Laminate gezonken: kan ik "construction foam" gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-05 18:28
Beste allen,

Middel van mijn woonkamer van 36m2, is er een kleine gebied waar de grond klein beetje lager is.

Ik heb laminaat zelf gedaan, maar toen heb ik niet opgemerkt. Nu na 6 jaar word een laminaat beetje loos van de reste, omdat hij zinkt.

Het is enorm werk om alle laminaten uit te halen om naar die plekje te komen.

Ik denk om een kleine gaat te boren en een construction foam daar onder te pompen. Na een tijdje wordt die foam hardt en gaat die laminaat niet meer zinken. Is dit stoom / goed ?

Bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door noucmen op 26-06-2022 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:43

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Hoe wil je het gaan doseren zonder dat je playdoh spaghetti gaat maken?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 08:59

BrZ

Je woonde toch net in een nieuw huis?

Anyway, ik zou het niet doen, dat spul zet enorm uit, en je krijgt nooit de juiste hoeveelheid op de juiste plek onder het laminaat. Dat wordt ongetwijfeld een heuvel in plaats van een kuil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:26

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb het ooit geprobeerd, dat was geen succes de pur ging o.a. niet ver genoeg onder de plank. ik kon de pur tussen de kopse kanten van de plank spuiten omdat in die richting de vloerdelen los lagen. de volgende dag toen het met een lang "rietje" geprobeeerd dat werkte wel maar dat bleef maar e erg kort "goed" nu was dat ook de bedoeling aangezien de vloer er toch uit moest maar dat was 2 maanden en de "purvloer" begaf het al na een week ofzo. ik had illbruck 310

uiteindelijk gewoon een kleed op de probleem plek gemikt, dit zodat je sok niet vast kwam te zitten :p
wil je er lang gebruik van maken zou ik de vloer gewoon even weg klikken en daarna de plek goed aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
twain4me schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:07:
ik heb het ooit geprobeerd, dat was geen succes
Bedankt voor het delen van je ervaring.
wil je er lang gebruik van maken zou ik de vloer gewoon even weg klikken en daarna de plek goed aanpakken.
Dan moet ik ook niet alleen die plank, maar de hele plekje waar het niet plaat is, beetje plaat te maken door meer ondervloer te zetten. Het is dus bijna het doen van half een vloer. Enorme werk voor mij.

Is er nog een andere oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Een andere probleem, op een andere plekje (die niet zinkt): Ook in het ver van de randje, moet ik 2 andere planken vervangen, omdat ze niet meer goed zijn.

Ik moet van de kant waar ik nu sta (om foto te maken/ plank per plank verwijderen, om naar die plekje te komen. Is dit de enige manier voor dit klik-laminaat ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUJT8t42J5-zXc71RrNuNkTQ-J8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itoT4aYg0T8ehigSL8dhEyAn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door noucmen op 26-06-2022 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

noucmen schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:39:
[...]
Ik heb laminaat zelf gedaan, maar toen heb ik niet opgemerkt. Nu na 6 jaar word een laminaat beetje loos van de reste, omdat hij zinkt.
[...]
BrZ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:03:
Je woonde toch net in een nieuw huis?
Dit idd :?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

noucmen schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:22:
Een andere probleem: Ook in het ver van de randje, moet ik 2 andere planken vervangen, omdat ze niet meer goed zijn.

Ik moet van de kan waar ik nu sta plank per plank verwijderen, om naar die plekje te komen. Is dit de enige manier voor klik-laminaat ?
Ja dat is de enige manier voor kliklaminaat. Als je sowieso ook al planken moet vervangen dan zit er niets anders op dan de boel af te breken. Het gaat om een ruimte van 36m²; dat is toch gewoon 1 zaterdag de handen uit de mouwen en opgelost :Y

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een andere probleem: Ook in het ver van de randje, moet ik 2 andere planken vervangen, omdat ze niet meer goed zijn.

Ik moet van de kant waar ik nu sta (om foto te maken/ plank per plank verwijderen, om naar die plekje te komen. Is dit de enige manier voor dit klik-laminaat ?

[Afbeelding]
Vanuit de andere kant kan ook. Alleen is het terug leggen dan wat lastiger. Maar sowieso heb je een probleem met je ondervloer. Ik denk dat ik er zelf de hele vloer uit zou trekken ( klein uurtje werk), ondervloer zou fixen en dan opnieuw leggen. Hoop wel dat je een doos reserve achter hebt gehouden, anders moet je plank voor plank nummeren om ze goed terug te leggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:26

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

[Afbeelding]
ja, eruit zagen en dan opvullen en een nieuwe plank inlijmen, maar dat wil je eigenlijk niet doen op een plek die al onder spanning/druk staat de ondergrond moet gewoon goed zijn anders trap je dat nog sneller stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
twain4me schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:51:
[...]

ja, eruit zagen en dan opvullen en een nieuwe plank inlijmen, maar dat wil je eigenlijk niet doen op een plek die al onder spanning/druk staat de ondergrond moet gewoon goed zijn anders trap je dat nog sneller stuk.
Ik heb 2 problematische plekken:

- Goed plank die zinkt en is loos van zijn buren
- Beschadigd plank (oppervlak is niet goed meer) die zinkt niet, en is niet loos van zijn buren, maar die moet vervangen worden.

