Kleine versterker (met BT)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:12
Graag zou ik mijn Scandyna the drop" opnemen in het interieur (ze staan stof te happen op zolder 🫣) Mijn vrouw heeft me een lambrisering laten bouwen in huis en daar wil ik graag een kleine receiver op plaatsen. De lambrisering is maar 22 cm diep dus dat wordt pittig.

Optie 1:
Een mini-receiver (oa. denon-ceol-rcd-n10-muzieksysteem-met-streaming)

Echter ben ik er geen tegengekomen die zou passen en deze optie is best prijzig.

Optie 2:
Een buizen versterker
Deze vallen kleiner uit maar heb ik nul ervaring mee en ben ik duidelijk niet in staat een keuze te maken. Ik zou graag wat richting krijgen of dit een reële oplossing is.

Optie 3:
Maximaal klussen. Een versterker wegmoffelen in de lambrisering met eventueel een BT ontvanger. Zou ik daar een auto versterker oid voor kunnen gebruiken?

Zoals valt te lezen hoe ik weinig ingangen te hebben en is een beetje spotify afspelen de enige eis. Puur audiofiel is dus ook absoluut geen noodzaak. Als het gewoon lekker (puur) klinkt is het al snel goed. Budget is in dit stadium niet geheel relevant maar laten we voor het gemak maar Max 500€ aanhouden.
Maten van de lambrisering zijn: 500lang * 90hoog * 22diep. Echter kan ik maar op 1 plek in de lambrisering komen via een relatief klein stekker gat.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:10
Je kan een mini- of microset kopen. De luidsprekers die er bij zitten, zet je op zolder om stof te happen en je sluit de Scandyna's aan op de receiver.
Of zoiets tweedehands op de kop tikken, maar dan zit er w.s. geen bluetooth op.
Je moet wel opletten dat er gewone luidspreker aansluitklemmen op zitten en geen merkgebonden stekkers. Anders moet je die weer gaan overzetten.
Verder moet de impedantie een beetje kloppen. De Scandyna's zijn 4 Ohm. De versterker moet daar wel mee om kunnen gaan of er moet een impedantie schakelaar tussen.

Autoradio zou kunnen, maar daar komt nog wel een 12 V voeding bij van voldoende vermogen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Lynx schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:57:
Optie 1:
Een mini-receiver (oa. denon-ceol-rcd-n10-muzieksysteem-met-streaming)

Echter ben ik er geen tegengekomen die zou passen en deze optie is best prijzig.
T-Amp met Bluetooth, Google en gij zult vinden. Of zoek binnen GoT op iets als "S.M.S.L". Geloof dat de "SA300", een vaak voorbij gekomen optie is die voldoet aan jouw eisen. Ook qua formaat. Andere opties bij dit merk, of andere, zijn ook mogelijk.

Verder kleine schop naar Consumentenelektronica Koopadvies: AUD > CEK

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 27-06-2022 00:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geen buizen in ieder geval als je eis is dat het zuiver gaat klinken, die hebben veel te weinig vermogen (als je het klein en betaalbaar wilt) en zullen snel vervormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
Sa 300 staat op de shortlist. Lijkt me idd een geschikte optie. Helaas niet vergelijkbaar met m'n Pioneer A9 maar dat moet ik er maar bij nemen.

Bovenaan de lijst staat nu de Auna CD608:
https://www.amazon.nl/-/e...tZT1zcF9waG9uZV9kZXRhaWwy

