Toon posts:

scsi controler info gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij scsi nivo van 0 naar 1 brengen.
Ik wil over gaan van ide naar SCSI icm een nw systeem en weet niet wat b.v.de adaptec 19160 of de 39160 doet.

Mogelijke hdd atlas 10k3 ( video bewerking ) icm cheetah 15000 rpm ( boot etc ).
Ik wil snelheid en zal liever u320 dan u160 hebben.
Kosten zijn belangrijk maar niet primair.

HELP !

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
u 160 lijkt me voldoende voor slechts 2 schijven.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59
De Adaptec 29160 is goed zat, omdat je maar één LVD kanaal nodig hebt (> 133 is toch onmogelijk >:)
Maar je moet ook is kijken naar de Tekram 390U3W, die is qua specs identiek aan de 29160, maar kost 350 piek minder! :9~

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Ben ook geïnteresseerd. Kon een 19160 goedkoop krijgen, maar ik hoor er niets meer van :( Zo'n U3W Tekram lijkt me wel wat; in ieder geval betere specs dan de 19160 en niet al te duur in verhouding met de 29160(N). Iemand ervaringen of meningen over Adaptec versus Tekram? (ik gebruik W2K)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zon dure controller is zwaaaaar overbodig met maar 1 of 2 disken, het wordt pas interessant als je 4 disken tergelijkertijd (raid) gaat draaien, dan pas haal je het maximale uit je (te dure) controller

tenzij je geld over hebt :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Tw tnx

Het zal niet bij 2 hdds blijven dus het ik maar iets minder
gegeten voor de 39160( oem natuurlijk)

Closed

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:46
tekram kaarten zijn gebaseerd op LSI Logic chips, goede dingen dus. drivers voor elk denkbaar OS aanwezig, cheap, kwaliteit... ik heb zelf een 390u3D en ben er zeer tevreden mee. ik zou zeker voor de tekram gaan ipv adaptec.

www.storagereview.com heeft nog meer info te bieden.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Ik heb net bij informatique een nieuwe Adaptec 19160 controller geruild omdat m'n oude kapot was. Deze controller (met nieuwste bios versie) maakt m'n harde schijven (Quantum 10KII 36,7 GB) ongeveer 15% - 20% sneller dan de vorige bios.

Ik ben zeer tevreden met deze kaart. Een echte aanrader.
Trouwens de 39160 is een 64-bit PCI bus *D . Ook heel leuk.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
15 tot 20% sneller? is dat alleen met een benchmark of is ie echt sneller geworden? test dat eens uit,

nieuwe biossen hebben nog wel eens de neiging om benchmarks een 'mooier' uit te laten zien :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Het verschil tussen Tekram en Adaptec is de support van de fabrikanten.
Adaptec wordt over het algemeen beter ondersteund.

Maar qua performance zijn Tekram en Adaptec gelijkwaardig.
Pagina: 1