iPhone 13 pro, 14 of 14 pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-06 21:34
Advies gevraagd

Na 10 jaar Samsung wil ik naar apple switchen. Na MacBook pro, iPad pro 2020, iPad 2018, Apple tv 4k en mijn vrouw heeft iPhone 12 lijkt het me handig om te switchen.

De vraag is welke zal ik kopen. Wachten op 14 of nu nog 13 pro kopen? Prijzen gaan volgens expert voor de iPhone 13 pro omhoog. iPhone pro 14 lijkt me na eerste geruchten te duur met 1290 euro. 14 normaal heeft dan dezelfde Notch als iPhone 13 pro maar geen 120 Hz scherm.

Blijft moeilijke beslissing

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bjornricardo33 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:19:
Advies gevraagd

Na 10 jaar Samsung wil ik naar apple switchen. Na MacBook pro, iPad pro 2020, iPad 2018, Apple tv 4k en mijn vrouw heeft iPhone 12 lijkt het me handig om te switchen.

De vraag is welke zal ik kopen. Wachten op 14 of nu nog 13 pro kopen? Prijzen gaan volgens expert voor de iPhone 13 pro omhoog. iPhone pro 14 lijkt me na eerste geruchten te duur met 1290 euro. 14 normaal heeft dan dezelfde Notch als iPhone 13 pro maar geen 120 Hz scherm.

Ja lastig. Als je wacht op het volgende kun je bezig blijven maar de release van de volgende generatie is natuurlijk wel erg dichtbij.

Persoonlijk zou ik niet voor een 14 gaan over een 13 Pro. De 14 lijkt een zeer marginale update te worden en de “spannende” zaken komen alleen naar de pro.

Dus als dat je afweging is dan zeker voor de 13 pro gaan. Dan heb je 120Hz, de extra camera en de naar mijn (en vele) mening mooiere bouw kwaliteit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41
Moeilijk kiezen als iets nog niet is aangekondigd. Je weet namelijk niet waartussen je kiest. Dus de vraag die je je nu moet stellen is; heb je nu meteen een nieuwe telefoon nodig?

Als het antwoord ja is dan koop je de iPhone 13 Pro en weet je precies wat je krijgt.

Als het antwoord nee is dan kun je overwegen te wachten tot de officiële aankondiging en dan een beslissing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:09
Ik ben eigenlijk van plan een iPhone 14 te gaan kopen tzt, maar ben er ook een beetje huiverig voor. Als ik zie wat er met de MacBook air prijzen gebeurd is en de geruchten over de 14, dan twijfel ik.
Ik geef helemaal niks over het 'notch' gerucht, ik ben geen fan van gaten in mijn scherm. Maar als de 14 gewoon een iets snellere 13 voor veel meer geld gaat worden, dan word ik daar niet enthousiast van. En bij de pro's vind ik de extra's het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PrimusIP schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:34:
Ik ben eigenlijk van plan een iPhone 14 te gaan kopen tzt, maar ben er ook een beetje huiverig voor. Als ik zie wat er met de MacBook air prijzen gebeurd is en de geruchten over de 14, dan twijfel ik.
Ik geef helemaal niks over het 'notch' gerucht, ik ben geen fan van gaten in mijn scherm. Maar als de 14 gewoon een iets snellere 13 voor veel meer geld gaat worden, dan word ik daar niet enthousiast van. En bij de pro's vind ik de extra's het geld niet waard.
Alles wordt duurder, met deze inflatie lijkt het mij onrealistisch om te verwachten dat de nieuwe toestellen niet duurder gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:40
Volgende maand is Amazon Prime, misschien kun je voor een leuke prijs een iPhone 13 (Pro) kopen.

Amazon Prime dagen zijn op 12 en 13 Juli

Ook hier kun je kijken voor een leuke aanbieding: https://nl.pepper.com/groep/iphone-13

[ Voor 24% gewijzigd door TechFox op 27-06-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:43
Ik haak ook ff in op jouw opgezette topic. Ik heb een iPhone 12 mini. Ik had nog nooit een 120Hz scherm in mijn handen gehad en.. tja, dit verandert toch wel alles voor mij. Je raadt het al, ik ga toch over naar een pro toestel. Heb wat onderzoek gedaan en ook ook de toestellen in mijn handen gehad en kwam tot de conclusie dat zowel de Pro als de Pro Max voor mij kunnen werken. Dus het wordt denk ik wel een Max versie.

