Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Geef de output van route eens, kun je pingen, telnet wel aan staan ?
Verder kun je beter ssh gebruiken, telnet kan goed uitstaan op die computer..
(Is een van die computers die 386 met 2.4 ?
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Routing tabel fout is onzin, beide pc's bevinden zich in het zelfde netwerk (ip range 192.168.0.x netmask 255.255.255.0) dus van routing is geen sprake. Als je distro bijv. RedHat 7.1 is en je hebt tijdens de install default firewall security gedaan dan blocked hij telnet verkeer gewoon weg en krijg je geen toegang. Wat ook nog zou kunnen is dat je via het commando 'telnet serverdoos' in te loggen maar dat de bak van waaraf je inlogd de naam vd pc niet kan omzetten naar een IP adres en dus uitspuugd 'no route to host'. Beste is om op basis van IP adres toegang te zoeken (telnet 192.168.0.2 dus) of om de hosts file in de dir /etc aan te passen waarin de vertaalslag IP adres<->naar wordt geregeld.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Euh, niet dus. Kijk je firewall rules eens na, die zijn vaak de oorzaak van dit soort meldingen. 'No route to host' is ene melding die niet op kan treden bij machines op hetzelfde subnet. Firewalls zijn vaak de oorzaak als je er toch tegenaan loopt.Mijn netwerkkaart van de pc waar ik vanaf wil telnetten is:
address 192.168.0.1
network 192.168.0.0
netmask 255.255.255.0
Waar ik probeer in te loggen is:
address 192.168.0.2
network 192.168.0.0
netmask 255.255.255.0
Kunnen jullie hieruit opmaken hoe ik mijn routing table moet instellen?
Want daar gaat het fout.
Ik draai op allebei de bakken Debian GNU/Linux
Sorry dan kan ik geen verdere tips geven. Ben enkel met Redhat en Suse bekend. suc6Op zondag 26 augustus 2001 14:20 schreef active2 het volgende:
Goed ik zal eens kijken naar de firewall rules.
Ik draai op allebei de bakken Debian GNU/Linux
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Dan kun je hem prima tips geven, dat deed je ookOp maandag 27 augustus 2001 09:32 schreef Pantagruel het volgende:
[..]
Sorry dan kan ik geen verdere tips geven. Ben enkel met Redhat en Suse bekend. suc6
En je firewall staat uit (standaard policy op ACCEPT: NOOIT gebruiken voor internet
en je hebt een telnetd geinstallerd, dan moet het werken.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Maar als ik telnet kan openen dan is telnetd toch ook geinstalleerd.
Maar jullie hebben mijn interesse gewekt over firewalls kunnen jullie meer tips geven of handige sites
'K heb zelf in de vakantie ' Building Internet Firewalls' [E D Zwicky, S Cooper & D B Chapman, O'reilly press] door geploegd. Ik moet zeggen zeer leerzaam. Ondanks dat ik geen machine aan internet heb hangen die een firewall nodig heeft. Vooralsnog voorzien ik de linux rommelbak van een firewall en ga dan eens frunnikken of er door heen is te komen. Zeg maar droog oefenen voor als MxStream de 'internet 3e wereldzone' rondom A'dam aan doet.Op maandag 27 augustus 2001 12:38 schreef active2 het volgende:
Ik internet met mijn telefoonlijntje waardoor het grootste gedeelte de internet verbinding dus uit staat. Daarom heb ik niet echt een firewall nodig.
Maar als ik telnet kan openen dan is telnetd toch ook geinstalleerd.
Maar jullie hebben mijn interesse gewekt over firewalls kunnen jullie meer tips geven of handige sites
Een config site voor het bakken van een firewall, nuttig. Je moet alleen aardig thuis zijn in het geheel om te begrijpen wat er allemaal gedaan wordt door de regeltjes:
http://linux-firewall-tools.com/linux/firewall/index.html
Meer leesvoer een leveltje of 2 hoger in dezelfde site:
http://www.linux-firewall-tools.com/linux/
Vrijwel kant en klare firewall distro Smoothwall:
http://www.smoothwall.org/gpl/
Linux infobase, over netwerken onder linux in het algemeen: http://infobase.informit.com/linux/content/bookframe.html?0672316285
En verder:
'Use it wisely you must, may the search be with you'