Los van alle opgeblazen specs, bied het wel de meeste flexibiliteit en de juiste diepte. Reden om hier niet mee verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Lynx schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:01:
Los van alle opgeblazen specs, bied het wel de meeste flexibiliteit en de juiste diepte. Reden om hier niet mee verder te gaan?
Hoe zeker ben je van de juiste diepte? Ik vraag me af of de terminals aan de achterzijde van de genoemde Auna mee zijn genomen. Mocht het wel van voor toch achter gemeten zijn heb je nul ruimte over voor een stekker die net wat langer is of mocht bijvoorbeeld je speakerdraad wat stugger zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
Eens, er kan een paar centimeter overstek zijn. 90gr banaan pluggen zal al iets schelen maar het is de grens opzoeken. Echter deze bied dermate veel meer dan de sa300 dat het proberen waard zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar zou zoiets als en NAD Amp 1 niet passen? Behoorlijk compact, met Chromecast ondersteuning en afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
Goed apparaat maar met 25cm wel te diep. Zeker als je de bekabeling ook nog meeneemt. Ook een enorm prijsverschil overigens 😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier staat wel wat leuks: https://aartjan.nl/blog/buizenversterker/
Voldoet volgens mij volledig aan je eisen en ziet er nog mooi uit ook.
Weet alleen niet of er ook remote op zit en of dat een vereiste van je is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 10:38
Ik heb sinds een week een arylic A30 aan een paar minipods hangen. Dat werkt prima. Zou ook bt moeten hebben maar die heb ik nog niet gebruikt. Sowieso zit er wel AirPlay en spotify connect op, wat ik persoonlijk eigenlijk fijner vindt.

Ding is tiny en er zit ook een afstandsbediening bij als je dat fijn vindt. App werkt vooralsnog ook wel aardig. Kun je je favo internet radiozenders in opslaan en zo.

Ik heb een buizenversterker in de woonkamer staan maar daar zou ik voor dit soort toepassingen niet aan beginnen geloof ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Charly op 27-06-2022 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:08
Heb zelf een Fosi Audio BT20A, iets groter als een pakje sigaretten en geluid doet niet onder voor andere versterkers. Heb zelf wel een wat zwaardere voeding erbij gekocht voor wat meer headroom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
Er gaat werkelijk een hele wereld voor me open 😂. Dank allen 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 21:15
Ik heb een LOXJIE A30. Zeer tevreden over.
Krijgt ook een goede recensie op
https://www.audiosciencer...0-amplifier-review.17547/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:26:
Hier staat wel wat leuks: https://aartjan.nl/blog/buizenversterker/
Voldoet volgens mij volledig aan je eisen en ziet er nog mooi uit ook.
Weet alleen niet of er ook remote op zit en of dat een vereiste van je is :)
Weer het standaard blabla over de D/A converter die gebruikt is. Maar dat zegt net zoveel over de prestaties als de kleur van het apparaat. Verder vraagt OP naar een zuiver geluid, en dan zal je sowieso niet naar buizen moeten kijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:14
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:14:
[...]

Weer het standaard blabla over de D/A converter die gebruikt is. Maar dat zegt net zoveel over de prestaties als de kleur van het apparaat. Verder vraagt OP naar een zuiver geluid, en dan zal je sowieso niet naar buizen moeten kijken ;).
Aartjan is leuk voor de lol, maar je moet het niet te serieus nemen :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:15:
Geen buizen in ieder geval als je eis is dat het zuiver gaat klinken, die hebben veel te weinig vermogen (als je het klein en betaalbaar wilt) en zullen snel vervormen.
Sorry maar dit slaat nergens op. Er zijn zeer goede buizenversterkertjes te vinden met bijvoorbeeld de 6L6, EL34 of 6V6 buis die deze speakers prachtig kunnen aansturen. Je zou eens kunnen kijken voor een chinees buizenbakje of als je handig bent, koop je een bouwpakketje.

Een buizenbakje heeft (vind ik) buiten de typische klank die ik super vind, ook een esthetisch voordeel als je hem kwijt kunt in het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThAZiP schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:43:
[...]

Sorry maar dit slaat nergens op. Er zijn zeer goede buizenversterkertjes te vinden met bijvoorbeeld de 6L6, EL34 of 6V6 buis die deze speakers prachtig kunnen aansturen. Je zou eens kunnen kijken voor een chinees buizenbakje of als je handig bent, koop je een bouwpakketje.

