Gezocht: digitale albumhoes voor in de woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 12:46
Ik zoek iets waarvan ik dacht dat er miljoenen van zouden zijn. Maar ik heb er niet één gevonden.

Ik wil graag een digitale versie van wat je normaal zou zien als je in je huiskamer een plek hebt waar je de cd of plaat neerzet die nu afgespeeld wordt. Ik denk dan gelijk aan een digitale fotohoes, maar dan voor het tonen van welke muziek er afgespeeld wordt.

Idealiter zou zo'n frame de info krijgen van (in mijn geval) Spotify, en voor niet-ondersteunde diensten of niet-digitale muziek (zoals platen) muziekdetectie gebruiken om te herkennen wat er gespeeld wordt.

https://apps.apple.com/nl...usic-display/id1596487035 doet in de verte zoiets, maar dan alleen via Shazam, en enkel voor het Apple-ecosysteem. Ik zoek iets dat platformonafhankelijk is.

Weet iemand of zoiets bestaat? Ik google me rot, heel misschien komt de nieuwe Amazon Echo in de buurt (https://www.amazon.com/ec...-with-alexa/dp/B08MQLDFF6), maar ik zoek gewoon iets simpels dat dit kan.

Alle suggesties welkom!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Beste antwoord (via Inge Janse op 27-06-2022 15:04)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben je handig met een raspberry pi?
https://ashcroft.dev/blog...now-playing-raspberry-pi/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 19:00

SA007

Moderator Tweaking
Denk dat je in het Mediaspeler subforum meer kennis hierover vind, een schopje daarheen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben je handig met een raspberry pi?
https://ashcroft.dev/blog...now-playing-raspberry-pi/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Squeezebox kan dat ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:19

Zalmanman

So long,

Ik ben geïntrigeerd - op welke manier? De Squeezeboxes zijn gewoon apparaten met minimale displays - behalve de Radio of Touch. De Duet heeft zelfs geen display, dat wordt aan de Remote gelaten. Of bedoel je dat de LMS/Squeezebox Server een soort API heeft die toegang geeft tot de huidige album art?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Touch inderdaad, of de remote (maar klein scherm). Je hebt iets van een Nas of server nodig om de server software te draaien, dan kan je remote de squeezebox bedienen (draait ook Spotify). Album art wordt automatisch getoond (zolang je dat instelt natuurlijk)

Ik gebruik zelf de duet en Ipeng op m’n iPhone. De remote staat op de speaker zodat in de kamer ook te zien is wat er speelt

[ Voor 20% gewijzigd door lex op 26-06-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
Nee, absoluut niet, maar laat dat de pret niet drukken. Misschien sowieso wel een leuk excuus om hier eens in te duiken. Ik zal de maker van de app ook even een bericht sturen, dat komt wel goed. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
lex schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:56:
Touch inderdaad, of de remote (maar klein scherm). Je hebt iets van een Nas of server nodig om de server software te draaien, dan kan je remote de squeezebox bedienen (draait ook Spotify). Album art wordt automatisch getoond (zolang je dat instelt natuurlijk)

Ik gebruik zelf de duet en Ipeng op m’n iPhone. De remote staat op de speaker zodat in de kamer ook te zien is wat er speelt
Dit klinkt voor mij wat te bewerkelijk, ook omdat die squeezebox slecht leverbaar is en ik het apparaat zelf niet mooi genoeg vind voor in de huiskamer. Bovendien: het moet ook niet complexer worden dan per se nodig, en dan is de koppeling met een server niet wenselijk. Niettemin bedankt!

Pagina: 1