Nu snapt ik er helemaal niets meer van. Ik heb dat bekende probleempie dat de iiyama monitor niet boven de 75Hz wil draaien op win2k...en nou kreeg ik het advies: koop een BNC Kabel...zegt een ander: die past helemaal niet op je videokaart, daar moet je een speciale ingang voor heeften...?!?!?!?!?!!? Deze jongen natuurlijk weer danig in de war...kan ik nou wel of geen BNC kabel aansluiten op mijn compie? Ik heb de BNC uitgangen op de monitor...en een ASUS v8200 Deluxe in mijn kast...
Je hebt BNC INgangen op je monitor en dat kan gewoon aangesloten worden met een standaard BNC<->D-SUB (zo heet de vga connectie) kabel.
Die verkoper is extreem dom en was in de war met DVI connectors (voor sommige flatpanels).
Niet dat een BNC kabel gaat helpen in een hogere refresh rate te gaan komen, maar goed.
Die verkoper is extreem dom en was in de war met DVI connectors (voor sommige flatpanels).
Niet dat een BNC kabel gaat helpen in een hogere refresh rate te gaan komen, maar goed.
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
BNC kabel zoals men je heeft gezegd te kopen, is een kabel met aan de ene kant een gewone vga stekker (daar sluit je je videokaart aan) en aan de andere kant de BNC stekkers (voor je monitor). Ik snap alleen niet wat dat met refresh-rates te maken heeft. BNC is over het algemeen gewoon beter beeld omdat alle kleuren gescheiden zijn. Oftewel: in dit geval een nutteloze aankoop
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Nee, geen nutteloze aankoop. Iiyama monitoren zenden de verkeerde plug&play informatie mee via de DSUB kabel. Zodat je in win2k niet boven de 75Hz kan komen. Een BNC kabel lost dit probleem op.
Bij het gebruik van een iiyama monitor lost dit de "75Hz Bug" op.Op zondag 26 augustus 2001 10:18 schreef VlasBaard het volgende:
Je hebt BNC INgangen op je monitor en dat kan gewoon aangesloten worden met een standaard BNC<->D-SUB (zo heet de vga connectie) kabel.
Blijkbaar heb jij geen iiyama, anders had je niet zo'n
And The Only One
Er zijn toch zat tooltjes om de refresh rate van win2k te overrulen!!!
Waarom een dure kabel kopen als je het met een stukje software kan doen (volgens mij kan powerstrip dit)
Waarom een dure kabel kopen als je het met een stukje software kan doen (volgens mij kan powerstrip dit)
Omdat powerstrip systeembronnen vreet. Wil jij WEER een icoontje in je taakbalk hebben, dan mag jij van mij powerstrip erop zetten.
Verwijderd
Nu wil ik weten ook, want deze jongen gaat nu ook twijfelen!!
Ik heb aan de ene kant een 21" IIyama Visionmaster pro501 en aan de andere kant een Hercules 3DProphet GeforceIIMX met daartussen de standaardkabel met aan de monitorkant een D-SUB-aansluiting en bij de kaart ook een D-SUB-aansluiting. Dat alles onder Windows98. Al een tijdje vroeg ik me af waarom dit alles maar maximaal 75 Hz aankan bij 1600*1200*32.
De vraag is nu of een kabel met BNC-connectors voor de monitor en D-SUB-aansluiting voor de kaart een oplossing biedt voor de begrenzing tot max. 75 HZ, maar dan wel bij Windows98!!
Ik heb aan de ene kant een 21" IIyama Visionmaster pro501 en aan de andere kant een Hercules 3DProphet GeforceIIMX met daartussen de standaardkabel met aan de monitorkant een D-SUB-aansluiting en bij de kaart ook een D-SUB-aansluiting. Dat alles onder Windows98. Al een tijdje vroeg ik me af waarom dit alles maar maximaal 75 Hz aankan bij 1600*1200*32.
De vraag is nu of een kabel met BNC-connectors voor de monitor en D-SUB-aansluiting voor de kaart een oplossing biedt voor de begrenzing tot max. 75 HZ, maar dan wel bij Windows98!!
