Webshop levert niet en is niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Update: het geld is teruggestort door de verkoper. Zaak opgelost dus.

Oude post:
Ik heb iets meer dan een week geleden via een webshop een artikel (voor een verjaardag, die nu al geweest is dus) gekocht en via iDeal (via MultiSafePay) betaald. Ik heb een bestelbevestiging ontvangen, maar daarna is er doodse stilte.

De webshop is niet aangesloten bij een geschillencommissie of keurmerk, er staat geen telefoonnummer of adres op de site, wel een KvK nummer en via de KvK heb ik het adres en telefoonnummer opgevraagd en gekregen. Helaas is het adres dik 80 km dwars door Rotterdam weg, dus even langs rijden is geen optie. Ik ken helaas ook niemand die er in de buurt woont.

Facebookpagina is in mei 2021 voor het laatst bijgewerkt, ze reageren niet op 'n berichtje via Facebook.
Ze hebben Insta, daarop staan 3 berichten, voor het laatst in mei 2021.
Ze reageren niet op de mail.
Als ik het telefoonnummer bel krijg ik "dit is de voicemail van 06-etc." en ze bellen niet terug.
Google geeft verder ook 0 informatie.

Buiten langs gaan, inspreken op de voicemail, aangifte bij politie, negatieve reviews plaatsen op Facebook en Google en mails blijven sturen, is er nog iets dat ik kan doen? Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering. Of heb ik gewoon pech? Ja, ik kan 'n advocaat / deurwaarder inschakelen, maar daar heb ik echt 0 zin in, dat ga ik sowieso niet doen.

Berichten als "je had gewoon slimmer moeten zijn en X moeten doen" zit ik niet op te wachten, theorie wil nog wel 'ns verschillen van de praktijk, en bij kleine(re) bedragen neem je toch iets sneller aan dat het wel goed zit. Dus, hoewel het maar om € 50 gaat, zou ik toch willen kijken wat er mogelijk is.

"Ik heb gewoon pech" is overigens 'n perfect goed antwoord, want ik dénk ook dat ik alles heb gedaan wat ik zou willen doen, maar ben benieuwd of ik wat over het hoofd zie.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Ik moet toch het antwoord geven; je hebt gewoon pech, volgens mij heb je alles al gedaan wat je vindt wat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Toch een keertje langsgaan als je in de buurt bent?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Misschien bevat de domeinnaam van de webshop nog wat gegevens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Aangifte heb je al gedaan?

Je zou dit kunnen melden bij de betaalprovider, bank of hostingpartij. Misschien voelt 1 daarvan zich geroepen om eens te kijken of ze zelf wel contact kunnen krijgen met hun klant en trekken ze de stekker eruit als dat niet lukt. Heb jij niets meer aan maar misschien helpt het andere slachtoffers te voorkomen.

Heb je een rekeningnummer van de tegenpartij, of alleen een tussenrekening van de betaalprovider? In het eerste geval kun je onder voorwaarden bij de bank contactgegevens opvragen, misschien zijn die anders dan wat je nu hebt via de KVK.

[ Voor 32% gewijzigd door Xander op 27-06-2022 13:51 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:43

PB-powell

Mr. Laziness

je had gewoon slimmer moeten zijn en meer onderzoek moeten doen :+

Zonder dollen denk ik dat dit bewijst dat je mens bent en fouten maakt :) iedereen kan tegenwoordig in zo'n scam/nep/slechte webshop trappen. Je kan proberen wat dreigmails te sturen met termijnen erin en anders rechtsbijstand/advocaat/noem maar op in de hoop dat ze bang worden, zij weten ten slotte niet of je wel/niet doorzet. Anders dit zien als (dure) les dat je toch moet blijven opletten. En daarnaast overal waar het kan waarschuwingen achterlaten voor anderen en de instanties waarschuwen waaronder politie, KvK en de bank.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik heb eerder het idee dat dit zo'n webshopje is dat iemand ooit van huis uit heeft opgezet, beetje als uit de hand gelopen hobby, vervolgens loopt het niet, komen er maanden geen bestellingen binnen, en vergeet iemand het, totdat de belastingdienst 'n keer moeilijk gaat doen.

