AMD miskoop?!?...

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Yo Tweakers...

heb gistren bij de beurs een nieuwe Athlon 1,4 Ghz systeem gekocht, met 512 MB Ram, 40 GB etc. etc. etc. .
In ieder geval toen ik thuis kwam bleek er maar 16 (!!!!!!!!!!) MB Ram in te zitten. :'( Natuurlijk het bedrijf (Etelcom.nl) gemaild over het probleem...
nu nog wachten op een antwoord.

Maar nu vroeg ik me af: de AMD loopt f*cking onstabiel. Ligt dat aan de 16 MB ram??... of ligt dat misschien aan de tempratuur??..(kan jullie niet zeggen hoeveel, maar de lucht die eruitkomt wordt al vrij snel warm). Of ligt het aan AMD zelf???...

Kan ik beter een INTEL kopen??... met mijn oude 100 Mhz kon ik wel zeker 2 dagen zonder problemen achterelkaar runnen/10.000 programmaatjes openen etc. etc.

Ik wil geen ruzie tussen de AMD's en de Intel's hier wekken. Ik vraag me alleen af of ik misschien beter een Intel had kunnen kopen...

grtz..

Michel

(en nu maar hopen dat ie niet vastloopt tijdens het verzenden... :P)

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Tsja, als je windows draait is 16mb wel erg weini. Het is dan niet verrassend dat je systeem elke 5 botten vasthangt dan :)
Je kan natuurlijk ook naar standaard dingen kijken, zoals of je de Via 4-in-1 drivers erop hebt staan.

• WouterG
  • Laatst online: 22:16

WouterG

Dit is geen ondertitel

Aan die AMD zal het echt niet liggen. 16Mb voor windows is echt veel te weinig. Het valt me mee dat je windows in kan komen. Dat hoef ik met mijn pctje niet te proberen.

Verwijderd

idd ligt niet aan de AMD afaik.
Koop gewoon ergens een reepje 256 oid, kost ook nix meer tegenwoordig.
Nog beter, eis gewoon die 512 !

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
16 meg ram..? Dam'n, klaag ze aan..! Want met 16 meg kan je natuurlijk niets ipv 512...

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 19:46
Ik denk dat ze het zo gaan spelen. "Nee meneer, er zat zeker weten 512 Mb in. Volgens ons heeft u die geheugenmodule zelf omgeruilt, omdat wij geen 16 Mb modules meer op voorraad hebben liggen." (die zit nu in uw pc, >:) )

Nature will strike back.....

Verwijderd

hmm... etelcom komt er niet zo goed uit in de shop servey ;)

enuhh... ik denk dat OF die 16 mb, OF die amd bullshit is.
Kent iemand hier misschien SDram modules van 16 mb? Er klopt iets niet, heb je alles wel goed gechecked

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
hmmm...
zowel Windows, als de Nvidia drivers als de BIOS memorycheck in het begin zeggen dat ik maar 16 MB heb...

en nee...
ik ga niet nog eens iets kopen wat ik al heb gekocht...

ik ben bang dat dit niet goed afloopt...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
Op zondag 26 augustus 2001 10:18 schreef MrChicory het volgende:
hmm... etelcom komt er niet zo goed uit in de shop servey ;)

enuhh... ik denk dat OF die 16 mb, OF die amd bullshit is.
Kent iemand hier misschien SDram modules van 16 mb? Er klopt iets niet, heb je alles wel goed gechecked
idd. 16mb pc133 bestaat niet.

zou terug gaan met die peecee

Verwijderd

wat zijn je specificaties van je systeem? heb je een link van die site voor ons ofzow? Ben wel benieuwd wat er dan in zou moeten zitten >:)

