunnen zijn dat mijn batterij defect is?

Alvast bedankt

STYLUS

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Om welk toestel hebben we het?
Heb je updates uitgevoerd?

Welke apps staan er allemaal op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 10:43

Spacialz

Ovenvers

Andere applicatie geprobeerd ter controle battery usage?
Is het ook zo wanneer in je toestel in veilige modus boot?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 18:58
Ik sluit mij zelf even aan. Heb geen oplossing maar zit zelf ook nog op Android 9 (Samsung S8) en ervaar de laatste tijd het zelfde.
Regelmatig loopt het even vast en toestel kan best warm worden, dit was voorheen nooit een probleem.

Heb zelf nog niet veel zelf geprobeerd om het op te lossen, toestel is enigzins ook wel toe aan vervanging, maar eigenlijk alleen maar door de huidige klachten, want voor de rest doet het toestel wat het moet doen.

Wel enkele maanden volledig gereset, werkte allemaal weer smooth maar voor enkele dagen.
De apps die worden geinstalleerd zijn algemene apps, geen rare apps of games o.i.d.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STYLUS3530
corporalnl schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:58:
Om welk toestel hebben we het?
Heb je updates uitgevoerd?

Welke apps staan er allemaal op?
Is een ASUS Max M2 Pro
Updates zijn allemaal uitgevoerd.
Zeer veel Apps, ze hier oplijsten zou lange lijst zijn denk ik.
Spacialz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:00:
Andere applicatie geprobeerd ter controle battery usage?
Is het ook zo wanneer in je toestel in veilige modus boot?
En andere controle batterij usage heb ik nog niet geprobeerd, heb je misschien een tip van een goed app hiervoor.

In veilige modus booten heb ik nog niet gedaan, moet ik dan even opzoeken hoe ik dit juist moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 10:43

Spacialz

Ovenvers

Boot eerst maar eens in veilige modus of gooi jezelf eens in vliegtuigmodus.

Ook is Android 9 niet echt heel erg veilig meer: https://endoflife.date/android

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
STYLUS3530 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:56:
Weet er iemand een goed scansoftware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64huiJRAt-Z5nXnzh25pCW8aOqU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BIgCjoEKCUzEYEteeLOyXdZD.png?f=user_large

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STYLUS3530
Ik heb even Ahnlab V3 Mobile Security geinstalleerd en deze vond volgende malware:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDrW7CTFLrqP88zsYbH1TfRM2pE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/24klCq0WznFpHz7uqTiaxCL2.png?f=fotoalbum_large

Zal nu morgen even testen of hij weer zo snel leeg gaat lopen en warm worden. Ik heb bij mijn weten echter nooit UR Live geinstalleerd.
Spacialz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:39:
Boot eerst maar eens in veilige modus of gooi jezelf eens in vliegtuigmodus.

Ook is Android 9 niet echt heel erg veilig meer: https://endoflife.date/android
Als bovenstaande geen uitkomst bied, ga ik de veilige/vliegtuigmodus eens proberen.

Ik zou ook graag een ander toestel kopen, maar hetgeen ik op het oog heb is nog niet uit en waarschijnlijk zal het te duur zijn. Het gaat om een Samsung Galaxy Xcover Pro 2, dit is nog een toestel met een verwisselbare batterij.
Pagina: 1