Toon posts:

met 2 pc's spel spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal
Ik gebruik all aboard als server tussen beide pc's deze zijn gelinkt met een crosskabel.
Alles werkt internet,printer, netwerk maar met zijn tweeen tegen mekaar spelen lukt niet.
de host heeft een 213 ip nummer de client geeft een 169 ip nummer
Het tegen elkaar spelen heeft wel gewerkt maar na een format krijg ik het niet meer voormekaar terwijl de rest het dus wel allemaal doet.
Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan het 169 ip nummer op de client pc hoe verander ik dat ?? 8-)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Het ligt idd aan het IP nummer. Bij de eigenschappen van je netwerkverbinding (rechtsklikken op netwerkomgeving) kan je het veranderen. Geen ze een 1 nummer verschillend adres, dan kan het BIJNA niet fout gaan. Ook Netmask even goed zetten (255.255.255.0 is dan Ok). Geen gateway nodig.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Kan je echt helemaal niet meer spelen, want wij kunnen wel spelen, maar na verloop van tijd, (circa 5 - 10 min) krijgen wij connection lost.
Ik heb het nog steeds niet opgelost, duz hoop ik een beetje dat jij het zelfde prob is, zodat het binnen de kortste keren is opgelost :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het ligt inderdaad aan je IP, uit de [topic=152460] bij info over IP-ranges het volgende:
  • <li>169.254.x.x / 255.255.0.0 (Automatic Private IP Adress) - In deze range krijgt een NIC die op DHCP staat een IP toegekend, als er geen DHCP-server beschikbaar is.
</li>
In ieder geval weet je dit zeker: Bij de PC die dat IP adres heeft staat dus ingesteld dat het IP adres van een DHCP server moet worden verkregen. Het probleem zit hem dan óf in het feit dat je een DHCP servertje draait, maar deze computer die server niet kan vinden.

Ik gok er in dit geval op dat de computer staat ingesteld op IP verkrijgen van de DHCP server terwijl je helemaal geen DHCP gebruikt.

In dat geval moet je de computer een statisch IP-adres geven in de netwerk-eigenschappen. Meer info vindt je hier.