Toon posts:

Problemen met Athlon 1333 pc of niet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Keb gisteren ook al een topic gepost over de hitte van mijn pc maar nu zijn er volgens mij nog meer problemen,

Mijn specs:

Athlon 1333@[1.75V(klopt dit)
Asus A7V 133 Moederbord
512 MB
Geforce 3 Leadtek
Noisecontrol Silverado koeler

Ten eerste als ik de kast en de verwarming aanraak krijg ik een schok,moederbord gewoon goed met de afstandhouders in de kast geinstalleerd.

Met het programma Asus Prob ,die ik bij het mobo heb gekregen is de temperatuur nu na een paar minuten al gestegen tot 68 graden(kan het koelblok van de Silverado nog wel vasthouden,temperatuur lijkt me niet echt lekker,ookal is het warm tis wel een koeler van 159 piek dus moet ie wel onder de 60 graden kunnen)

Waar zit die sensor voor de proc??,klopt ie wel??

Ook zegt het prgramma soms gewoon tijdens internet dat er een van de 2 cpu koelers uit is gevallen,ik zet dan snel de pc uit om te voorkomen dat die proc doorbrand en voel dus niet of ie draait of niet.

Tijdens spellen gaat de temperatuur ook niet omhoog,hij blijft dan op 68 of nu 66 graden staan,SiSoft Sandra geeft trouwens 60 graden aan,

Waarom is die Asus socket een slag gedraaid in vergelijking met andere moederborden,nu blaast de koeler alle hete lucht over de agp/pci kaarten en dat is denk ik ook niet zo lekker voor mijn Geforce 3.

BvD Shaggy

Verwijderd

De censor zit onder de processor en klopt normaal gesproken niet, d.w.z. hij geeft minder warm aan dan dat de core daadwerkelijk is (scheelt 5 tot 20 gr) !

Als je een 1333 op 1.75 volt (je hebt een oud model, want AMD heeft er 1.8 volt van gemaakt voor stabiliteit) hebt staan en je koelt 'm goed (Goede koeler+pasta / goede luchtstroming in de kast) moet je 'm zelfs met dit weer onder de 60 gr kunnen houden...

Mijn 1.4GHz(10.5x133 1.8V) is nu 53 gr. met extra 90mm fan in de kast!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Sisoft staat 1,82 Volt,maar in de bios staat 1,75 Vcore,hij is trouwens wel stabiel

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dat je een schok krijgt komt doordat je je pc niet in een geaard stopcontact heb zitten gebruik nooit je pc in een ongeaard stopcontact doe je het toch dan zal er minstens 110 volt op de buitenkant van je pc komen te staan dit is normaal daar er een netfilter in elke voeding zit die niet werkt als je je voeding niet in een aarde stopcontact heb zitten.

dit geld voor alle rand apparaten waar std een randaarde stekker aan zit.

Verwijderd

Topicstarter
Zit in een geaard stopcontact :?

• sharkzor
  • Laatst online: 26-08 15:15
ik krijg ook altijd een schok als ik m'n kast + verwarming aanraak. niet allebij aanraken dus :D
heeft geloof ik iets te maken met of je een geaard stopcontact heb of niet.

• jurri@n
  • Laatst online: 24-08 17:28
'k weet dat de Asus A7A266 een bugje in de BIOS-software heeft waardoor de temp niet helemaal klopt (in ieder geval begint 'ie te vrieg met z'n alarm)...

mogelijk dat dat bij jouw mobo ook zo is? ff de nieuwste BIOS-software erin flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 11:26 schreef jurri@n het volgende:
'k weet dat de Asus A7A266 een bugje in de BIOS-software heeft waardoor de temp niet helemaal klopt (in ieder geval begint 'ie te vrieg met z'n alarm)...

mogelijk dat dat bij jouw mobo ook zo is? ff de nieuwste BIOS-software erin flashen.
Als ik de bios update download van de Asus site staat er een of ander vaag fax bestand in,van 10kb wie heeft er misschien een goede link,

