Ipad Air en USB-C PD (dock)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-05 18:01
Mijn vraag
Ik ben in de gelegenheid om een iPad Air (2022) aan te schaffen met flinke korting, vroeg mij af of ik hier ook een USB-C PD dock aan kan hangen zodat de ipad meteen wordt opgeladen maar ik tevens ook een monitor of externe ssd via de dock/hub kan gebruiken.

Ik heb nu een Dell WD19 die ik gebruik voor een laptop met 1 kabel, handig als dat ook werkt voor de ipad.
Toetsenbord en muis zijn de MX Keys en Mx Master 3, met 1 klik kan ik dan overschakelen.

Overigens als de WD19 niet zou passen ben ik benieuwd welke mogelijkheden er wel zijn zodat ik met 1 kabel naar dock alles vanaf de Air kan bedienen.

Heb al een USB-C PD dock, WD19 en een normale USB-C hub.

Op internet kan ik er eigenlijk niet precies een antwoord op vinden, wellicht zijn mijn zoekopdrachten niet goed genoeg.

Beste antwoord (via brtkpr op 26-06-2022 14:07)

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 12:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Werkt hier perfect!

Ik heb een iPad Pro 2021 (met dezelfde processor als de Air 2022 dus), een HP G4 USB-C dock, en oa. een logitech Unifying ontvanger daaraan verbonden.

Als ik de iPad aansluit op het dock laadt deze op, krijg ik beeld via HDMI en kan ik mijn toetsenbord gebruiken.

Hierbij moet ik wel de kanttekening maken dat de iPad op dit moment (op iOS 15) niet optimaal gebruik maakt van de externe monitor. De video-output van de iPad is in de beeldverhouding (en orientatie, en resolutie) van de iPad, dus je ziet zwarte balken. iOS 16 zou hier betere ondersteuning voor moeten hebben, maar die verschijnt pas later dit jaar.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 12:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Werkt hier perfect!

Ik heb een iPad Pro 2021 (met dezelfde processor als de Air 2022 dus), een HP G4 USB-C dock, en oa. een logitech Unifying ontvanger daaraan verbonden.

Als ik de iPad aansluit op het dock laadt deze op, krijg ik beeld via HDMI en kan ik mijn toetsenbord gebruiken.

Hierbij moet ik wel de kanttekening maken dat de iPad op dit moment (op iOS 15) niet optimaal gebruik maakt van de externe monitor. De video-output van de iPad is in de beeldverhouding (en orientatie, en resolutie) van de iPad, dus je ziet zwarte balken. iOS 16 zou hier betere ondersteuning voor moeten hebben, maar die verschijnt pas later dit jaar.