Een buizenbakje heeft (vind ik) buiten de typische klank die ik super vind, ook een esthetisch voordeel als je hem kwijt kunt in het zicht.
Je vergeet echter dat hij om zuiver geluid vraagt, dat ga je er daar niet uit krijgen als je ook nog voldoende vermogen wil. Maar goed, ik ben zelf meer geïnteresseerd in hifi maar kan goed begrijpen dat niet iedereen op zoek is naar hifi bij het uitzoeken van een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:28:
[...]

Je vergeet echter dat hij om zuiver geluid vraagt, dat ga je er daar niet uit krijgen als je ook nog voldoende vermogen wil. Maar goed, ik ben zelf meer geïnteresseerd in hifi maar kan goed begrijpen dat niet iedereen op zoek is naar hifi bij het uitzoeken van een versterker.
Ik snap werkelijk niet waar jouw opvatting dat een (kleine) buizenversterker geen "zuiver" geluid kan weergeven op gebaseerd is. Enige wat k vermoed is dat je geen ervaring hebt met dergelijke versterkers. Ben nu temeer benieuwd wat jij onder "hifi" en "zuiver" verstaat. Maar goed, das offtopic.

Uit ervaring met meerdere solid sate, klasse D, hybride en volledige (klasse A) buizenversterkers weet ik vrij zeker dat er erg mooie combinaties te maken zijn met deze speakers voor relatief weinig geld. Helemaal op de occasionmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ThAZiP schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Ik snap werkelijk niet waar jouw opvatting dat een (kleine) buizenversterker geen "zuiver" geluid kan weergeven op gebaseerd is. Enige wat k vermoed is dat je geen ervaring hebt met dergelijke versterkers. Ben nu temeer benieuwd wat jij onder "hifi" en "zuiver" verstaat. Maar goed, das offtopic.
Ik weet niet hoe je hifi anders kan opvatten dan als high-fidelity. Dus de fouten die, in het geval van een versterker, tijdens het versterken plaatsvinden moeten buiten de gehoorgrens liggen. Jouw voorkeur gaat uit naar situaties waarbij de fouten tijdens versterking hoorbaar zijn. Wat prima is, maar niet wat TS zoekt.
Uit ervaring met meerdere solid sate, klasse D, hybride en volledige (klasse A) buizenversterkers weet ik vrij zeker dat er erg mooie combinaties te maken zijn met deze speakers voor relatief weinig geld. Helemaal op de occasionmarkt.
Dat is zeker waar, maar TS zoekt een zuiverere versterker en dan ben je beter af met een klasse A/AB/D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:14:
[...]

Weet ik, maar er stonden wat producten gelinkt die aan de vraag van TS voldeden. EN ik zat op mijn telefoon en had weinig zin om al die linkjes individueel te kopieren :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Inmiddels de LOXJIE A30 besteld om te proberen. Mocht dit het niet zijn probeer ik de sa-300. Update volgt asap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

@Lynx Jammer dat ik dit topic te laat zie, maar anders was de Topping MX5 voor € 299,- een zeer serieuze kandidaat geweest. Slechts 14,4cm diep en met Bluetooth, ingebouwde DAC en hoofdtelefoon aansluiting.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lynx schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:16:
Inmiddels de LOXJIE A30 besteld om te proberen. Mocht dit het niet zijn probeer ik de sa-300. Update volgt asap.
Goede keuze, maar test vooral of het hard genoeg gaat. Een gebrek aan vermogen is vaak een probleem bij deze kleinere goedkopere versterkers (en als je dat vergelijkt tussen versterkers let dan vooral op bij welke vervorming ze hun vermogens rapporteren). Qua DA conversie en hoofdtelefoonversterker is het gewoon goed en transparant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
Bizar dat het met zo'n klein apparaatje kan tegenwoordig. Weggemoffeld in een hoekje 😂. Nog ff netjes neerzetten en kabels opruimen en dan ben ik wel in m'n nopjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSi0RJHJcXy_N793l0Qt-MdZPbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHWt7e2BRxjVmuOS8sn8y7yD.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1