• Wietse
  • Laatst online: 26-08 20:23

Wietse

¯¯¯¯¯

Don't always blame it on AMD... :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

open je kast eens en bekijk de info op de module ff! (stickers, info op printplaatje, info op chips) post dat hier eens, misschien kunnen we dan uitvinden of het echt een 16MB module is (volgens mij zijn die er alleen in PC66 en misschien PC100, zeker geen PC133) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Damn...
moet iedere keer restarten als de IE vastloopt.
iig:
de specs: (wat er letterlijk staat)
AMD 1,4 Ghz 266 Mhz DDR compleet systeem
40 GB HD ATA100 7200rmp (een Fujitsu)
512MB SDram PC133
56k6 modem
ATX 300 WATT Chassis
CardEXpert Geforce MX 64MB (hoort hier geen TVOUt op te zitten??)
3D Multimedia audio (onboard)
Liteon 16x Burn proof writer (16x10x40)
Liteon 16x DVD ROM drive

dit is zegmaar wat er op het doosje van de pc stond... natuurlijk was hun prijslijst uitgebreider. hmmm....ff kijken wat voo mobo::: K7AMA

...

ff RAM kijke

oh btw:
moet nu weg..
ben teen 4 uur terug...

...

Verwijderd

Wel opvallend zoiets he!?

Als 'ie nou een intel systeem had gekocht, met dit zelfde probleem had 'ie het meteen op het geheugen of het moederbord geschoven.
Nu is de Processor weer de klos... :(

Maar 16MB SD-RAM modules bestaan alleen in 15, 12, 10ns en niet 7.5ns volgens mij (zou ook onzin zijn), kijk ff op je module wat erop staat want ik heb eerder het idee dat het moederbord gewoon niet met die module uit de voeten kan!

Ik heb het zelf wel eens bij wat oudere systemen die een geheugenupgrade moeten hebben, dan geeft 'ie aan dat hij b.v. 16 of 32MB erin heeft terwijl er dan 128 in zit!
Plus dat hij daardoor onstabiel word, omdat het systeem bij het lezen en schrijven naar het geheugen uitgaat van de verkeerde geheugengrootte!

Waarschijnlijk is het met een BIOS-upgrade verholpen, of er moet een 512MB module in van een ander merk.
Wel slordig van dat bedrijf zeg! |:(

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik denk inderdaad ook dat er een module van een ander merk in moet of een kleinere module (geen 512, maar 256 ofzo). Ben ook vaker tegengekomen dat van grote modules slechts een klein deel herkend wordt, vandaar dat ik ook vroeg om de info van de chips/sticker op de module. ..

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Dreamstar
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik zit hier op de beurs in de rijnhal en zit nu tegenover die toko van etelcom :)

Als ik ff langs moet lopen, moet je het ff zeggen :+

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Er is iets ernstig mis. Want 16 mb is al te vreemd. Doorgaans werken die stripjes, of ze werken helemaal niet.
Maar ik heb nog nooit gehoord dat 16 mb van het stripje werkt en de rest niet :? ofzo.

Geen inspiratie

Verwijderd

er staat wel DDR, tja zou een kapotte dimm kunnen zijn en dan komen die vastlopers vanzelfsprekend door het slechte geheugen. Maar dat lijkt me toch sterk |:(

geeft ie wel gewoon 1,4 Ghz aan? (kijk ff bij systeem -> conguratiescherm of het wel een thunderbird is)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
http://www.ecs.com.tw/products/k7ama.htm

Dat moederbord heb jij.

De pc zit opzich wel qua specificaties snor..alleen
ze hebben het volgende fout gedaan :

Er zijn modules op de markt die ALLEEN in via chipset-based
moederborden werken. Die zijn ongeveer 15-25% goedkoper
dan de modules die in alle borden kunnen draaien.

Het betreft hier dan ook eigenlijk alleen maar 256 of 512
mb modules, die goedkoper gemaakt zijn , die niet echt
aan de specificaties van de JEDEC voldoen maar t wel "doen"
zonder problemen in via based bordjes.

Jouw bordje heeft een ALI chipset, en naar alle hoedanigheid lijkt het er op dat jij toch zo'n "via-dimm" hebt.

