Ik heb sinds een aantal maanden een Samsung Galaxy Tab A8. Hoewel de tablet in het algemeen prima bevalt ben ik erg ontevreden over de wifi. Deze is erg instabiel en valt regelmatig uit. Ik moet dan weer opnieuw verbinding maken. Mijn andere apparatuur heeft geen problemen met wifi. Kan ik nog iets instellen of uitzoeken of moet ik het apparaat maar gewoon als garantie omwisselen?
Vraag
Alle reacties
Kun je de tablet op je werk of school testen? Dan weet je of het probleem in de tablet zit of niet en of er sprake is van garantie. Stuur je onder garantie op gaan ze repareren en krijg je de tablet weer terug.
Oorzaak kan ook zijn dat iets je netwerk stoort.
Of ouderdom in apparatuur wat niet compatible is.
Of instellingen waardoor je banden gebruikt voor een andere regio dan de banden van de tablet. Kanaal 13 bijvoorbeeld is EU only.
Oorzaak kan ook zijn dat iets je netwerk stoort.
Of ouderdom in apparatuur wat niet compatible is.
Of instellingen waardoor je banden gebruikt voor een andere regio dan de banden van de tablet. Kanaal 13 bijvoorbeeld is EU only.
Ik heb een tablet van een ander merk, maar met dezelfde chipset. Na lang rommelen en uitzoeken, kwam ik erachter dat dit te maken had met het feit dat het netwerk zowel actief was op de 2.4Ghz als de 5GHz band. Die Unisoc chip lijkt hier niet mee om te kunnen gaan. Wanneer je de netwerkinstellingen hierop aanpast, dan zou het geen probleem meer moeten geven.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik heb sinds een tijdje een KPN Box 12 Sagemcom modem waar kennelijk zowel 2.4 als 5GHz aan staan. Ik zie geen opties om één van beide uit te zetten. Ik heb nog een wifi extender (eigenlijk een Microtik router) die ik aanvankelijk op dezelfde SSID had staan, maar daar had de tablet helemaal moeite mee. Ik heb die geconfigureerd met een vaste band per SSID, maar die extender dekt niet het hele huis.
Als de chipset de oorzaak is heeft omruilen van de tablet weinig zin. Overigens zouden er dan veel mensen met deze problemen moeten zijn want de combi van KPN Box 12 en deze tablet komst vast veel voor.
Als de chipset de oorzaak is heeft omruilen van de tablet weinig zin. Overigens zouden er dan veel mensen met deze problemen moeten zijn want de combi van KPN Box 12 en deze tablet komst vast veel voor.
Kun je op de tablet de band voor 5ghz niet uitzetten dat je alleen 2.4 overhoud?
Dus alleen 802.11g of n protocol? Geen a of ax?
Niet in de standaard WiFi, maar er blijkt een extra WiFi te zijn dat ik single band kan instellen. Lijkt inderdaad stabieler, maar bereik lijkt ook wat minder.swhnld schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:12:
Kun je op de tablet de band voor 5ghz niet uitzetten dat je alleen 2.4 overhoud?
Ook bij mijn A8 2022 zeer instabiele WiFi, in combinatie met KPN modem, tablet terug gestuurd, heeft iemand
een oplossing voor dit probleem?
De post boven jou post geeft de gevonden oplossing. maar gezien je de tablet teruggestuurd hebt....Milo69 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:08:
Ook bij mijn A8 2022 zeer instabiele WiFi, in combinatie met KPN modem, tablet terug gestuurd, heeft iemand
Mijn oplossing overigens, koop een Fritzbox in de winkel of via marktplaats (of huur van KPN), dat is een veel beter modem dan de standaard van KPN.
Wij hebben hier een Fritzbox, zelfde probleem.swhnld schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:00:
[...]
De post boven jou post geeft de gevonden oplossing. maar gezien je de tablet teruggestuurd hebt....
Mijn oplossing overigens, koop een Fritzbox in de winkel of via marktplaats (of huur van KPN), dat is een veel beter modem dan de standaard van KPN.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Maak apart wifi netwerk aan alleen op 2.4 GHz band, connect de tablet daarmee en vergeet het andere netwerk, zou je probleem op moeten lossen.Steeffoon schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:14:
[...]
Wij hebben hier een Fritzbox, zelfde probleem.
Hier hetzelfde probleem, maar de oplossing van reddit lijkt te helpen.
https://www.reddit.com/r/...and_inconsistent_wifi_is/
1. Activeer de ontwikkelaars opties (extra menu optie).
a. Open instellingen
b. Open info tablet
c. Klik op Software gegevens
d. Klik 7x op Buildnummer
2. Ga naar ontwikkelaars opties in het hoofdmenu
3. Zoek daar de optie beperking wifi scan en zet deze uit.
Hopelijk helpt het.
https://www.reddit.com/r/...and_inconsistent_wifi_is/
1. Activeer de ontwikkelaars opties (extra menu optie).
a. Open instellingen
b. Open info tablet
c. Klik op Software gegevens
d. Klik 7x op Buildnummer
2. Ga naar ontwikkelaars opties in het hoofdmenu
3. Zoek daar de optie beperking wifi scan en zet deze uit.
Hopelijk helpt het.
Pagina: 1