De 13 pro series is eigenlijk al overkill voor bijna alle mensen. Zelfs voor mij die graag fotos maakt en filmt. Dus ik hoef niet per se te wachten op de 14 pro.
De camera’s zijn al tijden gewoon erg goed op den iPhones, dus dat zit wel goed. Het gaat mij dan enkel om 120Hz en ProRaw.

Ik denk dat ik voor de 13 Pro Max ga, want de 14 series zal waarschijnlijk weer wat duurder worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Donstil schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:05:
[...]

Alles wordt duurder, met deze inflatie lijkt het mij onrealistisch om te verwachten dat de nieuwe toestellen niet duurder gaan worden.
Ik verwacht ook wel iets. Ik hoop alleen niet op een idiote geld sprong zoals tussen de M1 en de M2 MacBook Air. Dat is geen 9% inflatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
4acesNL schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:24:
Ik haak ook ff in op jouw opgezette topic. Ik heb een iPhone 12 mini. Ik had nog nooit een 120Hz scherm in mijn handen gehad en.. tja, dit verandert toch wel alles voor mij. Je raadt het al, ik ga toch over naar een pro toestel. Heb wat onderzoek gedaan en ook ook de toestellen in mijn handen gehad en kwam tot de conclusie dat zowel de Pro als de Pro Max voor mij kunnen werken. Dus het wordt denk ik wel een Max versie.

De 13 pro series is eigenlijk al overkill voor bijna alle mensen. Zelfs voor mij die graag fotos maakt en filmt. Dus ik hoef niet per se te wachten op de 14 pro.
De camera’s zijn al tijden gewoon erg goed op den iPhones, dus dat zit wel goed. Het gaat mij dan enkel om 120Hz en ProRaw.

Ik denk dat ik voor de 13 Pro Max ga, want de 14 series zal waarschijnlijk weer wat duurder worden.
Let er dan wel even op dat als het je naast ProRaw eventueel ook om ProRes gaat je een 256 GB versie neemt. Anders ben je in resolutie gelimiteerd door de snelheid van de opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Daar was ik mij inderdaad van bewust. Ik had dus al 256gb in mijn hoofd. Maar bedankt voor het melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvmullem2001
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-05-2023
Het is denk ik vooral afhankelijk van hoe belangrijk je het zelf vindt dat je met het nieuwste rondloopt. Als je de 14 pro te duur vind dan zou ik zelf de 13 pro verkiezen boven de 14, zeker met camera opties en 120Hz scherm. de 14 pro komt historisch gezien niet veel waarde bij, die laten ze denk ik over aan de "IPhone 15". hooguit een corrigering op de inflatie en dollar/euro koers, Maar dit doen ze meestal pas na de feest dagen (februari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik ben voor de 13 Pro gegaan. Deze heb ik eergisteren gekocht via MP voor 925 nieuw in doos. Puur omdat ik verwacht dat de 14 Pro geen grote wijzigingen met zich mee gaat brengen.

Wat ik verwacht van de 14 Pro:

Always on display
Betere camera
Notch die weg is
En miscshien kleine aanpassingen zoals andere modem.

Voor mij allemaal geen noemenswaardige dingen. Wel wordt de prijs duurder. Maar misschien ditchen ze de 128GB model. (Specualtie) en wordt het instappen met 256GB. Zodat je altijd ProRaw heb.
En de 14 Pro's blijven volgens mij met 6GB RAM uitgerust. Dus dat is ook geen reden om te wachten op de 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Voor mij ook dezelfde reden waarom ik voor de 13 pro (Max) 256gb ga. En waarschijnlijk stap ik toch weer over volgend jaar of jaar daarop als ze met usb-c komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik vind het wel fijn dat ze gedwongen worden om op USB-C over te gaan, maar het is voor mij geen reden om te wachten. Ik sluit niks aan op mijn telefoon, behalve voor het opladen (en paar keer per jaar aan mijn MacBook). Misschien dat ik tzt wel over ga op draadloos opladen. En voor op reis heb ik toch wel meerdere kabeltjes nodig. Eentje extra maakt dan ook niet uit. Ik heb verder ook nog wel meer lightning spul thuis liggen (AirPods, afstandsbediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18
Ik zit ook een beetje in dubio. Altijd Android gehad, maar nu OnePlus erg hun best doet alle lol uit de telefoon te halen zit ik nu serieus de overstap naar Apple te overwegen aangezien geen enkel ander Android toestel me wat lijkt.