Note : Het moederbord ondersteund zowel DDR Als SDR.
Ze zeggen dat het een "DDR" systeem is, maar daar bedoelen ze hoogstwaarschijnlijk mee dat er DDR in _kan_ , niet dat het er perse in _zit_.

Je hebt dus naar mijn idee 1x 512mb SDR of 2x 256mb SDR "via compatible" , in een ALI based bord, wat zorgt dat het moederbord niet of nouwelijks werkt met t geheugen.

Voor de zekerheid, controleer even wat er op de DIMM staat, post dat hier in zn volledigheid, dan kan ik met meer zekerheid er iets over zeggen.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Ik snap sommige mensen niet. Je hebt de systeem nog niet eens getest met het goede aantal geheugen en je begint nu al te zeuren over onstabieliteit. Tuurlijk vind je pjuter het niet leuk met 16 Mb aan ram. Sta er van te kijken eigenlijk dat ie loopt. Was toch iets van minimaal 32 Mb voor win98??? En wat je Proc betreft: Echt nederlands hoor, voor weinig toch iets goed kopen. Je lijkt wel zeeuws meissie. Als je iets goedkoop koopt moet je er niet van opkijken dat er iets minder goed aan werkt dan die van de concurrent die 1,5 keer zo duur is. AMD levert goeie snelle proc's die alleen een beetje heet worden, kan je mooi al dat geld die je uitgespaard hebt gebruiken voor een goede koeling. En AMD is trouwens heerlijk om mee te OC-en. Succes

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Op zondag 26 augustus 2001 10:40 schreef martijn12345 het volgende:
Er is iets ernstig mis. Want 16 mb is al te vreemd. Doorgaans werken die stripjes, of ze werken helemaal niet.
Maar ik heb nog nooit gehoord dat 16 mb van het stripje werkt en de rest niet :? ofzo.
Wie is trouwens dat ongelooflijke lekker wijf op dat plaatje van martijn12345 eigenlijk????

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 26 augustus 2001 11:02 schreef AleXtc het volgende:

[..]

Wie is trouwens dat ongelooflijke lekker wijf op dat plaatje van martijn12345 eigenlijk????
Wel ontopic blijven hè, strax komen hier allemaal foto's van dat zeer lekkere wijf :P

20*350ZO45°

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 11:03 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Wel ontopic blijven hè, strax komen hier allemaal foto's van dat zeer lekkere wijf :P
boeit dat? :)

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Op zondag 26 augustus 2001 11:03 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Can't fight my Hormones :)

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
je kan echt beter eerst in de shop survey kijken voor je iets koopt deze winkel kan je beter niet uitzoeken staan als zeer slecht te boek dit klopt ook want vroeger was de naam a-class en ook toen was deze winkel een puinhoop en gebruiken slechte onderdelen dus mensen niet kopen bij deze toko. ik denk eerder dat jij de hoeveelheid video geheugen aan ziet voor je interne ram laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft 16 mb ddr dimms bestaan niet en je interne geheugen word dus niet door nvidia aan gegeven maar door de bios van je mainboard.

een beetje zielig vind ik dat je gelijk over amd begint te schelden dat een amd een miskoop is nee zelf ben je er de schuld van dat je niet goed genoeg heb gekeken anders had je wel een betere zaak uitgekozen.

ik heb net je mainboard is na getrokken en het is een ecs-pcchips board met een ali chipset erop dus dat is nou niet zo'n best systeem dit mainboard kost ook geen drol en is ook niets waard deze toko gebruikt alleen dit soort bagger.

Verwijderd

Ik wil hier na dit zoveelste waardeloze topic toch even mijn frustraties kwijt.
Ik lees ontzettend vaak vragen over zoiets als deze vraag van: Ik heb een pc gekocht met AMD processor en deze is onstabiel. Had ik nu toch beter een intel kunnen kopen?

