Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een nieuw systeem bouwen voor een puber die ook af en toe wat filmpjes monteert, maar geen grote renderings doet. Verder wil hij vooral de nieuwere spellen spelen (ook in de toekomst). RTX3080 is nu nog wat te hoog gegrepen. Hij gamet nu op een budget laptop. Verder is bling-bling (leds) belangrijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1350 ongeveer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem een monitor, toetsenbord en muis mee. Worden in de toekomst geupgrade.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand bij elkaar geharkt in pricewatch en gebruik gemaakt van de BBG:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behalve leds geen specifieke eisen. Zijn vader (niet ik) wil graag gesteld staan voor de toekomst en met het oog daarop wil hij een I7 (hoewel de huidige gebruikseisen gemakkelijk met een I5 zouden kunnen volgens mij). Daarnaast gekozen voor een 1700 socket; gezien de toekomst.
Ga je overklokken?
In principe niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd of de bovenstaande lijst compatible is, misschien nog wat tips voor alternatieven.
Een nieuw systeem bouwen voor een puber die ook af en toe wat filmpjes monteert, maar geen grote renderings doet. Verder wil hij vooral de nieuwere spellen spelen (ook in de toekomst). RTX3080 is nu nog wat te hoog gegrepen. Hij gamet nu op een budget laptop. Verder is bling-bling (leds) belangrijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1350 ongeveer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem een monitor, toetsenbord en muis mee. Worden in de toekomst geupgrade.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand bij elkaar geharkt in pricewatch en gebruik gemaakt van de BBG:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700F Boxed | € 355,51 | € 355,51 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 EAGLE OC 12G (rev. 2.0, LHR) | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 850 - V2 - Full Modular | € 97,90 | € 97,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 88,95 | € 88,95 |
| Totaal | € 1.347,07 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behalve leds geen specifieke eisen. Zijn vader (niet ik) wil graag gesteld staan voor de toekomst en met het oog daarop wil hij een I7 (hoewel de huidige gebruikseisen gemakkelijk met een I5 zouden kunnen volgens mij). Daarnaast gekozen voor een 1700 socket; gezien de toekomst.
Ga je overklokken?
In principe niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd of de bovenstaande lijst compatible is, misschien nog wat tips voor alternatieven.