De afgelopen 3 jaar daarnaast ook een iPhone 8 in gebruik gehad voor werk en denk dat ik wel aan iOS moet kunnen wennen. Nadeel van de iPhone 13 vind ik echter de notch, die had ik al op mijn vorige OP6 en vind dat niet echt meer van deze tijd. Ben nu een punch hole in de hoek gewend en dat valt bijna niet op. Bij de iPhone 14 is er echter niet alleen een punch hole, maar ook nog een bar en ook nog eens in het midden. Ben bang dat dit teveel in de weg zit bij video's bijv. Dus dan wellicht toch de 13 maar dan nog ff de vraag of ik weer een notch kan accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Southern Sun schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:44:
Ik zit ook een beetje in dubio. Altijd Android gehad, maar nu OnePlus erg hun best doet alle lol uit de telefoon te halen zit ik nu serieus de overstap naar Apple te overwegen aangezien geen enkel ander Android toestel me wat lijkt.

De afgelopen 3 jaar daarnaast ook een iPhone 8 in gebruik gehad voor werk en denk dat ik wel aan iOS moet kunnen wennen. Nadeel van de iPhone 13 vind ik echter de notch, die had ik al op mijn vorige OP6 en vind dat niet echt meer van deze tijd. Ben nu een punch hole in de hoek gewend en dat valt bijna niet op. Bij de iPhone 14 is er echter niet alleen een punch hole, maar ook nog een bar en ook nog eens in het midden. Ben bang dat dit teveel in de weg zit bij video's bijv. Dus dan wellicht toch de 13 maar dan nog ff de vraag of ik weer een notch kan accepteren.
De geruchten gaan juist dat de 14 gewoon de notch krijgt van de 13 pro (die iets kleiner is tov de X tm 12 pro generaties) en alleen de 14 pro de “pill shape” krijgt.

Moet zeggen dat mij de notch nooit gestoord heeft verder. Op iOS is dat op wat kleine uitzonderingen na UI technisch allemaal wel netjes geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
De 14 pro heeft in feite ook een notch in de pill shape vorm die zelfs meer ruimte wegneemt dan de 13 pro notch. Je wint er niets mee kwa screen real estate. Dus ist alleen voor de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-06 12:20
Kans redelijk groot dat ik ook na zeer zeer vele jaren mss eens een iPhone 14 pro max zal kopen.
Ben altijd een iPhone fan geweest. Ik heb de aller 1ste iPhone gehad die hier in Belgie nooit te koop is geweest. Gekocht ieder jaar tot de iPhone 7. Toen kwam samsung mee hun toestellen die vooral mooi waren en veel meer scherm hadden denk maar aan de S8. Ik had de S7 gekocht eerst nog maar daar was ik niet zo tevreden over, pas vanaf de S8 was ik verkocht en zo ben ik van Apple naar samsung gegaan. Ook heb ik tussendoor nog eens bv de find x 3 pro gehad en nu de 11T van xiaomi als tussen model en tijdelijk.
Ik heb ook de S22 ultra die ik door omstandigheden helaas moet verkopen nu, dit is het beste toestel die ik ooit al heb gehad, de S22 Ultra is a beast van een phone, de foto's en de zoom zijn de top, beste er voor de moment is (mss de 12s Ultra ook nu van Xiaomi), ook video recording is een stuk beter nog geworden al is daar de iPhone nog wat beter in maar het is echt heel goed ook.

