De problemen met internet en terugkijken van opgenomen tv via de Experia Box 12 van KPN lijkt na extensief onderzoek en tips op dit forum te liggen aan IGMP Snooping. De Box 12 multicast veel en mijn Sophos UTM lijkt dat allemaal door te laten, terwijl dat niet nodig is, want de tv-kabel gaat rechtstreeks van de Box 12 naar de Arcadyan ontvanger. De internetkabel gaat naar de Sophos UTM en daarna gaat de kabel naar een unmanaged switch, die automatisch IGMP Snooping toelaat. Mij lijkt het dus zaak om IGMP Snooping vanaf de Sophos UTM uit te schakelen of zelfs te blokkeren. Ik heb in de Experia Box 12 gekeken, maar daar kan ik niets van IGMP vinden, dus ik kan het ook niet selectief uitschakelen. Als iemand hier andere ideeën over heeft hoor ik dat graag!
Op de Sophos UTM kan ik wel iets doen met IGMP Snooping in 'Network and interfaces' , maar daar kom ik niet helemaal uit.
Mijn vragen zijn dus:
1. Klopt mijn veronderstelling dat ik IGMP Snooping op mijn lokale netwerk moet uitschakelen om de last bij de tv-ontvangers te voorkomen?
2. Hoe kan ik dat realiseren in de Experia Box 12 of in Sophos UTM (of beide)?
Op de Sophos UTM kan ik wel iets doen met IGMP Snooping in 'Network and interfaces' , maar daar kom ik niet helemaal uit.
Mijn vragen zijn dus:
1. Klopt mijn veronderstelling dat ik IGMP Snooping op mijn lokale netwerk moet uitschakelen om de last bij de tv-ontvangers te voorkomen?
2. Hoe kan ik dat realiseren in de Experia Box 12 of in Sophos UTM (of beide)?