Asrock RX570 Phanton gaming vervanging fans

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
vervanging voor de fans van een Asrock RX570 kaart (pricewatch: ASRock Phantom Gaming D Radeon RX570 8G OC) Bij de aanschaf van een systeem via MP blijkt dat de GPU fans niet werken. De pc valt uit omdat de kaart te heet wordt en in diverse software kan je de fan niet instellen/werkend krijgen.

Wat is je budget?
Geen vast bedrag, ik geef liever wat uit voor vervanging dan een hele nieuwe videokaart te moeten kopen, dus zeg maar rond de 50.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet uit

Ik ben niet bekend met vervanging van fans op videokaarten, maar als ik het zo zie moet het simpel zijn. Nu kan ik eigenlijk niets vinden voor dit specifieke type kaart en je wel daarop moet letten. Enige wat ik zie is:

https://nl.aliexpress.com/item/1005003833045722.html

Maar verder zoeken op modelnummer FD8015U12D levert weinig op.

- Kunnen andere types wellicht?
- Misschien is er nog wat anders mogelijk zoals een hele nieuwe cooler?
- Of de kaart laten opsturen voor reparatie? Of is zoiets veel te duur?

[ Voor 10% gewijzigd door ByteMe_ op 27-06-2022 08:30 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Een vervangende koeler bestaat zeker. Arctic heeft ze bijvoorbeeld. Of die voor een 570 te vinden zijn weet ik niet. Google weet raad.

Repareren gaat denk ik sowieso niet rendabel zijn, maar ook dat kan je natuurlijk informeren bij een reparateur.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-01 14:40
Zie

Zal niet veel anders zijn met een RX570.

[ Voor 57% gewijzigd door Djarune op 26-06-2022 12:04 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2025

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je zou pricewatch: Arctic Accelero Xtreme Plus erop kunnen plaatsen?
Voorbeeld (wel een Asus kaart):
YouTube: Accelero Extreme Plus on Asus Rx570

Zelf heb ik op een RX 470 van MSI een Rajintek Morpheus cooler geplaatst. Vaak zijn deze thirdparty coolers prima te mounten op haast elke kaart.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Update: toch nog contact met de verkoper, deze heeft een nieuwe kaart opgestuurd. *O*

En dan weer iets opvallends: wat in de voeding zit, is een 6pins Delock sata kabel. Bij die oude voeding was dat correct natuurlijk. De nieuwe rx570 heeft 8pins.

Kan dit uberhaupt of moet ik echt een 8pins hebben? De voeding is overigens een Corsair HX 520, dus modulair...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12