De reden wrm ik geen iPhone meer kocht is omdat Apple achterop hinkte, niks nieuws meer, steeds veel te lang dat outbollig gedoe zoals de iPhone 8. Erna kwam wel de x uit maar dan zat je met die lelijke notch die mij echt de ogen uitstak. Ik heb gezegd; zolang ze die notch niet weg doen of een heel stukje aanpakken en veranderen komt er geene iPhone meer in. Ook ben ik niet zo onder de indruk vd iPhone 13 pro max qua foto's + de selfie camera laat te wensen over. Daarom ook overgeslaan.

De iPhone 14 pro max nu lijkt deze keer wel echt een goede upgrade te krijgen + de notch is anders dus ik kijk er wel wat naar uit nu en de kans is groot dat ik na heel vele jaren nog eens een iPhone zal kopen.
Kans zit er wel in dat ik mss een aantal dingetjes zal missen zoals de fingerscan, usb-c , aanpassings mogelijkheden die je bij android hebt enz... Mocht ik het na 4-5 maand beu zijn kan ik nog steeds switchen naar de S23 Ultra ;). Maar deze keer ben ik getriggerd, heeft lang geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Laatst online: 07-06 12:20
Advies gevraagd

Beste; ik weet dat de topmodellen veel geld kosten maar ga gewoon voor het beste en het nieuwste indien je het kan betalen of via een abonnement doen als je weet dat je een toestel 2 jaar gaat houden (of mss langer), via aboke altijd interessant bij een goede deal.
Koop gewoon de iPhone 14 pro max, dat gaat de top zijn.
De iPhone 13 pro max laat te wensen over in selfies en is ook beduidend minder goed in foto's dan bv de S22 Ultra van samsung die ik nu heb.
Als ik het zo lees zou Apple vooral inzetten op de 2 duurste modellen; de iPhone 14 pro en de iPhone 14 pro max, de mss 2 andere modellen gaan maar zozo zijn.
Ik zou toch voor de 14 pro gaan of voor de 14 pro max.
Het hangt ervan af wat je er allemaal mee doet ook, als je iemand bent die nieveel om fotos heeft en video tja.... dan hoef je helemaal niet voor de duurste te gaan.

Maarja, ikzelf wil gewoon het beste dat er is, trek redelijk veel fotos, selfie soms ook wel, af en toe video opnemen etc... zit daar constant mee bezig, dan moet het gewoon het beste zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Reetkeverke op 13-07-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 21:47

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Tja, ik zou nu zeker geen nieuwe iPhone meer kopen, over 2 maanden komt de 14 series al uit. Zou dan lekker op de 14 series wachten of misschien tegen die tijd, mocht je alsnog de 13 Pro willen, kijken of er tweedehands wat te scoren valt.

Ik heb heel lang Android gehad, van de HTC One naar Galaxy S7, toen OnePlus 6 en OnePlus 7 Pro. Gebruikte en gebruik nog steeds in de tussentijd veel meer andere Android apparaten.

Op een gegeven moment kreeg ik de Xr, was toen meteen ‘verliefd’ op iOS en kocht ik de 11 Pro Max. Geen moment spijt van de overstap gehad. Merk gewoon dat apps (dingen als Insta/Snapchat) een stuk beter werken of eerder functies krijgen op iOS dan op Android.

Ik heb atm de 13 Pro, de 120Hz is leuk, de batterij is goed genoeg alleen ik zal waarschijnlijk wel weer upgraden naar de 14 Pro.

Ik merk wel met filmen in minder licht dat de 12mp niet voldoende is, met foto’s lukt het deepfusion om er een goed resultaat uit te krijgen, dat dan wel.
Geruchten waren dat de 14 Pro een grotere sensor krijgt, dat zou wel echt fijn zijn. Verders kan mij het niet veel schelen wat er beter is of niet.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HensAanDek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:00
Tja, ik ben net in de iPhone 13 serie van een mini naar een Pro overgestapt.

