Alternatief (provider) voor tv kijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Ik ben zelf geen grote tv kijker nu ik vaker stream. Maar voor sport of sommige docu’s wil je wel eens de standaard zenders (npo, rtl, discovery, espn etc) zien.

Helaas is mijn glasvezel provider (fiber 1000
Mbits) niet heel goed qua beeldkwaliteit.
Ik ben natuurlijk verwend qua met een 4k oled tv en streams/bluray/eigen video. Standaard tv is dan ineens erg flets ik vraag me af of t uberhaupt 1080p is..

Fiber heeft tv van canaaldigitaal.
Dit kan je zien in browser, telefoon/tablet apps, app op tv, of kastje met hdmi naar tv. Het meeste maakte ik gebruik van het kastje (1080 p max uitvoer ingesteld) naar tv (oled van lg) maar nu de app op de tv (oled lg).

Dus ik zit er over na te denken om internet te behouden en tv elders weg te halen.

Wat zijn goede opties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wat heb je zelf al bekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
Er zijn nauwelijks tv kanalen die in 4K uitzenden dus meer dan HD zit er niet in.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:52

Zenix

BOE!

Heb je geen familie met KPN of Ziggo? Die apps werken goed met een Chromecast bijvoorbeeld. Ik heb ook een gigabit provider, maar gebruik Ziggo GO van mijn ouders. Beeld is prima op mijn OLED tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36
Er zijn er 2:
Nlziet en canaldigital. Die 2e wil je niet dus blijft NLZiet over.

Voor discovery zul je daar een abonnement bij moeten nemen, deze zenders krijg je ook niet bij canaldigital.

En wat @Zenix zegt mag officieel niet en los daarvan krijg je dan de mobiele streams die minder zijn dan die van NLZiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
Alleen nl ziet maar die heeft dus geen discovery in t pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

timmey83 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Helaas is mijn glasvezel provider (fiber 1000
Mbits) niet heel goed qua beeldkwaliteit.
Ik ben natuurlijk verwend qua met een 4k oled tv en streams/bluray/eigen video. Standaard tv is dan ineens erg flets ik vraag me af of t uberhaupt 1080p is..
Dit is natuurlijk erg wazig omschreven. Kun je aangeven welke resoluties en bitrates aangeleverd worden per zender? Dan kunnen we een inschatting maken wat er aan de hand is en hoe zinnig een andere provider zou kunnen zijn.

In de regel zijn OTT IPTV oplossingen (NLZiet etc) juist degenen met relatief lage bitrates, dus ben je voor kwaliteit beter af bij je provider - maar ook daar zitten flinke verschillen tussen.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 28-06-2022 00:10 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36
timmey83 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:23:
[...]

Zoals ik al zei, dan neem je daar toch Discovery+ voor? Ik zie dat dat al vanaf 40euro per jaar (of 4 euro per maand) kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

timmey83 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:23:
[...]

Canal digitaal heeft discovery ook niet ;)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
dion_b schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 00:09:
[...]

Dit is natuurlijk erg wazig omschreven. Kun je aangeven welke resoluties en bitrates aangeleverd worden per zender? Dan kunnen we een inschatting maken wat er aan de hand is en hoe zinnig een andere provider zou kunnen zijn.

In de regel zijn OTT IPTV oplossingen (NLZiet etc) juist degenen met relatief lage bitrates, dus ben je voor kwaliteit beter af bij je provider - maar ook daar zitten flinke verschillen tussen.
Tja bitrates kan ik helaas niks over vinden. Ik kan dus alleen mijn subjectieve mening geven hier.
Maar ik zie duidelijk aan het beeld dat het niet scherp is en beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

FreakNL

Well do ya punk?

Zenix schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:55:
Heb je geen familie met KPN of Ziggo? Die apps werken goed met een Chromecast bijvoorbeeld. Ik heb ook een gigabit provider, maar gebruik Ziggo GO van mijn ouders. Beeld is prima op mijn OLED tv.
Ik dacht dat de (smart-tv/mediaplayer)apps van Ziggo het niet deden op een non-ziggo verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25
Als je iets graag wil zien dan maakt het toch niet veel uit of je dat in super kwaliteit ziet of iets minder. Uiteindelijk gaat het om de inhoud en niet of je de snorharen van de leeuw of presentatrice kan onderscheiden.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:52

Zenix

BOE!

FreakNL schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 00:37:
[...]

Ik dacht dat de (smart-tv/mediaplayer)apps van Ziggo het niet deden op een non-ziggo verbinding?
Wat betreft smart-tv apps klopt dat, maar Ziggo Go Android app kan je gewoon gebruiken met Chromecast buiten huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
beeldkwaliteit van nlziet is beter dan van ziggo go nu nog in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

timmey83 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 00:34:
[...]

Tja bitrates kan ik helaas niks over vinden.
Je kunt over een periode meten hoeveel data er richting TV box gaat op moment dat je een zender kijkt, dan dat delen door de tijdseenheid. Als je een hub of een managed switch met mogelijkheid tot port mirroring heb je dit zo in Wireshark gedaan.

Goede broadcast-quality HD zou ~8Mbps moeten zijn. Ligt het veel lager, dan weet je genoeg.
Ik kan dus alleen mijn subjectieve mening geven hier.
Maar ik zie duidelijk aan het beeld dat het niet scherp is en beter kan.
Dat kan komen door lage bitrates (herkenbaar aan grote kleurvlakken), waar je verder weinig aan kan doen dan andere provider nemen, maar ook door upscaling van lage resoluties (kartelrandjes, maar soms ook wazig beeld bij pogingen dat te vereffenen); vaak kun je instellen of je upscaling in de decoder doet of in je TV. Als dit het probleem is kun je de ander proberen (dus bij 4k TV de output van je decoder juist op 1080p vastzetten ipv 'auto'). Het kan ook komen door overscan of sharpness-instellingen op je TV. Daarmee spelen kan veel helpen.

En ja, het is perfect mogelijk dat de defaults met je BluRay speler wel goed beeld geven maar niet met je decoder, waardoor je dus beetje moet aanpassen voor goed beeld.

In ieder geval kan een duidelijkere beschrijving van exact hoe het beeld "niet scherp" is helpen. Als het aan de provider ligt verwacht ik namelijk grote kleurvlakken (compression artifacts) die echter wel haarscherp zijn - sterker nog, daarom zijn ze juist hinderlijk, omdat je de randen duidelijk ziet.

Kijk eens op deze site naar de verschillende types artifact en probeer te benoemen wat bij jou het geval is:
https://blog.biamp.com/un...eo-compression-artifacts/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1