Ik kan me hier echt mateloos aan ergeren. Als je niet weet waar het aan ligt ga dan niet roepen dat het aan AMD ligt omdat daar toevallig de proc van is. Er zit nog veel meer onderdelen in een pc dan alleen de processor dus denk daar ook eens een keer aan. Alleen omdat veel mensen dit soort topics gaan openen gaan andere mensen weer denken dat er iets mis is met AMD. ( de mensen die er niks van af weten wel te verstaan) Met andere woorden. Voor je een topic plaatst denk dan verdomme eens een keer na in plaats van al te gaan roepen van dat het wel eens aan AMD zou kunnen liggen. Intel systemen kennen ook vaak meer dan genoeg instabiliteitsproblemen maar omdat iedereen denkt van Intel is goed noemen ze de processor daar niet als oorzaak......

ok dat wilde ik dus ff kwijt :) Voor diegene die het hebben gelezen bedankt ;)

Verwijderd

LOL, leuke reply, lekkere flame >:)

maar het is waar

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
ben eerder terug dan verwcht...
iig. ff vijf minuten wachten zodat ik kan noteren wat er op de RAM staat... (er stond wel een sticker van 512 als ik het me goed herinner)

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 23:44
Dan moet je SiSoft Sandra eens downloaden...ff alles bekijken of het wel klopt (www.3bsoftware.com)

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Ok....
ff de RAM bekeken...
Dit is wat er op staat aan text:

Aan de ene kant (met de stickers):
op iedere chip staat::
Memtech TS5 225405
Pc-133
0116 T.W.N
64Mx4 SDRAM-8A-T

op de stickers:
sticker 1: Garantiesiegel 90650-30305
sticker 2: 516-66 ::( :: = daaronder) 120701
sticker 3: 512 M

Aan de andere kant van het reepje, staat op het reepje zelf NAAST de pins:
168 ||||||||||| (<--pinnetjes)|||||||||||| 85 - 86940Ab

hmmmm...

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
monterey: Je moet me niet zien als de eerste beste newbie die denk dat zijn videogeheugen de RAM is van mijn PC...
En geloof me... ik had de Shop-Survey NIET kunnen checken aangezien ik niet vantevoren kan weten welke bedrijfjes op de beurs komen.

Maar goed...
topic was misschien wat misleidend... maar snap je niet dat als je een systeem hebt gekocht, eerst merkt dat het systeem onstabiel en weird loopt, en pas daarna ziet dat je bedrogen ben. En ik lees ook bij de Tweaker-searches van "Amd onstabiel" e.d., snap je wat voor indruk me dat geeft?... en ik geef de processor ABSOLUUT niet de schuld..
ik vroeg het me alleen af...

• Arjan Scholl
Zitten er aan bijde kanten van het reepje chips? Dat is bij mij namelijk niet zo en sommige mobos ondersteunen dat niet :?

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

dat is wel gewoon 512 mb pc 133 ram

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
je weel...
aan beide kanten zitten van die chips....
ff kijken...
acht aan iedere kant dus 16 chipjes in totaal...

• Arjan Scholl
[wiskundeknobbelmode]

Dan klopt het idd wel :) Er staat 64x4 = 256Mbit per chip... dan moeten er 16 opzitten om 512MB te maken.

[/wiskundeknobbelmode]

:P

Verwijderd

Heb je al geprobeert om het geheugen eruit te halen en opnieuw in zijn slot te prikken?

Vaak kan het zijn dat ie net geen goed contact meer maakt na vervoer.

Ik had in mijn oude pc 3x64MB en soms gaf hij aan totaal ram 96Mb, alles een beetje aandrukken en rebooten en het was weer ok.