Voornamelijk omdat ik het scherm voor fotobewerking en videobewerking toch net iets te klein vond. Een iPhone 14 pro zal weer een iets betere ‘alles’ hebben, het blijven hebbedingetjes. Het zal waarschijnlijk iets duurder zijn, maar ik stoor mij niet aan de notch nu, en de camera is ook voor mij prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4acesNL
Ja mooi he? Opeens is de iPhone 13 pro niet meer goed. En de Notch is anders op de 14 pro, dus hebben. Voor de reguliere gebruiker zijn de foto’s al tijden op de iPhone meer dan goed. En als je al wat meer richting pro fotografie gaat gebruik je toch externe lichtbronnen. Er zijn al hele mooie dingen gemaakt met de iPhone 8. Mensen die zogenaamd het nieuwe model nodig hebben vanwege de camera houden zichzelf een beetje voor de gek. Mensen die een beetje kunnen filmen en fotograferen kunnen al heel wat meer uit bijvoorbeeld de iPhone 8 halen dan de reguliere mens uit de huidige modellen.

En over die nieuwe notch, dat is helaas geen verbetering. ik geloof zelfs dat die dieper in het scherm ligt dan de oude notch. En je wint er letterlijk niets mee wat screen real estate betreft..

Overigens ga ik ook overstappen van de mini naar de pro versie, mede door net ff te klein voor foto-editing en meer van zulks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
Normaal zou ik wachten, maar hoe gaat het nu met de Euro Dollar koers? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:33

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

PrimusIP schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:59:
Ik vind het wel fijn dat ze gedwongen worden om op USB-C over te gaan, maar het is voor mij geen reden om te wachten.
[...]
Ik verwacht niet dat de iPhone 14/Pro/Max al USB-C aan boord hebben. De uitspraak van de EU is nog niet zo oud, en die toestellen zijn natuurlijk al langer in ontwikkeling.

De verplichting gaat ook pas in 2024 in (en waarschijnlijk niet per 1 januari van dat jaar, maar ergens in Q3 '24).

Voor wat betreft de angst dat de iPhone 14 flink duurder wordt: dat zit er dik in met de huidige euro <> dollarkoers.

Maar Apple kennende, zullen de 13 en waarschijnlijk ook de 12 nog gewoon leverbaar blijven.

Je kunt op dit moment bijvoorbeeld nog gewoon een gloednieuwe iPhone 11 bestellen bij Apple. Die heeft onlangs zelfs nog een nieuw ontworpen verpakking gekregen.

[ Voor 26% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 14-07-2022 10:52 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik ben erg onder de indruk van prores video. ?Ik kom van professioneel foto bewerken, dus dit is erg geweldig. Maar ik rekende net even uit wat je aan prores video kan schieten. En dat is met 256gb nog steeds mager.

Ik heb nu een toestel van 128gb waarbij 45gb over. Dat zou dus betekenen dat als ik voor een 256gb model ga ik maar 28 minuten prores kan schieten. En ik zal dan ook gebruik maken van proraw, dus dan wordt dat nog minder. Sjees! Ik had mij vastgebeten in een pro max model van 256gb, maar nu heb ik dus wel meer nodig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
4acesNL schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:27:
Ik ben erg onder de indruk van prores video. ?Ik kom van professioneel foto bewerken, dus dit is erg geweldig. Maar ik rekende net even uit wat je aan prores video kan schieten. En dat is met 256gb nog steeds mager.

Ik heb nu een toestel van 128gb waarbij 45gb over. Dat zou dus betekenen dat als ik voor een 256gb model ga ik maar 28 minuten prores kan schieten. En ik zal dan ook gebruik maken van proraw, dus dan wordt dat nog minder. Sjees! Ik had mij vastgebeten in een pro max model van 256gb, maar nu heb ik dus wel meer nodig. :D
Optie om 4K en 30 fps te filmen, is alleen mogelijk op modellen met 256GB opslag of meer. 128gb = 1080p en 30fps filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Zoals eerder geschreven ben ik mij daarvan bewust. Daarom ging ik voor een 256gb model, echter had ik mij nog niet verdiept in hoe groot die bestanden zouden zijn. Mijn berekeningen gingen dan dus ook over een 256gb model en dat ik waarschijnlijk voor 512gb (of meer) zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasKolk
  • Laatst online: 15-05 12:17
Ik zit zelf ook met deze vraag. Heb momenteel een iPhone 8 Plus en vind het wel tijd om te updgraden. Maar aangezien de iPhone 14 dichtbij is wacht ik nog even. Ik denk dat ik al blij zal zijn met een 13 pro, maar als de 14 pro ongeveer net zo duur is maar wel meer features heeft is het mooi meegenomen. Ik hoop alleen niet dat de prijs verhoging net zo veel is als de nieuwe MacBook air (volgens mij bijna 500 euro)

