Toon posts:

Blauw scherm door geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik 128 Mb Pc133 geheugen heb gekocht (naast de 128 Mb Pc133 die ik al had) geeft mijn BIOS aan dat ik 384 Mb geheugen heb (da's 128 meer dan ik heb, dus) de 2 reepjes zijn identiek, en in een andere PC worden de waardes wel goed weergegeven.
Op zich is dit niet hinderlijk, maar de laatste tijd krijg ik steeds meer blauwe schermen met een uitzondering lijkende op:
uitzonder 0E (Nul-E) op 0028:xxxxxxxx in VxD Vcache vanaf 0028:xxxxxxx in VxD Vfat

Na onderzoek op de Microsoft site, blijkt dat uitzondering 0E vaak voorkomt met slecht geheugen.
Bij mij lijkt me dat vrij logisch op het moment dat windos het geheugen aanroept boven de 256 MB (wat ik dus niet heb)
Kent iemand dit probleem?? of weet je een oplossing?? ik zou het graag van je horen.

Verwijderd

probeer wat snelheden uit in je bios, misschien helpt het wat :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, alleen start Windos dan helemaal niet meer!

Verwijderd

Topicstarter
ook microsoft's knowledge base en de MSI site helpen me niet echt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Op zondag 26 augustus 2001 11:04 schreef Cyberneer het volgende:

Op zich is dit niet hinderlijk, ...
Nou, als je BIOS 't spul al niet goed herkent weet je zeker dat je problemen kunt verwachten. Dus enorm hinderlijk me dunkt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb ook blauwe schermen gehad door het geheugen.
Mijn geheugen kwam wel door de bios (ook de hoeveelheid klopte), maar bij elk programma dat ik starte hing ie zich op, het bleek dus toch gaar te zijn.
Iemand had me op het programma "memtest" gewezen, moet
vast wel hier ergens te vinden zijn...

succes

Verwijderd

Topicstarter
Mijn BIOS heb ik geflashed naar V2.9 (da's de nieuwste) en de VIA 4in1 (v4.32) zijn ook bijgewerkt, zonder resultaat!
Is er niet een manier om het gebruik van het geheugen te beperken??

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 16:58

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

je kan ook het geheugen terugbrengen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 22:57 schreef FrankGuthrie het volgende:
je kan ook het geheugen terugbrengen.
Lijkt me ook, gewoon terug met die zooi.
(Als je nog wil testen, even een Dos flopje maken, met himem erop - staat wel ergens in de Windows dir -. Of als je Win98 hebt, booten in safe mode, dan test himem ook je geheugen).

Verwijderd

Okay, hele domme vraag: heb je ze wel in bank 1 en 2 gepropt en niet per ongeluk eentje verkeerd geplaatst ofzow?

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op maandag 27 augustus 2001 09:48 schreef PARENA het volgende:
Okay, hele domme vraag: heb je ze wel in bank 1 en 2 gepropt en niet per ongeluk eentje verkeerd geplaatst ofzow?
Maakt dat uit dan? Volgens mijn opstartschermpie heb ik mijn geheugen ook in bank 2 en 3 zitten :? Een vriend van me heeft hetzelfde probleem gehad (met de blauwe schermen). Heeft allerlei geheugen geprobeerd, maar uiteindelijk bleek dat een nieuw moederbord de oplossing gaf.
succes! :)

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuw mobo??
ik hoop het niet, deze is namelijk net nieuw :)

Ik ga met de HCC (of eerder) wat meer geheugen kopen, en tot die tijd leef ik maar met de weinige fouten die ik kreeg (hoewel elke fout een fout te veel is)

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen zit in bank 1 en 2 (heeft ook in 2,3 en 1,3 gezeten, helpt nix)

Verwijderd

Topicstarter
....het is alleen maar erger aan het worden!!!
Outlook en Explorer kappen er steeds mee, en geheugentestproggies stoppen ermee zodra ze de niet-bestaande 128Mb proberen te peilen!
Ben ik dan de enige die hier last van heeft??

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

En wat als je er maar 1 DIMMetje in stopt dan? Kan je precies zien welke kapot is enzo, en die terugbrengen, want dit is natuurlijk knudde met een rietje.

Je kan eventueel wel het geheugen in Windows (98/SE)verminderen door 'msconfig' te starten (in start/uitvoeren...), dan op 'geavanceerd' klikken, en daar kan je het geheugen limiteren tot de gewenste hoeveelheid. En dan maar duimen dat het 'spookgedeelte' zich niet tussen de eerste 128MB en de laatste 128MB zit. :P

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Pagina: 1