Met de auto naar Barcelona

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:06
Hi!

Over een maandje wil ik met de auto naar Barcelona toe gaan.
Nu lees ik dat er een low emission zone is, waarbij je van tevoren als buitenlander toestemming moet aanvragen om met je auto toegang te krijgen.
Probleem is dat ik met een huurauto zal gaan en dus mijn kenteken pas bij het ophalen weet.

Lees ook dat je kennelijk van vrijdag 20.00 tm maandag 7.00 zonder toestemming voor de zone mag rijden.

Zijn er mensen die al eerder zijn gegaan en dit kunnen bevestigen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:39

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:43
Je rijdt dus met een huurauto met Nederlands kenteken die kant op? Een Spaanse huurauto zal ongetwijfeld zijn voorzien van de juiste milieusticker.

Volgens mij worden in Spanje ook buitenlandse milieustickers erkend zoals de Duitse umweltplakette of Franse Crit'Air sticker. Zie ook https://sede.dgt.gob.es/e...tivo-ambiental-ue.shtml#. Misschien kan de Nederlandse verhuurder je daar wel aan helpen. Anders kun je zo'n Duitse umtweltplakette direct afhalen bij bijvoorbeeld GWK.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:43
Ik snap volgens mij nog niet helemaal hoe ik:
If you have a foreign number plate and you want to circulate in Barcelona, then you must register your car.
precies moet rijmen met:
Son varios los países de la Unión Europea que han elaborado una clasificación para catalogar los vehículos en función de lo contaminante que sean. En España no es posible expedir distintivos ambientales a los vehículos con matrícula extranjera, pero no es necesario. Si tienes un vehículo proveniente de un país con distintivo ambiental (Alemania, Austria, Dinamarca, Francia) consideramos que tienes el distintivo español correspondiente.
Oftewel volgens Google Translate:
There are several countries in the European Union that have developed a classification to catalog vehicles based on how polluting they are. In Spain it is not possible to issue environmental labels to vehicles with foreign registration, but it is not necessary. If you have a vehicle from a country with an environmental label (Germany, Austria, Denmark, France) we consider that you have the corresponding Spanish label.
Moet je je auto specifiek voor Barcelona nou nog wel registreren, ook al zou je een erkende sticker uit een ander land erop hebben zitten die volgens dat DGT gewoon gelijkwaardig is aan een Spaanse? :?

Volgens ANWB zit je met bijvoorbeeld een Duitse sticker goed: https://www.anwb.nl/vakan...voorbereiding/milieuzones

Dat lijkt mij dan de simpelste oplossing, aangezien je zo'n sticker binnen 5 minuten op je voorruit kunt hebben zitten. Terwijl het aanvragen van zo'n ontheffing voor een buitenlands kenteken schijnbaar 15 dagen kan duren.

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 26-06-2022 10:31 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+