Zolder verbouwing advies

Pagina: 1
Acties:

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-01 12:19
Hallo tweakers en bouwers.

Gisteren bezig geweest met een eigen ontwerp in sketchup. Maar wij vroegen ons af hoe wij het beste het “muurtje” waar de tv aankomt te hangen kunnen realiseren.

Ik heb een makkelijke manier ingedachten maar mijn partner is bang dat de kastjes omvallen (terwijl ik ze veranker in de muur ernaast.

Mijn idee:
2x Balkje (onder en boven) tussen de twee kastjes zodat daar een leiding met electra in kan.
Nieuwe plaat als topper op de kastjes. Zodat dit eengeheel lijkt.
Houten plaat bevestigen aan uiteinde kastjes en deze in grondverf stoppen en behangen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zzo9kUbxhBX0VZg_wc1uMjWQ1J4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhnvFFFuBi9kr6MlRcHCsfwa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZAnxo522DW-tvpR65xYEYRreFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XYKRXDjmFe3CZLwftkwlTtF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TIwGaNeKCh2sB0TtEsa2ZXui20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqaT7D2L2UxzFt6ZODBlQki1.jpg?f=fotoalbum_large
Tv beugel dmv schroeven en moertjes. (Dus gat helemaal door de plaat en plaat van kastje heen en deze extra verankeren.

Manier van partner
Zelfde als hierboven op de houten plaat na. Deze moet dan een gipsblokken wandje komen van 10cm dik.
Dit lijkt mij onnodig meer werk en ik heb daarnaast nooit met zulke blokken gewerkt

Wat denken jullie?

[ Voor 37% gewijzigd door Jboy1991 op 26-06-2022 08:59 ]

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:55

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Hoe hoog worden de kastjes/plaat?

Denk dat een houten regel prima gaat werken

• Jboy1991
deWit schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:17:
Hoe hoog worden de kastjes/plaat?

Denk dat een houten regel prima gaat werken
Hoogte 120m breedte 160 (plaat)
Kastjes
Diepte 90 (totaal incl houten balk er tussen)
Breedte 70cm
Hoogte 112cm

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:11

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
hout is prima, sterker nog gipsblokken (gibo) is veel minder sterk, vooral als je het zoals hier niet van vloer tot plafond laat lopen.(althans dat geeft de tekening weer)

[ Voor 15% gewijzigd door twain4me op 26-06-2022 10:31 ]

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-01 14:45
twain4me schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:29:
hout is prima, sterker nog gipsblokken (gibo) is veel minder sterk, vooral als je het zoals hier niet van vloer tot plafond laat lopen.(althans dat geeft de tekening weer)
Dit inderdaad.

Je zou nog kunnen overwegen om een ombouw van balken (50x75 oid) te maken om je twee kasten heen. Zodat je de plank met de tv op de ombouw kunt vastmaken en die direct aan de muur kunt maken.

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
gipsblokken kunnen compressie goed hebben
Hout kan trekken goed hebben
Hout is dus de beste oplossing hier, zeker hoe je omschrijft het aan de achterliggende muur te bevestigen.
Je houdt ook meer ruimte over in de kamer, gemakkelijker te maken, gemakkelijker aan te passen of dingen aan/op te bevestigen en lichter als het af is.

• Jboy1991
Flans schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Dit inderdaad.

Je zou nog kunnen overwegen om een ombouw van balken (50x75 oid) te maken om je twee kasten heen. Zodat je de plank met de tv op de ombouw kunt vastmaken en die direct aan de muur kunt maken.
Hmm. Dat is ook nog een idee inderdaad. Al heb ik nog nooit een houten skelet gemaakt. Maar is vast niet heel moeilijk. Apparatuur heb ik er in ieder geval wel voor in huis.

• Silent7
Als je toch met balkjes een skelet gaat maken (wat zelfs ik kon :) ) waarom niet de kasten tot plafond doen? Meer kastruimte in een slaapkamer altijd fijn.

• Jboy1991
Silent7 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:08:
Als je toch met balkjes een skelet gaat maken (wat zelfs ik kon :) ) waarom niet de kasten tot plafond doen? Meer kastruimte in een slaapkamer altijd fijn.
Schuin plafond met grote dakraam in het midden. Die precies boven de kastjes/tv zit

• Silent7
ah ja dan gaat het niet.
Maar een kast die aan 2 kanten open kan en die plaat is best gemakkelijk te maken :)

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-01 14:45
Jboy1991 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Hmm. Dat is ook nog een idee inderdaad. Al heb ik nog nooit een houten skelet gemaakt. Maar is vast niet heel moeilijk. Apparatuur heb ik er in ieder geval wel voor in huis.
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk ;)

Ik zou vier rechthoeken maken (onder, boven, muurkant en tv kant) met versteviging aan de binnenkant en daar je kast 'inbouwen'. De rechthoeken onder en voor de muurkant maak je als eerst vast. Daar bouw je je kast in en vervolgens maak je de andere twee rechthoeken vast. In het rechthoek voor de tv kun je er voor kiezen om nog extra balken te zetten zodat je de tv extra kunt vastzetten.

Je wilde een extra ruimte maken voor de draden, dat is in deze constructie niet nodig.
Pagina: 1