@Xander de bank, betaalprovider en hosting zou ik nog 'n berichtje kunnen sturen. Aangifte geef ik ze eerst nog even de tijd voor, als er geen leveringstermijn is afgesproken, geldt er 'n wettelijke termijn van 30 dagen, dus die moet ik afwachten voordat ik aangifte doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:12:
@Xander de bank, betaalprovider en hosting zou ik nog 'n berichtje kunnen sturen. Aangifte geef ik ze eerst nog even de tijd voor, als er geen leveringstermijn is afgesproken, geldt er 'n wettelijke termijn van 30 dagen, dus die moet ik afwachten voordat ik aangifte doe.
Wat verwacht je precies wat ze kunnen doen? Zijn ze feitelijk partij in deze kwestie behalve dat ze de betaling hebben verwerkt? En dan denk ik nog niet eens aan privacy etc.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 27-06-2022 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
RodeStabilo schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:15:
[...]

Wat verwacht je precies wat ze kunnen doen? Zijn ze feitelijk partij in deze kwestie behalve dat ze de betaling hebben verwerkt? En dan denk ik nog niet eens aan privacy etc.
Ook andere partijen dan de webshop zelf hebben een verantwoordelijkheid (geen aansprakelijkheid) in 't tegengaan van internetoplichting. Voor mij zullen ze niks kunnen betekenen, maar wellicht kunnen ze wel voorkomen dat er meerdere partijen opgelicht worden in de toekomst.

Privacy is geen issue: zij hoeven mij geen informatie te verstrekken, ik verstrek hun informatie en daar ik geen bedrijf ben, heb ik ook geen hinder van de AVG.

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 27-06-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:17:
Voor mij zullen ze niks kunnen betekenen, maar wellicht kunnen ze wel voorkomen dat er meerdere partijen opgelicht worden in de toekomst.
Dat is zo en dat is dan wel erg sociaal van je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 13:31
Heb je al een gewone papieren brief geprobeerd? Misschien komt dat wel aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HetDraakje
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:58
Ardana schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:37:
.....het adres en telefoonnummer opgevraagd en gekregen. Helaas is het adres dik 80 km dwars door Rotterdam weg, dus even langs rijden is geen optie. Ik ken helaas ook niemand die er in de buurt woont.
Wellicht een Tweakers-kennisje vragen om even poolshoogte te nemen op dit adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:25
Als je zegt, het is misschien een klein webshopje met weinig bestellingen, kan het dan ook niet zijn dat de eigenaar van de webshop op vakantie is en dus de mail niet checkt en de telefoon niet opneemt?

Het kan best kwade opzet zijn maar ik vind een week nog wel kort om die conclusie te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-09 02:16
luukvr schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:43:
Misschien bevat de domeinnaam van de webshop nog wat gegevens?
Heb hier nog geen reactie op gezien, als het een .nl domeinnaam is kun je ff kijken op https://www.sidn.nl/whois of daar andere/meer gegevens uitrollen.
...is het adres dik 80 km dwars door Rotterdam weg...
Zo, bij welk navigatiebedrijf werk jij :p

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

Qwerty-273

Meukposter

Stuur anders ook een mailtje naar Boos. Helpt dat op de korte termijn? Nee dat niet. Maar er zijn tal van zulke webshopjes die nog doormodderen terwijl de eigenaar de ene schuld na de andere aflost met nog steeds binnenkomende betalingen, en die weer probeert af te lossen in de toekomst. Een probleem voor later.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:40

H-W

Zijn er misschien meer klanten die deze ervaring recent hebben? Samen optrekken dan, dat geeft een beter resultaat en je hebt samen ook meer slagkracht.
Heeft de huidige eigenaar misschien nog een ander webshop? Dan via die weg proberen contact te krijgen. Je hebt het adres, zit het bedrijf op een bedrijventerrein of in een woonwijk?
En ja, pech heb je zeker, maar als je er nog zin in hebt, zou je er nog achteraan kunnen gaan natuurlijk. Je koopt iets in vertrouwen bij een ondernemer, dan verwacht je ook gewoon je bestelling te ontvangen.
En je hebt het nummer toch? Probeer eens een WhatsApp bericht te sturen, misschien krijg je zo reactie?

