Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Henri2500
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-09 21:56
Hallo allemaal,

Ik probeer bij vaders een communicatie op te zetten over een ethernet kabel (als voorbereiding op Home Assistant). De omvormer (SJA R5-4K-S2) heeft een 4G module, maar daarnaast ook een ethernetpoort. Wanneer we echter een kabel aansluiten dan kunnen we de omvormer niet bereiken. Er gaan geen lampjes branden op de poort van A; laptop, B: switch, C: modum.

Wat is hier gaande? Staat de poort uit?

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:00
Weet je zeker dat de kabels en stekkers goed zijn?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Henri2500
Verschillende kabels en stekkers gebruikt (maar geen straight, al zou dat volgens ons niet moeten uitmaken).

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Volgens mij is dat niet bedoeld voor een gewone netwerkverbinding.
Het is een RS485 port.

• Henri2500
Aha! Dat zou betekenen dat je ene bepaalde module aan deze poort moet hangen om je omvormer op het lokale netwerk te kunnen hangen?

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik ben er niet in thuis maar rs 485 is een serieel protocol dus internet erover gaat sowieso niet. Je kan de poort gebruiken om data uit te lezen en te versturen maar ik vermoed dat je dan wel aparte software en hardware nodig hebt.
Dat het een RJ45 stekker is betekend dus niet dat het een netwerk verbinding is.

• Henri2500
Helaas; was een leuke simpele oplossing geweest. Het valt dus niet mee om een JSON vanuit de omvormer te fixen voor een verdere proces naar HA. Dan gaan we wat anders kunnen oplossen :)

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Henri2500
Kijk, goeie! Dankje!
Pagina: 1