Wij hebben een paar jaar geleden de omvormer voor de zonnepanelen die in ons dak liggen moeten vervangen. Het nieuwe model is een “GoodWe GW1500-NS”. In bijlage een foto, met de technische specificaties.
:strip_exif()/f/image/06DVHxUPxJtaiwzrVyvzellj.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was mij opgevallen dat de zonnepanelen in het dak al een tijdje in foutmelding stond. Op deGoodWe GW1500-NS inverter, stond op de display "Utility loss" (en in de log vond ik de foutmelding E15 (wat zou staan voor "Vac failure"). In mijn research kwam ik tot de conclusie dat de omvormer niet in contact stond met onze elektriciteitskast?
Bij het openen van de kast werd onmiddellijk duidelijk wat er aan de hand was. De oude “EM10-DIN” module was langs de bovenkant volledig gesmolten! 😮 Je hebt een aantal foto’s in bijlage.
:strip_exif()/f/image/nFwyECZfBgAbG7MliUvND3Rg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bq5aNcjfoUFu9C7tBtR0yTPz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J86FDHziETgo31eNwppaRBXB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l3RIw1bdLrAOfm7rMD3dMMns.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook nog een extra foto toegevoegd van de zekering die (via de “EM10-DIN” module) tussen het onze elektriciteitskast en de omvormer staat; deze lijkt echter volledig in orde.
:strip_exif()/f/image/hHwyrqmYI5B039nFhgeS8YfH.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik het zo snel bekijk, was de “EM10-DIN” module niet sterk genoeg voor deze nieuwe omvormer... en is hierdoor de boel beginnen verwarmen/smelten. 😣
:strip_exif()/f/image/06DVHxUPxJtaiwzrVyvzellj.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was mij opgevallen dat de zonnepanelen in het dak al een tijdje in foutmelding stond. Op deGoodWe GW1500-NS inverter, stond op de display "Utility loss" (en in de log vond ik de foutmelding E15 (wat zou staan voor "Vac failure"). In mijn research kwam ik tot de conclusie dat de omvormer niet in contact stond met onze elektriciteitskast?
Bij het openen van de kast werd onmiddellijk duidelijk wat er aan de hand was. De oude “EM10-DIN” module was langs de bovenkant volledig gesmolten! 😮 Je hebt een aantal foto’s in bijlage.
:strip_exif()/f/image/nFwyECZfBgAbG7MliUvND3Rg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bq5aNcjfoUFu9C7tBtR0yTPz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J86FDHziETgo31eNwppaRBXB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l3RIw1bdLrAOfm7rMD3dMMns.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook nog een extra foto toegevoegd van de zekering die (via de “EM10-DIN” module) tussen het onze elektriciteitskast en de omvormer staat; deze lijkt echter volledig in orde.
:strip_exif()/f/image/hHwyrqmYI5B039nFhgeS8YfH.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik het zo snel bekijk, was de “EM10-DIN” module niet sterk genoeg voor deze nieuwe omvormer... en is hierdoor de boel beginnen verwarmen/smelten. 😣