[ Voor 16% gewijzigd door H-W op 27-06-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Papieren-brief ga ik wellicht nog proberen, vakantie zou kunnen, maar 'n beetje webshop zet dan op de site dat bestellingen na datum X verstuurd worden. Dat staat er iig niet.

Whois geeft aan dat er 'n @live.nl adres is (met oa. charlene in het mailadres :+ ) en de registrar staat vermeld, met abuse-adres.

Boos ben ik geen fan van, dus ga ik niet doen.

Ik zou niet weten hoe ik in contact kan komen met andere klanten, maar WhatsApp ga ik proberen, die schijnen ze wel te hebben.

Thnx voor de tips iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:05

ITsEZ

parttime all-rounder

Ardana schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:17:
Papieren-brief ga ik wellicht nog proberen, vakantie zou kunnen, maar 'n beetje webshop zet dan op de site dat bestellingen na datum X verstuurd worden. Dat staat er iig niet.

Whois geeft aan dat er 'n @live.nl adres is (met oa. charlene in het mailadres :+ ) en de registrar staat vermeld, met abuse-adres.

Boos ben ik geen fan van, dus ga ik niet doen.

Ik zou niet weten hoe ik in contact kan komen met andere klanten, maar WhatsApp ga ik proberen, die schijnen ze wel te hebben.

Thnx voor de tips iig!
Contact opnemen met de payment provider is vaak de beste optie. Niet alle betaalproviders zijn even lief, maar als je het hele verhaal uitlegt zullen ze op z’n minst navraag doen en eventueel betalingen voor in de toekomst blokkeren https://www.multisafepay.com/support/consumer

What you see is always what you get.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De PNBF regeling kan je op weg helpen:
https://www.consumentenbo...vragen-gegevens-oplichter

De betaalvereniging heeft ook een stappenplan:
https://www.betaalverenig...g/opvragen-naw-oplichter/

Daarna kan je een deurwaarder op ze af sturen.

[ Voor 33% gewijzigd door teacher op 27-06-2022 19:18 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
teacher schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:16:
Daarna kan je een deurwaarder op ze af sturen.
Ze schrijft al dat ze daar geen zin in heeft en voor het bedrag waar het om gaat is dat ook niet echt rendabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
Als je de hele juridisch molen niet wil doorlopen. Dan blijft er denk ik weinig over. Reviews schrijven en overal melden. Vergeet https://www.consuwijzer.nl/ niet. Bij genoeg melding of wanneer ze niets te doen hebben(nooit dus😟). Kunnen zij stappen ondernemen en als ze eenmaal hun focus hebben op je bedrijf ben je meestal flink de Sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tom-Z schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:30:
[...]

Ze schrijft al dat ze daar geen zin in heeft en voor het bedrag waar het om gaat is dat ook niet echt rendabel...
No cure no pay incasso :Y

Maar ik snap het wel, ik heb ook wel eens iets laten schieten waarbij "ppffff can't be bothered" het won van "onrecht!!!!"....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
En dus "yes cure yes pay". Success met een bureau vinden waarbij er onder de steep nog iets overblijft van een hoofdsom van €50. Daarbij mogen ze de schuldenaar maximaal €40 incassokosten in rekening brengen, dus voor dat geld kunnen ze (als je niet zelf in de buidel tast) nooit veel meer doen dan een boos briefje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:40

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik raad aan om even een weekje te wachten, anders komt het een beetje opdringerig over. Gooi het adres eens in Google Streetview, misschien kan je wel een inschatting maken of ze er nog zouden zitten.

Als het bijv. recente foto's zijn met een verhuisbord aan de gevel, of een leegstaand huis, dan kan je weer verder kijken of je het nieuwe adres kan achterhalen, door wat buren te benaderen.

Tja, beetje de technieken van Tros Opgelicht gebruiken, en kijken of ze er nog op dat adres zitten. Misschien kan je wel een vast nummer achterhalen ;).