Bij windows '98 had ik totaal geen problemen. Alleen windows 2000 schijnt dus niet zo goed te interfacen met iiyama monitoren. En iiyama schijnt dus verkeerde plug&play info mee te sturen over zijn DSUB kabel. Dus kan het zijn dat je op sommige resoluties niet de maximale Refresh Rate kan halen. Twee hardwarematige oplossingen:
breek pin-15 van je DSUB connector af (bruut)
koop een BNC kabel
Softwarematig:
Ga powerstrip draaien (kost je systeembronnen)
Of het met windows 98 hetzelfde verhaal is weet ik niet maar zou goed kunnen. Misschien kun je van iemand een BNC kabel lenen...
breek pin-15 van je DSUB connector af (bruut)
koop een BNC kabel
Softwarematig:
Ga powerstrip draaien (kost je systeembronnen)
Of het met windows 98 hetzelfde verhaal is weet ik niet maar zou goed kunnen. Misschien kun je van iemand een BNC kabel lenen...
Een goedkopie jopie schijnt iets van 35 piek te kosten. Maar als je een goeie wilt ben je 90 gulden kwijt ofzo...heb je wel meteen gigantische verbetering in beeldkwaliteit!
Verwijderd
Heppie dan kwaliteitsverschillen in kabels??
Een kabel is een toch kabel, aan de buitenkant zien ze er allemaal wel goed uit.
Maar als er dan wel verschillen zijn, waar moet ik dan op letten. Met andere woorden, wanneer is zo'n kabel goed (en wanneer niet).
O ja, wat moet ik me voorstellen bij een "gigantische verbetering van de beeldkwaliteit"???
Een kabel is een toch kabel, aan de buitenkant zien ze er allemaal wel goed uit.
Maar als er dan wel verschillen zijn, waar moet ik dan op letten. Met andere woorden, wanneer is zo'n kabel goed (en wanneer niet).
O ja, wat moet ik me voorstellen bij een "gigantische verbetering van de beeldkwaliteit"???
Nou, elke kleur wordt via een apart kanaal gestuurd, dus waarschijnlijk wordt het beeld stukken scherper en mooier van kleur!
Goeie kabels hebben vergulde contactpunten. Dat geleid stukken beter dan het standaard werk! Bijvoorbeeld. En de interne bedrading kan ook van hogere kwaliteit zijn...
Goeie kabels hebben vergulde contactpunten. Dat geleid stukken beter dan het standaard werk! Bijvoorbeeld. En de interne bedrading kan ook van hogere kwaliteit zijn...
als die videokaart een TNT of geforce is, kun je beter een paar van die weerstandjes van de kaart solderen, zijn al een paar topics over geweest. Ik kreeg zo'n bnc kabel bij mijn monitor, heb nu twee computers op één monitor aangesloten en kan met een knop aan de voorkant switchen tussen beide computers. Da's het enige echt voordeel vind ik. Ik denk niet dat je het merkt van die betere kabel, tenzij je heel hoge refreshrates met heel hoge resoluties draait...1600x1200 op 100 hz ofzo. Dénk ik...
ach...in een volgend leven lach je er om!
Eh, is er een probleem met Iiyama en W2K om 'm boven de 75Hz te krijgen dan? Ik heb er nooit last van gehad
Niet met D-Sub alsook BNC.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dan draai vast en zeker niet met de "nieuwste" Det. drivers.Op zondag 26 augustus 2001 14:58 schreef abbadon het volgende:
Eh, is er een probleem met Iiyama en W2K om 'm boven de 75Hz te krijgen dan? Ik heb er nooit last van gehadNiet met D-Sub alsook BNC.
And The Only One
ik denk niet dat een geforce3 echt veel invloed heeft of zon kabel betere kleuren weergeeft of nie. tenminste niet meer dan bij een andere vid kaart.
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Verwijderd
Deze jongen hier heeft net de versie 12.41 geinstalleerd. Maakte niets zoveel uit: 3Dmark2001 een paar punten omhoog naar 2359.
Maarre .... heb nog steeds niet de mogelijkheid om onder Windows98 mijn monitor boven de 75 Hz te krijgen.
Is er eigenlijk wel iemand die hoger komt dan 75 Hz met deze combinatie:
- Hercules 3D Prophet Geforce II Max (32 Mb);
- 21" IIyama pro501 (A101GT);
- DSUB<->DSUB-kabel;
- en Windows98!!!