Verwijderd

ik d8 mn pc ook op een geaard stopcontact te hebben,maar was dus niet zo (alleen een geaard stekkerblok)
ik zou voor de zekerheid ff dat stopcontact openmaken
dit komt echt omdat ie niet geaard is

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 11:30 schreef Meth het volgende:
ik d8 mn pc ook op een geaard stopcontact te hebben,maar was dus niet zo (alleen een geaard stekkerblok)
ik zou voor de zekerheid ff dat stopcontact openmaken
dit komt echt omdat ie niet geaard is
Aha mijn stopcontact is ni geaard maaar met stekkerdoos wel,klotezooi heb in mijn hele kamer geen geaard contact

Verwijderd

Topicstarter
Weer effe die bios gedownload en hij is nog steeds,een faxweergave bestand van 10kb :?

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Hoe warm wordt je kast dan van binnen..?

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nu open en het moederbord is 49 graden ,volgens AsusProb,sisoft is ook 49

Maar AsusProb geeft voor de proc 69 en SiSoft 60

Met spellen ,Q3 .Cs gaat de temp gelukkig niet hoger

Verwijderd

Topicstarter
Die site van Asus vind ik kats onoverzichtelijk wie kan mij helpen en de bestanden die ik nodig effe linken ofzo....

Heb hiervoor alleen maar Msi mobos gehad dus..volgens mij heb je meer prgramma's nodig om je biosje te flashe

BvD Shaggy

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ook de floppy's ,ide kabels ,hd's en pci kaarten zijn errug heet, :(

Morgen toch maar effe naar een pc winkeltje brengen :( voordat ie straks helemaal naar de klote gaat

Verwijderd

Ter vergelijking, mijn Asus Probe 2 specs:
cpu temp: 55C
mb temp: 45C
cpu fan speed: 4650 rpm (cooler master EP5-6I11)
vcore: 1.744
Ik moet er wel bij zeggen dat ik dmv 3 extra casefans m'n systeemkast van wat meer 'koele' lucht en afvoer van warme lucht voorzie dan standaard het geval is...
Ik onderschrijf dat de cpu temp meting behoorlijk vals kan zijn, aangezien m'n vorige koeler (superorb) niet boven de 50C aangaf, maar wel m'n systeem instabiel maakte omdat m'n cpu te heet werd?!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit zijn wel redelijk hoge temperaturen. De sensor bij het A7V133 zit in de socket, maar dan op het board gesoldeerd. Hij komt dus niet echt in de buurt van de onderzijde van je cpu, maar meet de lucht temperatuur in het kleine vierkantje onder je cpu. Dit is dus inderdaad niet superdeluxe realistisch. Toen ik dit board dus had met een 1200 AXIA liep ie op 1500 met een ALPHA PEP66T en 2 delta hp fans en werd nooit warmer dan 43 graden. Het is dus wel mogelijk om goed te koelen. Met mijn huidige configuratie (Zie sig.) kom ik op 1632mhz met 1.85v niet hoger dan 48 (met een koe gemeten na een uur) en dan heb ik het over nu gemeten met dit weer van 32 graden hier in Limburg.
Mainboard temperatuur is nu met dit weer 30graden en cpu idle is 35graden. Voor mij is er geen betere koeler dan de swiftech mc462-a. Nu zullen er weer mensen zeggen dat dit herrie maakt. Dit valt dus in vergelijking met 60mm delta fans heel erg mee. Maar een rheostat doet wonderen en je kunt je toerental zo regelen van je fan. (De fan doet standaard al 80CFM, dus een beetje minder boeit niet zoveel.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Op zondag 26 augustus 2001 11:42 schreef Shaggy16 het volgende:
Hij staat nu open en het moederbord is 49 graden ,volgens AsusProb,sisoft is ook 49

Maar AsusProb geeft voor de proc 69 en SiSoft 60

Met spellen ,Q3 .Cs gaat de temp gelukkig niet hoger
Als je mobo 49 graden is, en je cpu 69, dan is je cpu-koeler wel goed.. +/- 20 verschil met mobo.. Allen is je kast van binnen véél te heet.. Als ik jou was zou ik daar wat extra koeling instoppen..
Pagina: 1