• sharkzor
  • Laatst online: 26-08 15:15
www.memtest86.com

test hier je mem ffe mee.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Lullig dat je met dit probleem zit, maar het slaat natuurlijk nergens op om AMD te gaan bekritiseren terwijl er maar 16MB in dat ding actief is. Zorg ervoor dat de winkel het probleem oplost, en als je dan nogsteeds met problemen zit dan kun je een nieuwe topic openen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Naar aanleiding van deze topic open ik 'm weer :

[topic=213861/1/50]

Ik hoop iig dat duidelijk is dat de openingspost van de topic nogal voorbarig overkwam ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik heb vorige week op de beurs bij Etelcom bijna hetzelfde gekocht (waronder ook een K7AMA die ik voor 200 piek meekreeg omdat ze het niet-DDR ECS-bordje niet bij zich hadden), en het werk perfect (niet mijn eigen systeem).

Het bord kan zowel DDR- als SDram aan. Out of the box is alles ingesteld op SDram, en de fsb op 100mhz.
Mijn 256 mb SDram-module (ook van Etelcom) werkt gewoon goed in dat bord.

Gewoon ruilen die DIMM als je hem goed hebt aangedrukt. Het is waarschijnlijk gewoon 512, waarvan maar een chippie werkt ofzo. Etelcom is nu ook weer niet zo lastig. Ze staan op elke beurs, en dus je kunt ze daar altijd aanspreken.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 10:25 schreef weareborg het volgende:

[..]

idd. 16mb pc133 bestaat niet.

zou terug gaan met die peecee
16mb pc133 bestaat wel, wordt alleen vrijwel niet verkocht. Ik denk dat gewoon je dimmetje kapot is.

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
probeer dan ander geheugen in te zetten, misschien van je oude pc(als het ook 133mhz is) of van de buren ofzo, dan zie je de resultaat, en als die het doet, is gewoon je geheugen die je er bij heb gekregen brak..punt.

• Abbadon
  • Laatst online: 22:33
Andere DIMM nemen. Wat je daar hebt is regelrechte rommel en de 64Mx4 chips die er op zitten zijn eigenlijk alleen bedoeld voor registered modules. Deze DIMM's werken zelfs geen eens gegarandeerd op VIA borden en voldoen ook niet aan de PC133 specs. Laatst nog een artikel over gelezen met deze bevindingen, overigens ook eentje met Memtech chips.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mvt
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

Op zondag 26 augustus 2001 22:38 schreef Kev0867 het volgende:
probeer dan ander geheugen in te zetten, misschien van je oude pc(als het ook 133mhz is) of van de buren ofzo, dan zie je de resultaat, en als die het doet, is gewoon je geheugen die je er bij heb gekregen brak..punt.
of andersom

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• Heintje
Heeft een ALI-chipset, trouwens, die K7AMA.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Abbadon
  • Laatst online: 22:33
Op zondag 26 augustus 2001 23:00 schreef Heintje het volgende:
Heeft een ALI-chipset, trouwens, die K7AMA.
Geldt hetzelfde verhaaltje voor; werkt ook niet gegarandeerd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

waarom zo moeilijk doen? Duw je geheugen eens in een andere slot. Misschien ligt het daaraan??
Kan het in ieder geval een proberen je hebt tenslotte meerdere slots (goed nederlands???)

Verwijderd

(Dit bericht kan verwijderd worden)

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Dit is dus exact wrom ik NOOIT maar dan ook NOOIT pre-build systemen zal kopen en dan nog wel van een merk,

Tip voor de toekomst : koop losse onderdelen en steek het zelf in elkaar ! is heus niet zo moeilijk en bovendien zeer leerzaam; en je weet ook welke zooi erin zit (je hebt em zelf gekocht) ... en als er iets niet werkt weet je meteen welk onderdeel het is ...

* Dieter has spoken !