Benieuwd
Maarre .... heb nog steeds niet de mogelijkheid om onder Windows98 mijn monitor boven de 75 Hz te krijgen.
Is er eigenlijk wel iemand die hoger komt dan 75 Hz met deze combinatie:
- Hercules 3D Prophet Geforce II Max (32 Mb);
- 21" IIyama pro501 (A101GT);
- DSUB<->DSUB-kabel;
- en Windows98!!!
Benieuwd
Verwijderd
je hebt een goede kabel als ie minstens 2 keer zo dik is als je voedings kabel en er van die "tonnetjes" aan de uiteinden van je kabel zitten dit zijn filters
Verwijderd
2x zo dik als je voedingskabelOp zondag 26 augustus 2001 15:31 schreef rolandO het volgende:
je hebt een goede kabel als ie minstens 2 keer zo dik is als je voedings kabel en er van die "tonnetjes" aan de uiteinden van je kabel zitten dit zijn filters
Verwijderd
Niet om het een of ander maar ik draai al tijden op 1600x1200x85Hz(16bit) op mijn 19" Iiyama Pro450 (en dat is niet op de BNC ingang). Videokaart is een Matrox G200 8Mb AGP op een Asus A7V.
Probeer eens deze monitor drivers van Iiyama.
http://www.iiyama.nl/pages/drivers/drivers.html
Probeer eens deze monitor drivers van Iiyama.
http://www.iiyama.nl/pages/drivers/drivers.html
Weet iemand waar ik zo'n kabel kan halen??
Ik heb een BNC kabel bij Alternate gekocht. Was maar 14,95 (!) en geeft prima beeld. Zitten zelfs filters op. Ik snap ook niet hoe dit kan.
Heb voor m'n vorige monitor (een Samsung) wel eens BNC kabels gekocht. Hierdoor ging het beeld echter flakkeren (helderheid wisselde continu).
Ik zou er dan ook geen wonderen van verwachten. BNC is meer voor de hele hoge resoluties 1600x1200 e.d. Bij een standaard res als 1024x768 zal je denk ik geen verschil zien.
Ik zou er dan ook geen wonderen van verwachten. BNC is meer voor de hele hoge resoluties 1600x1200 e.d. Bij een standaard res als 1024x768 zal je denk ik geen verschil zien.
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Zo een hangt er bij mij ook aan.Op zondag 26 augustus 2001 15:35 schreef AirHead het volgende:
[..]
2x zo dik als je voedingskabelTering, die ben ik echt nog nergens tegengekomen
Verwijderd
Heb er een, bij de Vobis gekocht (kots het woord zo'n beetje uit)
het jammere is dat die kabel niet goed blijft hangen, en als je dus een tikje tegen de kabel geeft verbreek je soms het contact en heb je ineens geen rood meer op je scherm. moet je weer gaan kloten om het goed te krijgen.
hebben jullie daar geen last van?
(draai nu gewone cable met powerstrip, dus kut want m'n gamma in games is zo altijd verneukt)
het jammere is dat die kabel niet goed blijft hangen, en als je dus een tikje tegen de kabel geeft verbreek je soms het contact en heb je ineens geen rood meer op je scherm. moet je weer gaan kloten om het goed te krijgen.
hebben jullie daar geen last van?
(draai nu gewone cable met powerstrip, dus kut want m'n gamma in games is zo altijd verneukt)
Peltier: Ja je moet ze natuurlijk wel vastdraaien ipv alleen erop prikken.
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Ook als je ze vast gedraaid hebt blijft dit probleem bestaan. Ik heb ook een BNC kabel, en dat ding is zo verrekte zwaar, dat dit probleem nog wel eens voorkwam. Ik heb het gelukkig nu een hele tijd niet meer gehad, maar het kan gebeuren.Op maandag 27 augustus 2001 10:30 schreef VlasBaard het volgende:
Peltier: Ja je moet ze natuurlijk wel vastdraaien ipv alleen erop prikken.
I think, therefor I am.....I think.
Verwijderd
Mag ik weten waar je die gehaald hebt ?Op maandag 27 augustus 2001 03:06 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Zo een hangt er bij mij ook aan.
En als ik t mag weten, geef je dan ook ff de naam van de winkel
Kan ik eindelijk zo'n kreng halen
Pagina: 1