Graag zou ik jullie expertise willen inroepen voor het volgende:
Één van de aardlekautomaten bij ons thuis is gisteren defect gegaan / of is de beveiliging ingeschakeld.
Situatie:
Bij het inschakelen van de badkamer afzuiging, is de stroom eruit gevallen bij de betreffende groep. Alle aangesloten lampen / installaties gingen kort knipperen en vielen vervolgens uit.
Situatie
- de aardlekautomaat vervangen? Zo ja, door welke? Zie foto's voor de huidige unit.
- of zou de aardlekautomaat nog ok zijn, ondanks dat de testknop nu niet werkt, omdat er nog een lekstroom aanwezig is?
Ik ben nu namelijk op kantoor en wil vanavond aan de slag, maar wellicht handig om onderweg een nieuwe automaat te halen maar daarvoor graag jullie advies welke exact.
Foto's:
:strip_exif()/f/image/HwyR81YG87xgzT2HRukmcdgi.jpg?f=fotoalbum_large)
Één van de aardlekautomaten bij ons thuis is gisteren defect gegaan / of is de beveiliging ingeschakeld.
Situatie:
Bij het inschakelen van de badkamer afzuiging, is de stroom eruit gevallen bij de betreffende groep. Alle aangesloten lampen / installaties gingen kort knipperen en vielen vervolgens uit.
Situatie
- Er is onlangs niks aangepast aan de installatie
- De betreffende groep is uitgevallen
- De schakelaar van de aardlekautomaat was nog omhoog
- De testknop werkt niet meer bij de betreffende groep, nog wel bij de andere groepen
- De algehele elektrische installatie thuis had het gisteren wel zwaar te voorduren, op het zelfde moment stond de auto aan de lader, droger stond aan, vaatwasser stond aan. Het was ook vrij warm in de meterkast. De Unifi UDM was ook behoorlijk aan het stoken.
- Ventilatie badkamer defect? Veroorzaakt een te hoge lekstroom?
- Een andere lekstroom aanwezig in de badkamer groep?
- De meterkast had het zwaar te voorduren + warmte ontwikkeling heeft ervoor gezorgd dat de alamat defect is gegaan?
- de aardlekautomaat vervangen? Zo ja, door welke? Zie foto's voor de huidige unit.
- of zou de aardlekautomaat nog ok zijn, ondanks dat de testknop nu niet werkt, omdat er nog een lekstroom aanwezig is?
Ik ben nu namelijk op kantoor en wil vanavond aan de slag, maar wellicht handig om onderweg een nieuwe automaat te halen maar daarvoor graag jullie advies welke exact.
Foto's:
:strip_exif()/f/image/HwyR81YG87xgzT2HRukmcdgi.jpg?f=fotoalbum_large)