VPN software op LINUX UBUNTU

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamestown92
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik wil graag VPN software op mijn laptop met Linux UBUNTU maar ik zie na het installeren niks in mijn applicaties.

Kan het zijn omdat ik IP6 uit heb staan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:15

MsG

Forumzwerver

Welke VPN-software heb je exact geïnstalleerd/willen installeren? Genoeg packages die als command-line tool worden geïnstalleerd maar niet per se als applicatie in applications.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamestown92
Ik heb 'Ubuntu Software' gebruikt om het te installeren.

Ik heb geprobeerd om via command-line op te starten maar lukt niet.

Ik probeer ExpressVPN en NordVPN op het moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:17
Welke commands gebruik je in de command-line en welke resultaten krijg je?

NordVPN installation

ExpressVPN setup

Hier moet je wel uit de voeten mee kunnen komen.

[ Voor 8% gewijzigd door eric.1 op 26-06-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamestown92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmLXj7456mbArLafuiHnjzbBi6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smnGC1hJkZGjECXfFEjSpBKV.jpg?f=fotoalbum_large

In de express vpn tutorial die je me hebt gestuurd kom ik hier vast te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamestown92
eric.1 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:15:
Welke commands gebruik je in de command-line en welke resultaten krijg je?

NordVPN installation

ExpressVPN setup

Hier moet je wel uit de voeten mee kunnen komen.
Zie hierboven aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 10:58
Klopt het wel dat je een i386 (32-bit) .deb installeert? (lijkt me dat het 64-bit moet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:48
Jamestown92 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:31:
[Afbeelding]

In de express vpn tutorial die je me hebt gestuurd kom ik hier vast te zitten
Als je de foutmelding leest zie je dat een no such file or directory melding krijgt.
Je moet het hele pad meegeven als je een .deb zo wil installeren (dus sudo apt install /home/username/Downloads/expressvpn.deb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
De installatie op zich is gelukt. Maar ik denk dat je ook moet opstarten met sudo . Het is wel een service die je start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 17:38

silverball

De wagen voor moderne mensen

Jesse- schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:09:
[...]

Als je de foutmelding leest zie je dat een no such file or directory melding krijgt.
Je moet het hele pad meegeven als je een .deb zo wil installeren (dus sudo apt install /home/username/Downloads/expressvpn.deb).
Heb je simpelweg een nieuw terminalvenster geopend en het nogmaals geprobeerd? Probeer ook voortaan amd64 uit te zoeken i.p.v. 32-bit varianten, die is er bij ExpressVPN namelijk ook gewoon.
Jamestown92 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:01:
Kan het zijn omdat ik IP6 uit heb staan?
Hoezo heb je dat uit

[ Voor 4% gewijzigd door silverball op 27-06-2022 10:53 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jesse- schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:09:
[...]

Als je een .deb installeert, is dpkg -i <bestand.deb> voldoende. Gebruik je 'apt install <bestand.deb>' dan voldoet een relatief pad ook prima (dus ./bestand.deb) en wordt er nog extra gecontroleerd op dependencies. Die krijg je anders snel genoeg te zien als je alleen dpkg gebruikt. In geval van TS zijn er geen errors, dus geen probleem met de manier van installatie.

@Jamestown92, de Ubuntu Software Center is niets meer dan een wrapper om de snap-store. Je gaat daar geen VPN software in vinden, omdat Snap applicaties compleet afgezonderd worden uitgevoerd, ze hebben zeer beperkte toegang tot het systeem zelf. Zie het als een VM die een VPN op zou zetten, maar de host kan er niets mee, want die kent de VPN verbinding niet.

Je hebt, zoals anderen aangeven, een 32 bit package geïnstalleerd. Dat kan werken, maar je geeft een commando op waar bij het installeren al naar verwezen wordt en wordt aangegeven dat het niet bestaat. Gek genoeg kreeg je bij de typo een 'command not found', maar op de juiste schrijfwijze krijg je 'bestand of map niet gevonden'. Dit kan betekenen dat het package niet fatsoenlijk is geïnstalleerd. Het kan zo zijn dat er wel een bestand is in /usr/bin, zoals de melding opgeeft, maar niet uitvoerbaar is (al zou ik dan 'permission denied' verwachten). Controleer even of het bestand überhaupt bestaat.

Sowieso zal je voor veel VPN diensten handleidingen hebben. Wat wil je nu eigenlijk bereiken? Want een VPN installeren doet verders geen klap. Je topicstart is ook enorm summier, het enige wat we van je horen is "ik wil x maar dat werkt niet". Leuk, maar waarom wil je dit, wat krijg je specifiek te zien en wat heb je zelf al uitgezocht?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Wat je ook kunt doen is in de Settings kijken, want onder de tab Network zie je daar een rubriek VPN.

Normaal staat daar "Not set up". Als je daar drukt op de + kan je een VPN verbinding toevoegen. Dat gebruik ik om een VPN tunnel naar de FRITZ!Box thuis te maken, je hoeft dan geen software te installeren.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1