Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:02
Hallo iedereen,

Ik denk er over om een warmtepomp boiler te gaan installeren, (als onderdeel van een totaal verduurzaming, WP voor verwarming volgt nog, maar heeft pas zin als de vloerverwarming gefixed is) Ik kijk naar de hier bekende atlantic explorer V4 maar ik maak mij nog wat zorgen om 't geluid. De WPB zal in een bijkeuken komen, naast de keuken, maar die keuken is ook zo ongeveer de primaire leefruimte. omdat zo'n WPB toch aardig lang staat te snorren moet 't wel leuk blijven.

Ook wil ik 'm aansluiten op een zonneboiler. Ik ken de berekening dat 't voordelig er is om PV op het dak te leggen en dat een warmtepoint in te sturen, maar het idee om in de zomer grotendeels direct door de zon te verwarmen spreekt mij erg aan, en bovendien komt er op een andere plek (in 't weiland) al genoeg PV, en mag ik van de gemeente maar 1 PV installatie neerleggen. De ruimte is dus "over"

Heeft iemand ervaring met een Atlantic naast een woonruimte? Of met de combi WPB en Zonneboiler?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De duur van verwarmen hangt samen met doeltemperatuur, afkoeling en waar je de lucht van aanzuigt.

Aanzuiging van warmere binnenlucht resulteert in fors mindere looptijden in de winter. Je kan ook plannen dat het apparaat alleen loopt als je slaapt of werkt, is dat wellicht een oplossing?

• overhyped
Wolly schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:37:
De duur van verwarmen hangt samen met doeltemperatuur, afkoeling en waar je de lucht van aanzuigt.

Aanzuiging van warmere binnenlucht resulteert in fors mindere looptijden in de winter. Je kan ook plannen dat het apparaat alleen loopt als je slaapt of werkt, is dat wellicht een oplossing?
Warmere binnenlucht gebruiken is wel een optie, al weet ik niet of dat weer een te hoge invloed heeft op de temperatuur in de ruimtes, maar iets dat uit te vinden is in de praktijk :) Hier werken twee mensen 80% thuis, en ik wil met 't oog op afbouw van 't salderen nu geen installatie ontwerpen die overdag niet aankan wegens te veel geluid.

• Flatisa
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:01
Zoek het EU-energielabel op voor een eerlijke vergelijking van geluid. De V4 maakt 53 decibel geluid en dat is echt niet leuk. Ook vrij zware compressor en veel luchtbeweging. De Calypso, het kleinere broertje, maakt 45 decibel geluid. Maar die heeft dan weer een kleinere compressor en minder luchtbeweging, dus langere opwarmtijd.

Ik heb nu een V3 Atlantic (57 decibel volgens het energielabel) en dat is echt niet te doen. Calypso komt over een paar weken, maar die lijkt op video's al echt veel en veel stiller.

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik heb de Explorer v3 in de bijkeuken staan en ik hoor hem lichtjes omdat ik een ventilatie rooster in de duur heb gemaakt. Draagtijd valt meen en geluid helemaal vind ik persoonlijk

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Flatisa schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:12:
Zoek het EU-energielabel op voor een eerlijke vergelijking van geluid. De V4 maakt 53 decibel geluid en dat is echt niet leuk. Ook vrij zware compressor en veel luchtbeweging. De Calypso, het kleinere broertje, maakt 45 decibel geluid. Maar die heeft dan weer een kleinere compressor en minder luchtbeweging, dus langere opwarmtijd.

Ik heb nu een V3 Atlantic (57 decibel volgens het energielabel) en dat is echt niet te doen. Calypso komt over een paar weken, maar die lijkt op video's al echt veel en veel stiller.
Bij mij staat de V3 in een hokje en dat is meer dan prima te doen zolang je de deur dichthoudt. De ventilator van mijn laptop maakt dan meer herrie.

Een bijkeuken lijkt mij een prima plek, maar mijn definitie van bijkeuken is een kleine ruimte met wasmachine en paar kasten, niet een ruimte waar je lekker gaat ontbijten of de dag doorbrengt.

• overhyped
Wolly schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Bij mij staat de V3 in een hokje en dat is meer dan prima te doen zolang je de deur dichthoudt. De ventilator van mijn laptop maakt dan meer herrie.

Een bijkeuken lijkt mij een prima plek, maar mijn definitie van bijkeuken is een kleine ruimte met wasmachine en paar kasten, niet een ruimte waar je lekker gaat ontbijten of de dag doorbrengt.
Was niet helemaal duidelijk in mijn post zie ik.... De bijkeuken zit met een deur aan de keuken, en de keuken wordt overdag veel gebruikt, zowel om te eten, maar zowel ik als m'n vriendin doen er ook regelmatig even een call als we geen zin hebben om op 't kantoor te zitten :)
Pagina: 1