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

uhmz.. ik heb zoiets ook gehad jah.. ik neem aan dat et 2 reepies met die 256 mb ram zijn? of 1`?

nou ja..ik neem aan amar 2 reepies...
zijn deze ehtzelfde? (niet dat dat veel mag uitmaken) soms gebeurd er wel eens dat ze et neit zo goed met elkaar kunnen vinden hehehe.. dat had ik ook met mijn pc-100 en pc-133.. 32+32+64 > niet 128 maar 8mb :D

toen heb ik wat emt die volgordes gaan lopen kloten en toen werkte et wel... maar ja..2 reepies.. zitten alle pinnen er goed in>?? probere et ook eens allebei los (een voor een)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 27 augustus 2001 12:52 schreef Dieter het volgende:
Dit is dus exact wrom ik NOOIT maar dan ook NOOIT pre-build systemen zal kopen en dan nog wel van een merk,

* Dieter has spoken !
ben ik mee eens.. nou ja..voor de meeste systemen ..DELL kan aardig goeie pre-build systemen maken.. (alleen een p3 serie was tegen gevallen..problemen met de cd-rom/toetsenbord/riva tnt2)

• dmdfluffy
  • Laatst online: 29-07 09:35
misschien wel heel erg simpel gedacht, maar misschien staat er in je BIOS nog iets van een memory hole van 16 MB ingesteld en komt het daar wel door dat ie niet meer dan 16 MB laat zien.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb dat ook zien staan.. nooit aangezet.. weet je.. ik ga ff kijken of dat et doet bij mij..dat ie niet emer dan 16 mb geeft..
ik kom zo terug :D weet je et gelijk

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dat is het niet dus .. (net getest)

• dmdfluffy
  • Laatst online: 29-07 09:35
jammer, zou wel lekker zijn als dat het was geweest

• Contagion
  • Laatst online: 22:11
Waarom blijft iedereen toch posten op dit topic; het devies is simpel: ander mem erin en kijken wat ie doet en/of mem in andere pc en kijken wat ie doet.

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
COOL!!...
Topic weer geopend..
sorry dat ik niet heb gereplyed... het is zelfs toevallig dat ik de topic weer check omdat ik de search gebruikte...
iig..

JA ik heb al:
de Ram in een andere slot gedaan
BIOS gecheckt (staat overigens niks bijzonders in...)

Nee, ik heb:
geen ram van iemand kunnen lenen.. (kan het niet zo even regelen)
geen ram uit mijn oude pc kunnen halen.. daar izi te oud voor (72 pins EDO, om maar eens te kijken hoelang de pc's hier gaan... :) )

En ach..
Ik was ook van plan om mijn systeem zelf te bouwen...
maar een hogere macht hield mij hierbij tegen.. (hint-hint: ouders...)

nog meer nieuws:

het is als het goed is 1 reepje van 512 MB...
ik heb hier 4 slots: 2 voor SDRAM en 2 voor DDR-RAM..

nu vroeg ik me een paar dingen af:
kan ik:
mijn treinkaartje laten vergoeden door hun (laat ik het zo zeggen: Als ze het beter hadden getest dan had ik ook niet hoeven te komen: treinreis A'dam ->> R'dam)
Dit systeem inruilen voor een gelijkwaardig systeem (er is meer mis: GeForce 2 MX 64 MB heeft GEEN TV-OUT (wou ik wel) en GEEN fan (<<-- zeer gevaarlijk volgens mij))
en met een gelijkwaardig systeem bedoel ik dat ik die zelf in mekaar zet:
dit keer ook meteen een ASUS mobo maar...

maar is de K7AMA slecht dan??

grtz...

eGo

oja nog iets:
ik ben denk ik van plan om morgen naar R'dam te gaan...

oja nr. 2::

Exirion: No Flame intended :P

• Heintje
De K7AMA is een prima bordje.
Over die treinkosten zou ik maar eerst even bellen :P

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR>>>>>>>>>>> :(

Ok... Het ligt aan het geheugen... ik heb nog net gebeld en ze zeggen dat ik niet de enige ben met het probleem...
Die gast geeft me eerst een grote bek over de telefoon...
Moet nog tot VRIJDAG wachten totdat ik pas kan werken aan de PC... En er ligt nu al een stapel van 3 dagen werk...