En ja, ik heb ook wel eens iets besteld bij een vermoedelijke 'zolder dozenschuiver' webshop die niet leverde. Google Streetview kwam bij een kleine bovenwoning uit, en zijn telefoon ging óf over, of ik kreeg een voicemail. Een maand later kreeg ik zonder contact te hebben gehad wel mijn bestelling binnen, en via via een uitleg dat de eigenaar in het ziekenhuis lag, maar inmiddels weer thuis was. Of ik dat nog steeds moet geloven, weet ik niet. Maar de DVD was binnen :P

[ Voor 48% gewijzigd door AW_Bos op 28-06-2022 11:01 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

... Helaas is het adres dik 80 km dwars door Rotterdam weg, dus even langs rijden is geen optie. Ik ken helaas ook niemand die er in de buurt woont. ...
Snap deze zin niet helemaal, is het nou wel in Rotterdam of niet? Anders kan ik even kijken.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:16
d22wth schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:16:
[...]

Snap deze zin niet helemaal, is het nou wel in Rotterdam of niet? Anders kan ik even kijken.
Het is ruim 80km weg, aan de andere kant van Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 09:02
Sir_Lion schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:50:
[...]

Het is ruim 80km weg, aan de andere kant van Rotterdam.
80 kilometer aan weg?

Misschien is dit spreektaal in een bepaald gebied, maar ik snap het ook niet 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:30
80 km weg = de afstand die ik moet reizen is 80 km.

Waarom de andere kant van Rotterdam een probleem is weet ik ook niet, er lopen goede wegen door en rond Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
@Ardana als je via de KVK een adres hebt kun je via aangetekende brief proberen de webshop of eigenaar daarvan in gebreke stellen en verzoeken binnen 14 dagen je geld terug te storten.

https://www.juridischloke...dbrief-ingebrekestelling/

Als ze niet reageren op je andere berichten kan dit nog net een stok zijn waarmee je aangeeft (of in ieder geval dreigt) juridische stappen te gaan ondernemen, misschien is het net voldoende om ze in beweging te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door ImNotnoa op 29-06-2022 09:02 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 19:27

kolderindekop

yeaahhhh

Tja welke kant op als het naar boven is kom je uit in amsterdam daar wil ik wel voor je kijken

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pretouska
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-10 12:06
Het bedrijf waar ik voor werk maakt ook gebruik van Multisafepay.
zakelijk reageren ze altijd heel snel:

MSP kan een geschil openen met de webshop. Als die niet binnen een X dagen met bewijs van levering komt, wordt het geld weer van de rekening afgeschreven.

dus ook als het bedrijf niet reageert kan je daarmee eventueel nog geluk hebben.
https://www.multisafepay.com/nl_nl/support/consument-support

Quote van hun website:
Als u een bestelling heeft betaald die u nog niet heeft ontvangen, raden wij u aan contact op te nemen met de webwinkel waar de bestelling is geplaatst. Mocht u binnen een redelijke termijn geen reactie ontvangen, neem dan contact met ons op.

[ Voor 24% gewijzigd door Pretouska op 29-06-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-10 07:58

Buiten langs gaan, inspreken op de voicemail, aangifte bij politie, negatieve reviews plaatsen op Facebook en Google en mails blijven sturen, is er nog iets dat ik kan doen? Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering. Of heb ik gewoon pech? Ja, ik kan 'n advocaat / deurwaarder inschakelen, maar daar heb ik echt 0 zin in, dat ga ik sowieso niet doen.
Denk wel dat je pech hebt ja. Maar je zou misschien nog even contact op kunnen nemen met de bank waar de betaling naartoe gegaan is. Op je afschrift staat een bankrekening nummer waar je een klacht over kan indienen. Daar krijg je je geld niet mee terug (mogen ze niet), maar als ze niks doen met genoeg klachten voldoen ze wat mij betreft niet aan de zorgplicht.

Ik vond net wel deze link https://www.consuwijzer.n...den/aankoop-niet-geleverd.
Dan mag u de koopovereenkomst ongedaan maken (ontbinden). De verkoper hoeft het product dan niet meer te leveren en u hoeft het niet te betalen. Hebt u (een deel) vooruit betaald? Dan moet de verkoper u uw geld teruggeven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Update: ik heb gister een mail gehad dat ze de bestelling gaan annuleren en het geld terugbetalen. Ik heb alleen nog niks gehad.

Blij met de update, nu afwachten of het geld ook daadwerkelijk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 21:08
Ardana schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:32:
Update: ik heb gister een mail gehad dat ze de bestelling gaan annuleren en het geld terugbetalen. Ik heb alleen nog niks gehad.