Ik zou wachten tot de iPhone 14's uit zijn, kijken of de duurdere prijs het waard is. Kans is er dan helaas dat de 13's dan ook duurder worden, maarja je hebt genoeg resellers en ik denk niet dat Coolblue of iemand anders meteen na de iPhone 14 Apple event de prijzen omhoog doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01

Aiii

何これ

Het zijn sowieso allemaal incrementele updates. Natuurlijk is de iPhone 14 Pro dadelijk een beetje beter dan de iPhone 13 Pro, een halfjaar later is je iPhone 14 Pro ook weer iets minder cool want dan komt het toffere kleurtje uit, en na een jaar is de iPhone 15 Pro ook weer een klein beetje beter. De vraag die je je dus moet stellen is, hoe erg vind ik dat ik niet het nieuwste van het nieuwste heb? Dit jaar zal dat dan zijn dat er een paar (flinke) hole punches in je scherm zitten i.p.v. een notch, dat de camera weer een pietsie beter zijn (als je side-by-sides bekijkt, anders valt het waarschijnlijk niemand op) met misschien weer een leuke gimmick feature die exclusief voor de nieuwe telefoons ook al is het een softwareding. En wellicht is de telefoon een paar gram lichter omdat de omhulling van titanium is i.p.v. stainless steel.

Als je dat het wachten waard vindt, en de meerprijs (afgezien van een eventuele prijsverhoging, is een iPhone 13 Pro op het moment natuurlijk wat goedkoper te krijgen dan bij de launch) voor lief wilt nemen, dan moet je gewoon wachten.

Als je nu nieuw speelgoed wilt, dan koop je echt geen kat in de zak. Zelf heb ik gekozen voor de groene Pro Max en ik ben er nog steeds gelukkig mee, die gaat nog wel een jaar of drie minstens mee voordat er een vervanging gezocht moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Aiii schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:52:
Zelf heb ik gekozen voor de groene Pro Max en ik ben er nog steeds gelukkig mee, die gaat nog wel een jaar of drie minstens mee voordat er een vervanging gezocht moet worden.
nou, een 13 Pro (Max) kan je komende 5 a 6 jaar prima mee vooruit. Wellicht kan je de 7 jaar ook nog wel aantikken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 23:01

Aiii

何これ

_Bailey_ schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:56:
[...]

nou, een 13 Pro (Max) kan je komende 5 a 6 jaar prima mee vooruit. Wellicht kan je de 7 jaar ook nog wel aantikken ;)
Oh zeker, maar af en toe wil je ook nieuw speelgoed, anders is het leven ook maar saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasKolk
  • Laatst online: 15-05 12:17
Het zijn sowieso allemaal incrementele updates. Natuurlijk is de iPhone 14 Pro dadelijk een beetje beter dan de iPhone 13 Pro, een halfjaar later is je iPhone 14 Pro ook weer iets minder cool want dan komt het toffere kleurtje uit, en na een jaar is de iPhone 15 Pro ook weer een klein beetje beter. De vraag die je je dus moet stellen is, hoe erg vind ik dat ik niet het nieuwste van het nieuwste heb? Dit jaar zal dat dan zijn dat er een paar (flinke) hole punches in je scherm zitten i.p.v. een notch, dat de camera weer een pietsie beter zijn (als je side-by-sides bekijkt, anders valt het waarschijnlijk niemand op) met misschien weer een leuke gimmick feature die exclusief voor de nieuwe telefoons ook al is het een softwareding. En wellicht is de telefoon een paar gram lichter omdat de omhulling van titanium is i.p.v. stainless steel.

