Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming en video en foto bewerkingen (Photoshop, Elements). Gamen is met name FPS games als Escape From Tarkov en hopelijk binnenkort GTA6?
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Maar waar mogelijk zoveel mogelijk hergebruik, dus vandaar een AMD processor met behoud van MB. Powercolor bevalt uitstekend vandaar dat ik die selecteer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
4K geruisloos gamen voor gratis. 😅
Op dit moment heb ik drie schermen met max resolutie 1440p. Dit gaat wel veranderen over tijd.
Ik hecht wel aan een GPU die idle of op lage load stil is.
Ga je overklokken?
Ja, met als doel optimale tdp te krijgen.
Wat verwacht je van ons?
Op de eerste plaats validatie of de nieuwe componenten werken met de bestaande componenten.
Ten tweede advies m.b.t. videokaart. Is dit een goede optie of toch kijken naar Nvidia. En is de meerprijs van de 6900 het waard?
Ten derde, is nu het moment of met de komst van nieuwe generatie CPUs en GPUs nog even afwachten tot na de zomer?
Veel dank!
Gaming en video en foto bewerkingen (Photoshop, Elements). Gamen is met name FPS games als Escape From Tarkov en hopelijk binnenkort GTA6?
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 338,80 | € 338,80 |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 108,90 | € 108,90 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 481,58 | € 481,58 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4R | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 86,63 | € 86,63 |
| Totaal | € 1.015,91 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 6750 XT 12GB GDDR6 | € 668,- | € 668,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 6900 XT Ultimate | € 999,- | € 999,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix RGB BL2K16G36C16U4RL | € 170,87 | € 170,87 |
| Totaal | € 2.195,90 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Maar waar mogelijk zoveel mogelijk hergebruik, dus vandaar een AMD processor met behoud van MB. Powercolor bevalt uitstekend vandaar dat ik die selecteer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
4K geruisloos gamen voor gratis. 😅
Op dit moment heb ik drie schermen met max resolutie 1440p. Dit gaat wel veranderen over tijd.
Ik hecht wel aan een GPU die idle of op lage load stil is.
Ga je overklokken?
Ja, met als doel optimale tdp te krijgen.
Wat verwacht je van ons?
Op de eerste plaats validatie of de nieuwe componenten werken met de bestaande componenten.
Ten tweede advies m.b.t. videokaart. Is dit een goede optie of toch kijken naar Nvidia. En is de meerprijs van de 6900 het waard?
Ten derde, is nu het moment of met de komst van nieuwe generatie CPUs en GPUs nog even afwachten tot na de zomer?
Veel dank!