Vanaf moment dat hun de PSP opdracht geven duurt dit tussen de 1-3 werkdagen normaal.
Afhangelijk is dan wel of er saldo op staat. want je kan geen negatief saldo hebben bij een PSP.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretouska
Als ik een terug betaling doe via MSP, dan staat het dezelfde dag nog bij de klant op de rekening...
Volgens mij mag ook MSP niet geld vasthouden.

dat er een paar uurtjes of een dag tussen zit, kan ik snappen.
Maar laat je niet afschepen met 48 uur of meer. dat is gewoon laksheid van de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
Pretouska schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:38:
Als ik een terug betaling doe via MSP, dan staat het dezelfde dag nog bij de klant op de rekening...
Volgens mij mag ook MSP niet geld vasthouden.

dat er een paar uurtjes of een dag tussen zit, kan ik snappen.
Maar laat je niet afschepen met 48 uur of meer. dat is gewoon laksheid van de webshop.
Is dat wel zo? Ik huur regelmatig een auto met retour pinnen(dus pas er door en akkoord geven dat ze x bedrag terug storten). En dan duurt het ook 2 a 3 dagen. Zelfde met iets retourneren in de winkel en retour pinnen. Dus ergens zit er een vertraging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretouska
loki504 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:39:
[...]

Is dat wel zo? Ik huur regelmatig een auto met retour pinnen(dus pas er door en akkoord geven dat ze x bedrag terug storten). En dan duurt het ook 2 a 3 dagen. Zelfde met iets retourneren in de winkel en retour pinnen. Dus ergens zit er een vertraging in.
Ik heb ervaring met de betaaldienst Multisafepay.

Over andere betaal diensten kan ik helaas niks zeggen.

Bijna alle webshops en andere betaal diensten bouwen een veiligheid in. (vaak andere afdelingen, te weinig of onervaren personeel etc..
in onze mail staat dat wij binnen 14 dagen om terug te betalen maar in praktijk is dat 9/10 keer binnen 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 13:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Lijkt me dat de benodigde tijd om een terugbetaling uit te voeren zoals altijd van vele factoren kan afhangen. Ja, de MSP kan het onmiddelijk storten, maar als dit van bij een andere bank moet komen en het moet een clearinghouse door dan verlies je tijd. Een betaling die onmiddelijk te zien is, is meestal een betaling waarbij beide partijen dezelfde bank kunnen gebruiken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online

Als ik je goed begrijp hebben ze je verklaring opgevat als de herroeping van een koop op afstand (art. 6:230o BW). Dat kan ook vóór je de gekochte zaak hebt ontvangen.

De verkoper is na de ontvangst van een herroepings-verklaring verplicht om je onverwijld (dus zonder onnodige vertraging) maar uiterlijk binnen 14 dagen terug te betalen (art. 6:230r lid 1 BW).

Meer ter info, dan dat je het gaat afdwingen begrijp ik.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:08
Stond er wel dat het artikel op voorraad was? We zijn pas een week verder he. Maar goed, er zijn heel wat cowboys die simpelweg gewoon niet de levertijd vermelden, kom het ook vaak tegen helaas.

Lijkt namelijk een beetje op irritatie van de verkoper, wij gaan de bestelling annuleren en het geld terug betalen.

Gebruik zelf ook MSP en bij een terugboeking is de retourbetaling de volgende dag weer retour bij de klant.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lijkt me positief . Als ze echt niets zouden gaan doen lijkt een mailtje sturen me ook zo wat.

Ik hoop voor je dat het alsnog goedkomt en je je geld terugziet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:56

Time is the wisest counselor of all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

jdh009

FP ProMod
Kassa, Consumentenbond of Juridisch Loket misschien nog iets als je Boos niets vind?

Edit: Alleen pagina 1 doorgelezen.

Fijn dat er nu contact gemaakt is en iets is toegezegd.

[ Voor 37% gewijzigd door jdh009 op 30-06-2022 00:14 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Het geld is ontvangen. Het product stond op "op voorraad", dus er was niet echt een reden om zo lang te wachten voordat het verzonden zou worden. En zo slecht bereikbaar zijn, helpt ook niet.

Maar goed, eind goed, al goed dus.

Pagina: 1