Als je dat het wachten waard vindt, en de meerprijs (afgezien van een eventuele prijsverhoging, is een iPhone 13 Pro op het moment natuurlijk wat goedkoper te krijgen dan bij de launch) voor lief wilt nemen, dan moet je gewoon wachten.

Als je nu nieuw speelgoed wilt, dan koop je echt geen kat in de zak. Zelf heb ik gekozen voor de groene Pro Max en ik ben er nog steeds gelukkig mee, die gaat nog wel een jaar of drie minstens mee voordat er een vervanging gezocht moet worden.
Ben ik mee eens inderdaad. Maar vroeger waren de iPhones bij release vaak dezelfde prijs als de oude modellen tijdens release. Dan moet je natuurlijk het laatste model halen want dan heb je meer voor het zelfde geld. Maar ik denk dat dat dit jaar helaas niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL

Oh, ik ga binnenkort de 13 pro max halen en zit nog te twijfelen tussen silver en alpine green. Hoe verhoudt Alpine green zich tov de groene iPhone 11 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oossie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 22:13
ik heb nog steeds de X en ga direct over naar de 14Pro zodra die bestelbaar is.
De X heeft me nooit in de steek gelaten en brengt nog een leuk bedragje op zodat ik wellicht voor de 512GB kan gaan.

De 13 sla ik over, met de 144 kan dan de camera ook de deur uit, die ik steeds minder gebruik en dekt de 14Pro alles af qua functionaliteit. Hopelijk werkt dan wireless charging ook beter want dat is nu een drama inn de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 11:58
Kans is groot dat de 13 (pro) na launch nog wat daalt qua prijs, zeker in de aanbieding / black friday. Apple geeft aan dat ze aanzienlijk meer iPhones verwachten te verkopen tov de 13, dus het zou kunnen zijn dat er een killer feature aan zit te komen die ze geheim hebben weten te houden. Maar het zou ook een gevolg kunnen zijn van dat de 13 upgrade nogal tegenviel. In dat kader zou je ook nog een 12 (pro) kunnen overwegen als je die ergens goedkoop op de kop kan tikken.

Ik zit nog op een 8, ik wilde destijds voor de 13 gaan maar vond de upgrade tov de 12 zo klein dat ik besloten heb nog een jaar te wachten. Volgende maand maar eens kijken of de nieuwste generatie me wel kan bekoren of dat het een 15 wordt. De 8 is behalve dat de batterij op 74% zit en hij soms iets minder responsief is bij zwaardere taken nog steeds een capabel toestel voor mij.

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 09-06 10:44

Flipm0de

geen

De Pros lijken maar heel weinig te dalen in prijs. Zie dat de 13 (na bijna een jaar) nog haast gelijk is aan de prijs bij apple. De 12 pro max is nu wel voor richting de 1000e te krijgen. Maarja, die is straks al 2 jaar oud. Ga je daar dan 1000e voor uitgeven.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35
Volgens mij worden de grootste update op de Apple iPhone 14 Pro een 48 megapixel censor en een 120hz scherm met nu een hele kleine notch.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
De notch is effectief niet kleiner. Maar optisch lijkt dat misschien zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 16:14
ik ben zelf door het kapot gaan van mijn 12 mini naar een 13 mini overgestapt, terwijl ik in de planning staan om naar de 14pro te gaan.

Het enige wat voor mij belangrijk is close-up foto's voor objecten die ik op de veiling zet.

De 12 mini deed dat wel ok, de 13 mini lijkt er meer moeite mee te hebben (kan ik minder dichtbij foto's mee maken).

Is de 13pro/14pro daar veel beter in? Investering is geen probleem, in mijn optiek verdien ik het geld makkelijk terug op veilingen door super close-up foto's (lees hogere biedingen).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 09:23
Advies gevraagd

Wacht op de 14, en kijk wat de prijzen nieuw en tweedehands doen en wat je wil aan features. Er zijn altijd mensen die het nieuwste van het nieuwste willen hebben en dus hun iPhone 13 wegdoen die er dan nog als nieuw uitziet.

Roundup laatste iPhone 14 serie geruchten: https://www.macrumors.com/roundup/iphone-14/
Pagina: 1