Vraag:
Heb je ooit een Geforce 2 MX 64 MB ZONDER fan gezien??...
volgens mij is dat LEVENSGEVAARLIJK voor dat ding....

Hij koeltjes over de telefoon zeggen van als dat ding kapotgaat binnen de garantie dat ik dan een nieuwe krijg...

overigens wil die gast mij 2 x 256 geven ipv 1 x 512

Ik weet niet meer wie dat zei (Hij had iig een onderschrift als: "Kutbrillen, Weg imago...") maar hij had gelijk... de RAM kon idd niet overweg met de chipsets....

damn...

nee meneer...
dit gaat meteen de Shop Survey in

. uit

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:42
Wat overreageer jij...

This message was sent from a galaxy far, far away.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 28 augustus 2001 12:53 schreef eGo2K het volgende:
Ok... Het ligt aan het geheugen... ik heb nog net gebeld en ze zeggen dat ik niet de enige ben met het probleem...
Mooi toch?
Die gast geeft me eerst een grote bek over de telefoon...
Moet nog tot VRIJDAG wachten totdat ik pas kan werken aan de PC... En er ligt nu al een stapel van 3 dagen werk...
En waardoor gaf ie jou dan een grote bek? Als zij pas vrijdag nieuw geheugen binnenkrijgen dan zul je moeten wachten tenzij ze bereid zijn je geld voor het geheugen terug te geven zodat je het elders kunt kopen.
Vraag:
Heb je ooit een Geforce 2 MX 64 MB ZONDER fan gezien??...
volgens mij is dat LEVENSGEVAARLIJK voor dat ding....
Waarom is dat levensgevaarlijk? :? De MX kaarten zijn zo vaak passief gekoeld. Gewoon een heatsink zonder fan kan makkelijk, dus ik vind de reactie van die winkel heel begrijpelijk. En dat dat ding 64MB heeft maakt niks uit voor de temperatuur van de GPU.
Hij koeltjes over de telefoon zeggen van als dat ding kapotgaat binnen de garantie dat ik dan een nieuwe krijg...
Niks mis mee toch?
overigens wil die gast mij 2 x 256 geven ipv 1 x 512
Dat doet ie waarschijnlijk om je zo snel mogelijk van je probleem af te kunnen helpen. Dat is dan toch service?
nee meneer...
dit gaat meteen de Shop Survey in
Wat mij betreft heb je weinig te klagen over die zaak.

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
naah kijk...
in de garantie staat dat ze een "Intensieve Burn-In test draaien"...

Daar heb ik (en dus ook andere) niet veel van gemerkt.
Ach.... En dat van die grote bek... hij begon zachtjes te vloeken en te schelden (ik hoorde het...).
Ach Exirion...
ben blij dat je de topic hebt geopend...

maar ik denk dat de topic al uit is.... Topicnaam slaat ook nergens meer op... dit gaat off-topic...

• skullsplitter
  • Laatst online: 26-08 18:20

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

ff ontopic: geen amd miskoop, meer een beurs miskoop....
heb je wel eens als je je eigen sys niet zelf samenstelt...

www.avpnews.com

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
precies...

in Egypte is er een gezegde, en die luidt:

De ene keer leert van de andere keer...

of tewel...

Als je 1x iets fout doet (per ongeluk), doe je dat de volgende keer niet meer...

finis

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik snap persoonlijk ook niet hoe een processor (afgezien van koeling en overklokken) onstabiel kan zijn. Het ligt meerstal aan de chipset/geheugen enz.

Als een processor onstabiel is loopt het hele systeem totaal niet (zwart scherm).

Maar ja... makkelijk om het op AMD te schuiven, terwijl meestal de chipset bakkers de schuldigen zijn...

• skullsplitter
  • Laatst online: 26-08 18:20

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

voeding?

www.avpnews.com

Pagina: 1