Beide plekken zijn ver van de randjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
The Eagle schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:27:
[...]

Ik denk dat ik er zelf de hele vloer uit zou trekken ( klein uurtje werk), ondervloer zou fixen en dan opnieuw leggen. Hoop wel dat je een doos reserve achter hebt gehouden, anders moet je plank voor plank nummeren om ze goed terug te leggen.
Het zou voor mij 6-8 uur werk totaal zijn (hele slecht concentratie)

De planken liggen langs de lengte van mijn woonkamer van 9 x 4, er zijn 21 rijen, per rij heb ik ongeveer 8-9 planken.

Het nummeren: ik ga per rij nummeren: dus eerste rij heb ik 1.1, 1.2, 1.3 ..., tweede rij is 2.1, 2.2, 2.3 ....

[ Voor 10% gewijzigd door noucmen op 26-06-2022 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, want anders kloppen de lengtes niet meer, dus nummeren.
En vervelend voor je van die concentratie problemen, maar dat is niet anders. Dagje werk dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:46
Ligt er wel een goede ondervloer onder het laminaat?
Lijkt van niet op de foto met het tweede probleem. Daar zie ik kaal beton tussen laminaat en tegels…

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
caspervc schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:39:
Ligt er wel een goede ondervloer onder het laminaat?
Lijkt van niet op de foto met het tweede probleem. Daar zie ik kaal beton tussen laminaat en tegels…
Boven naar beneden
- Laminaat
- Ondervloer
- (Plastisch) vocht ondervloer
- Kaal beton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
The Eagle schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:24:
Ja, want anders kloppen de lengtes niet meer, dus nummeren.
En vervelend voor je van die concentratie problemen, maar dat is niet anders. Dagje werk dus.
90 min alleen voor het nummeren van 160 planken. Heel traag ben ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
@noucmen

Als je de eerste rij planken die je eruit haalt gewoon in dezelfde volgorde neerlegt op de grond buiten of in een andere kamer tegen een muur.

Dan kun je de daar opvolgende rijen er bovenop leggen op volgorde.

Bij het terugplaatsen is het dan heel makkelijk weer op volgorde terug te leggen omdat de rij waarmee je bezig bent bovenop de stapel ligt.

Onmogelijk om het dan door elkaar te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noucmen
De eerste 2 rijen (16 planken) zijn weg gehalen. Het is altijd moeilijk te beginnen, maar nu dat ik heb die obstakel overgekomen, vind ik het makkelijker en ik ben bereid om alle die problematische plekken te herstellen.
- Bij de zinkende planken: ik ga meer ondervloer daar zetten
- Bij de beschadigde planken: wel vervangen.

Het is met een depressief persoon altijd moeilijk kwa beslissing. Jullie zijn mijn inspiratie !!!

[ Voor 49% gewijzigd door noucmen op 26-06-2022 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Omdat de beton vloer op dit plek lager is dan zijn buren, heb ik een paar dune ondervloer can karton gezet, maar omdat deze stukken ondervloer kleine en loos van elkaar zijn, heb ik nu de probleem vaan bewegende planken.

Zal ik (1) de loze/kleine ondervloer vast zetten met silicone ? (2) zorgen dat de naad tussen 2 plank op de centrum van een (kleine) ondervloer zit ?

En nog: heeft Bauhaus of Hornbach dit (karton) ondervloer ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJ3SWRywW5qwUXuS2dEn4j5S2vY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rq8TGUefQRXHwMAifC1SUChK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Of iets anders bedacht: is het goed om, met silicone, de laminaten op een problematische vloer vaste te plakken naar de ondervloer ? Dan bewege de planken op en ronde die plekje minder.

Nadeel: als ik later een paar laminate wil vervangen, moet ik oon de ondervloer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ik ben bij IKEA, om een zachte (blauw) ondervloer en een anti-slip mat te kopen.

Anti-slip mat zorgt ervoor dat de ondervloer weinige zal bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
Is gedaan, HURA, 15u werken, 70% van de vloer (36m2) loos gemaakt en opnieuw geplaatssen.

Het koste meer tijd kwa kosmetiek (van de plinten) dan voor de laminaat structuur, want de planken die uitgehald worden, fit makkelijk weer in, maar met de plinten moet ik hout lijm en nietjes doen, die is niet makkelijk.
Pagina: 1